Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2024

Η επικοινωνία ως καταλύτης στις δράσεις ESG των επιχειρήσεων

Η επικοινωνία έχει καθοριστικό ρόλο στην κατανόηση και αποδοχή των ESG δράσεων από τους πολίτες, που αναζητούν μεγαλύτερη διαφάνεια και εμπιστοσύνη.
  • Οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα επενδύουν όλο και περισσότερο σε πολιτικές ESG, αλλά υπάρχει σημαντική δυσπιστία από τους πολίτες, με έναν στους δύο να μην πιστεύει τις δηλώσεις των εταιρειών σχετικά με τις δράσεις τους.
  • Το 83% των Ελλήνων πιστεύει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να προάγουν το συμφέρον όλων των ενδιαφερομένων και το 77% των επενδυτών ζητά από τις εταιρείες να συμβάλλουν θετικά στην κοινωνία και το περιβάλλον.
  • Για να γεφυρωθεί το χάσμα εμπιστοσύνης, οι επιχειρήσεις πρέπει να βελτιώσουν την επικοινωνία τους σχετικά με τις ESG πρωτοβουλίες, καθώς το 75% των πολιτών απαιτεί πιο ξεκάθαρη ενημέρωση.

Οι επιχειρήσεις επενδύουν ολοένα και περισσότερο στην ανάπτυξη πολιτικών ESG αλλά και στην επικοινωνία τους. Η διαμόρφωση στρατηγικών, η δημοσίευση μελετών και η υλοποίηση πρωτοβουλιών ESG βρίσκονται σταθερά στο προσκήνιο.

Ωστόσο, στην Ελλάδα, ένας στους δύο πολίτες δεν πείθεται και εκφράζει ανοικτά τη δυσπιστία του απέναντι στις δηλώσεις των εταιρειών σχετικά με τις ESG δράσεις τους. Αυτό είναι ένα μόνον από τα πολλά σημαντικά ευρήματα που παρουσιάζει η έρευνα ESG Monitor, που πραγματοποιήθηκε φέτος για πρώτη φορά στην χώρα μας από τον διεθνή όμιλο επικοινωνίας SEC Newgate και την V+O Greece και αναδεικνύει το μεγάλο χάσμα που υπάρχει μεταξύ των προσδοκιών των πολιτών και των πραγματικών επιδόσεων των επιχειρήσεων.

Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι το 83% των Ελλήνων πολιτών, ποσοστό αυξημένο κατά 7 μονάδες σε σχέση με το διεθνή μέσο όρο της έρευνας, πιστεύει ότι  οι επιχειρήσεις πρέπει να ενεργούν προς όφελος όλων των ενδιαφερόμενων πλευρών (stakeholders) και όχι να δίνουν προτεραιότητα κυρίως στους μετόχους τους. Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα, η πλειοψηφία των επενδυτών, με ποσοστό 77%, θεωρεί ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να συμβάλλουν θετικά στην κοινωνία, τους εργαζόμενους και το περιβάλλον, ενώ ένας στους δυο επενδυτές στη χώρα μας δηλώνει ότι θα αποεπένδυε από μια επιχείρηση, εάν αυτή επιδείκνυε παράτυπη ή ανήθικη συμπεριφορά.

Για να γεφυρωθεί αυτό το «Trust Gap», οι επιχειρήσεις πρέπει να επανεξετάσουν τον τρόπο που επικοινωνούν τις δράσεις ESG. Η αποτελεσματική επικοινωνία μπορεί να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στην κατανόηση και την αποδοχή των ESG πρωτοβουλιών από τους πολίτες και τα ενδιαφερόμενα μέρη και να συμβάλει στην αντιμετώπιση της δυσπιστίας, δεδομένου μάλιστα ότι το 75% των πολιτών ζητά πιο ξεκάθαρη επικοινωνία των δράσεων αυτών.

Σύμφωνα με Τέτη Κανελλοπούλου, CEO της V+O Greece, «Η παγκόσμια έρευνα ESG Monitor της SEC Newgate αναδεικνύει ότι, ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις, οι Έλληνες πολίτες δυσκολεύονται να κατανοήσουν και να εμπιστευτούν τις επιχειρήσεις και την Πολιτεία για θέματα ESG. Οι δράσεις και οι επενδύσεις που υλοποιούν οι επιχειρήσεις για να γίνουν πιο βιώσιμες και υπεύθυνες και να ευθυγραμμιστούν με τις ανάγκες των stakeholders τους και του περιβάλλοντος δεν γίνονται αντιληπτές, και θεωρούνται απλώς ως άλλη μια κανονιστική υποχρέωση ή συμμόρφωση. Οι πολίτες απαιτούν καλύτερη και πιο άμεση πληροφόρηση και οι εταιρείες οφείλουν να κατανοήσουν ότι μόνο έτσι θα οικοδομήσουν μια πιο ουσιαστική και διαφανή σχέση εμπιστοσύνης με τους stakeholders τους, προσδίδοντας παράλληλα επιπλέον αξία στις ESG πρωτοβουλίες τους. Χρειάζεται να βρουν νέους τρόπους να μιλήσουν, με φιλοδοξία και διαφάνεια. Να πείσουν για το υπεύθυνο έργο τους και τον ενεργό τους ρόλο στην κοινωνία».

