Πέμπτη Ιανουάριος 9 2025

Χειμερινές προσφορές 2025: Στις 13 Ιανουαρίου η έναρξή τους – Τα σημεία – κλειδιά για τους αγοραστές

Οι χειμερινές εκπτώσεις 2025 ξεκινούν στις 13 Ιανουαρίου και διαρκούν έως 28 Φεβρουαρίου, με προτάσεις για ασφαλείς αγορές και προσοχή στις τιμές.
  • Οι χειμερινές εκπτώσεις 2025 θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν έως τις 28 Φεβρουαρίου, με πολλά καταστήματα να προσφέρουν ήδη εκπτώσεις.
  • Τα καταστήματα θα παραμείνουν ανοιχτά τις δύο πρώτες Κυριακές των εκπτώσεων (19 και 26 Ιανουαρίου) με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας από τις 11 π.μ. έως τις 6 μ.μ.
  • Οι καταναλωτές πρέπει να προσέχουν την αναγραφή των τιμών και των ποσοστών έκπτωσης, καθώς και τα δικαιώματά τους, για να αποφύγουν παραπλανητικές προσφορές και να εξασφαλίσουν διαφάνεια στις αγορές τους.

Λίγες μέρες απέμειναν από την επίσημη έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων 2025 τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου με διάρκεια έως και την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου, ενώ ήδη αρκετά καταστήματα έχουν ξεκινήσει με προσφορές προκειμένου να προσελκύσουν τους καταναλωτές.

Επιπλέον, την πρώτη και τη δεύτερη Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων, δηλαδή την Κυριακή 19 και 26 Ιανουαρίου, τα καταστήματα θα παραμείνουν ανοιχτά για τους καταναλωτές.

Στη διάρκεια των εκπτώσεων τα καταστήματα την Κυριακή αναμένεται να λειτουργήσουν με προτεινόμενο ωράριο από τις 11 π.μ. έως τις 18:00 μ.μ.

Τι πρέπει να προσέχουμε

Υπενθυμίζεται, πως η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, έχει εκδώσει ανακοίνωση όπου επισημαίνει στους καταναλωτές μερικά από τα δικαιώματά τους, κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών περιόδων, με σκοπό την ασφαλέστερη και συνετή διενέργεια των αγορών:

  • Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.
  • Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερο των τριάντα (30) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από τριάντα (30) ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος δέκα (10) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
  • Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
  • Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις: (α) την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και (β) τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών. Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης και να αναγράφουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις», «προσφορές».
  • Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από 20.000 ευρώ. Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του.

 

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Ουγγαρία: Η Αμερική επιβάλλει κυρώσεις σε συνεργάτη του Όρμπαν για “διαφθορά

Οι Ηνωμένες Πολιτείες επέβαλαν οικονομικές κυρώσεις στον Αντάλ Ρόγκαν,...

Skoda: Το νέο Enyaq με άνω των 590 χλμ. αυτονομία

Σήμερα παρουσιάστηκε το ανανεωμένο Skoda Enyaq διεθνώς, αλλά στην...

Γαβαλάς: «Με υποστήριξαν όλοι στην ομάδα, αποδείξαμε ότι δεν είμαστε για τελευταία θέση»

Ο Ανδρέας Γαβαλάς τόνισε τη στήριξη που έλαβε από...

Καιρός: Χιονοπτώσεις σε χαμηλά υψόμετρα την Κυριακή στη Βόρεια Ελλάδα

Ανοιξιάτικος καιρός θα επικρατήσει μέχρι το Σάββατο, με σοβαρή...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Η GrECo αποκτά πλειοψηφικό ποσοστό στην Comergon, επεκτείνοντας το αποτύπωμά της στην ασφαλιστική αγορά Ελλάδας και Κύπρου

Η GrECo εξαγόρασε πλειοψηφικό ποσοστό στην Comergon, επεκτείνοντας την παρουσία της στην ασφαλιστική αγορά Ελλάδας και Κύπρου, ενισχύοντας την στρατηγική της στην ΝοτιοΑνατολική Ευρώπη.Η...

MEG Consulting: Η καινοτόμος πρόταση στην αγορά με την υπογραφή του Μάνου Εξαρχουλάκου

Ο Μάνος Εξαρχουλάκος ιδρύει τη συμβουλευτική εταιρία MEG CONSULTING, αξιοποιώντας τη μακροχρόνια εμπειρία του σε πωλήσεις και marketing από πολυεθνικές και εγχώριες εταιρίες.Η MEG...

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Αύξηση επιβατών 13,1% το 2024 σε σύγκριση με το 2023

Η επιβατική κίνηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών αυξήθηκε κατά 13,1% το 2024, φτάνοντας συνολικά σε 31,85 εκατομμύρια επιβάτες.Σημαντική αύξηση παρατηρήθηκε και τον Δεκέμβριο του...

6 πράγματα που δεν γνωρίζεις για τον Χρυσό Οδηγό!

Ο Χρυσός Οδηγός, ιστορική ελληνική εταιρεία, έχει εξελιχθεί από έντυπος κατάλογος σε ψηφιακή πλατφόρμα, προσφέροντας πληροφορίες για επαγγελματίες και επιχειρήσεις.Παρέχει υπηρεσίες διαχείρισης social media,...

Alter Ego Media: Στη «Χρυσή Λίστα» της ICAP με τους πιο κερδοφόρους ομίλους

Η Alter Ego Media συμπεριλαμβάνεται στη «Χρυσή Λίστα» της ICAP με τους 200 πιο κερδοφόρους ομίλους στην Ελλάδα, καταλαμβάνοντας την 73η θέση.Τα κέρδη EBITDA...

Άνθιμος Δημητριάδης (Resoul Hellas): Καινοτομίες στον ελληνικό καφέ

Ο Άνθιμος Δημητριάδης, πρόεδρος της Resoul Hellas, ανακοίνωσε νέες καινοτομίες για την εμπειρία κατανάλωσης ελληνικού καφέ, όπως η αυτόματη μηχανή «Ελ Γκρέκο BRIQI» που...

Μειώνεται ραγδαία το κόστος των εμβασμάτων το Ιανουάριο

Το κόστος των εμβασμάτων μειώνεται ραγδαία, με πλαφόν χρέωσης μισού ευρώ για εμβάσματα έως 5.000 ευρώ από τις 20 Ιανουαρίου.Από τις 9 Ιανουαρίου, οι...

Ακίνητα: Ποιες χώρες της Ευρώπης είναι καταλληλότερες για επενδύσεις – Η θέση της Ελλάδας

Η Ελλάδα κατατάσσεται τρίτη στη λίστα με τις λιγότερο ελκυστικές χώρες για επενδυτές στον τομέα των ακινήτων, κυρίως λόγω υψηλής φορολογίας και αυξημένου κόστους...

Πληγή οι απώλειες στο δίκτυο για την αγορά ρεύματος – Οι προμηθευτές ζητούν άμεσες δράσεις

Οι απώλειες ηλεκτρικού ρεύματος στο δίκτυο φτάνουν το 18%, ποσοστό υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, κυρίως λόγω έλλειψης έξυπνων μετρητών και ρευματοκλοπών.Οι προμηθευτές...

Ελλάκτωρ: Το ποσοστό της Reggeborgh μετά την ενεργοποίηση του call option

Η Reggeborgh Invest B.V. θα αποκτήσει 10.400.000 κοινές μετοχές της Ελλάκτωρ μέσω δικαιώματος προαίρεσης, αυξάνοντας τη συμμετοχή της στο 51,142%.Η ολοκλήρωση της συναλλαγής θα...