Η έρευνα ESG Monitor διεξάγεται από τον διεθνή Όμιλο Επικοινωνίας SEC Newgate τα τελευταία τέσσερα χρόνια και εξετάζει τις αντιλήψεις του ευρύτερου κοινού και των επενδυτών σχετικά με το πώς αντιλαμβάνονται το ESG, ποια θεωρούν ότι είναι η αξία του και τι σημαίνει για τους ίδιους και τις επιχειρήσεις. Το ESG Monitor φέτος πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα και σε άλλες 13 χώρες μεταξύ των οποίων η Ιταλία, η Γαλλία, οι ΗΠΑ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, και παρουσιάζεται στη χώρα μας από την V+O Greece, μέλος του Ομίλου SEC Newgate.

Η επικοινωνία ως καταλύτης στις δράσεις ESG των επιχειρήσεων

Για περισσότερα ενδιαφέροντα ευρήματα αλλά και την πλήρη έρευνα πατήστε εδώ.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Νέο ρεκόρ για το Bitcoin: Υπερβαίνει τις 107.000 δολάρια

Το Bitcoin σημείωσε νέο ρεκόρ, ξεπερνώντας τις 107.000 δολάρια,...

Σεισμός 4 Ρίχτερ κοντά στη Νίσυρο

Σεισμός 4 Ρίχτερ σημειώθηκε ανοιχτά της Νισύρου, 33 λεπτά...

Φαίη Σκορδά για Νίκο Μουτσινά: «Νιώθει ότι όλοι επιθυμούν να σταματήσει η εκπομπή του»

Η Φαίη Σκορδά σχολίασε τη συνέντευξη του Νίκου Μουτσινά,...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Ο Διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής στα «Πρωινά του ΣΕΛΠΕ»

Ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, συμμετείχε στα «Πρωινά του ΣΕΛΠΕ» και τόνισε τη σημασία του διαλόγου με την αγορά και τους φορείς εκπροσώπησης...

Η επικοινωνία ως καταλύτης στις ESG πρωτοβουλίες των εταιρειών

Οι ελληνικές επιχειρήσεις επενδύουν σε πολιτικές ESG, αλλά υπάρχει σημαντική δυσπιστία από τους πολίτες, καθώς σχεδόν το 50% τους δεν εμπιστεύεται τις δηλώσεις σχετικά...

Η επικοινωνία ως καταλύτης στις ESG προσπάθειες των επιχειρήσεων

Οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα επενδύουν σε πολιτικές ESG, αλλά η μισή ελληνική κοινωνία εκφράζει δυσπιστία απέναντι στις δηλώσεις τους, όπως αναδεικνύει η έρευνα ESG...

AEGEAN: Σε ποιους προορισμούς επιλέγουν να «ταξιδέψουν» οι Έλληνες τα Χριστούγεννα

Οι παραδοσιακοί χριστουγεννιάτικοι προορισμοί όπως η Βιέννη, το Παρίσι και η Γενεύη παραμένουν δημοφιλείς επιλογές για τους Έλληνες ταξιδιώτες, με τις πτήσεις της AEGEAN...

AEGEAN: Σε ποιες τοποθεσίες επιλέγουν να «πετάξουν» οι Έλληνες τα Χριστούγεννα

Οι Έλληνες ταξιδιώτες προτιμούν παραδοσιακούς χριστουγεννιάτικους προορισμούς όπως η Βιέννη, το Παρίσι και η Γενεύη, με τις πληρότητες στις πτήσεις της AEGEAN να ξεπερνούν...

AEGEAN: Σε ποιους προορισμούς επιλέγουν να «ταξιδέψουν» οι Έλληνες τα Χριστούγεννα

Οι Έλληνες ταξιδιώτες προτιμούν παραδοσιακούς χριστουγεννιάτικους προορισμούς, όπως η Βιέννη, το Παρίσι και η Γενεύη, με τις πληρότητες στις πτήσεις να ξεπερνούν το 80%...

AEGEAN: Σε ποιους προορισμούς διαλέγουν να «πετάξουν» οι Έλληνες τα Χριστούγεννα

Οι Έλληνες προτιμούν παραδοσιακούς χριστουγεννιάτικους προορισμούς όπως η Βιέννη, το Παρίσι και η Γενεύη, με τις πληρότητες των πτήσεων να ξεπερνούν το 80% πριν...

AEGEAN: Σε ποιους προορισμούς αποφασίζουν να «πετάξουν» οι Έλληνες τα Χριστούγεννα

Οι Έλληνες επιλέγουν παραδοσιακούς χριστουγεννιάτικους προορισμούς όπως η Βιέννη, το Παρίσι και η Γενεύη, με τις πληρότητες των πτήσεων να ξεπερνούν το 80% έως...

AEGEAN: Σε ποιους προορισμούς αποφασίζουν να «πετάξουν» οι Έλληνες τα Χριστούγεννα

Οι Έλληνες επιβάτες προτιμούν παραδοσιακούς χριστουγεννιάτικους προορισμούς όπως η Βιέννη, το Παρίσι και η Γενεύη, με τις πληρότητες στις πτήσεις της AEGEAN να ξεπερνούν...

AEGEAN: Σε ποιες τοποθεσίες επιλέγουν να «ταξιδέψουν» οι Έλληνες τα Χριστούγεννα

Οι Έλληνες ταξιδιώτες επιλέγουν και πάλι παραδοσιακούς χριστουγεννιάτικους προορισμούς όπως η Βιέννη, το Παρίσι και η Γενεύη, με τη ζήτηση για πτήσεις να ξεπερνά...