Η σήραγγα των 160 μέτρων του Μετρό στην Κατεχάκη άνοιξε με διαφορετική μεθοδολογία από αυτήν που είχε προγραμματιστεί, προκαλώντας ανησυχίες για την ασφάλεια της κατασκευής. Ο υπουργός Μεταφορών Χρίστος Δήμας και ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος επισκέφτηκαν το εργοτάξιο και διαβεβαίωσαν ότι δεν υπάρχει κίνδυνος καθίζησης, καθώς οι υποδομές παρακολουθούνται καθημερινά.
Η κατασκευάστρια εταιρεία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM υποστήριξε ότι οι εργασίες εκτελούνται σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές και δεν υπάρχει γεωμετρική παρέκκλιση από την εγκεκριμένη χάραξη. Έχει διαταχθεί ΕΔΕ για την υπόθεση, ενώ οι εργασίες συνεχίζονται με στόχο την ασφαλή ολοκλήρωση του έργου.
Πιο αναλυτικά:
Φωτογραφίες και βίντεο από τη σήραγγα των 160 μέτρων του Μετρό που φέρεται να ανοίχτηκε με λάθος μεθοδολογία παρουσιάζει από το εργοτάξιο της Κατεχάκη το newsit.gr.
Μετά τα όσα προηγήθηκαν αλλά και με τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν, καθώς στην αρχή γίνονταν λόγο για λανθασμένη διάνοιξη σήραγγας, ο νέος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρίστος Δήμας και ο αρμόδιος υφυπουργός Νίκος Ταχιάος επισκέφτηκαν το σημείο από όπου ξεκίνησε το έργο.
Όπως θα δείτε κι εσείς πρόκειται για μια μεγάλη σήραγγα η οποία ξεκινάει δίπλα από το Γενικό Νοσοκομείο της Αεροπορίας στην Κατεχάκη. Μεγάλα μηχανήματα βρίσκονται στο υπέδαφος και πραγματοποιούν συνεχώς εργασίες, ενώ μηχανικοί κι εργάτες βρίσκονται στις θέσεις τους.

Για την υπόθεση όπως ανέφερε ο κ. Ταχιάος έχει διαταχθεί ΕΔΕ, ενώ όλες οι πλευρές διαβεβαιώνουν ότι η συγκεκριμένη σήραγγα έπρεπε να κατασκευαστεί. «Αυτή λοιπόν η σήραγγα κατασκευάζεται με άλλη μέθοδο, όχι με μετροπόντικα, αλλά με τη νέα αυστριακή. Ο ανάδοχος της κατασκευής είχε υποβάλει μια μελέτη και προέβλεπε μια μεθοδολογία που θα έπρεπε να ανοίγει αυτήν τη σήραγγα σε βήματα των 10 μέτρων. Αντί αυτού, πήγε και άνοιξε το μισό πάνω ημικύκλιο της σήραγγας σε ένα μήκος 160 μέτρων. Άλλαξε τη μεθοδολογία» είπε ο κ. Ταχιάος μιλωντας στο ΣΚΑΪ σήμερα το πρωί.

Μάλιστα διαβεβαίωσε, τέλος, ότι δεν υπάρχει κίνδυνος καθίζησης στην Κατεχάκη λέγοντας ότι «οι υποδομές παρακολουθούνται σε καθημερινή βάση διαρκώς. Υπάρχουν σταθμοί οι οποίοι παρακολουθούν συγκεκριμένα σημεία και υπολογίζουν τις καθιζήσεις. Αυτό που έλεγε το έγγραφο της “Ελληνικό Μετρό” είναι ότι μπορεί να υπάρξουν μικρές καθιζήσεις αν η μέθοδος αυτή δεν είναι σωστή. Αποδεικνύεται ότι δεν έχει υπάρξει όμως καμία καθίζηση. Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος, ούτε για τα νοσοκομεία, ούτε για τον δρόμο. Μιλάμε για μια σήραγγα, η οροφή της οποίας είναι σε βάθος άνω των 20 μέτρων».
Η απάντηση της κατασκευάστριας εταιρείας
Διευκρινίσεις για την κατασκευή της σήραγγας της γραμμής 4 του Μετρό και για τη διάνοιξη των 160 μέτρων έδωσε και η κατασκευάστρια κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM.
Συγκεκριμένα, επισημαίνεται ότι:
Δεν υπάρχει καμία γεωμετρική παρέκκλιση από την εγκεκριμένη χάραξη. Προφανώς και η σήραγγα κατασκευάζεται στην προβλεπόμενη από τη μελέτη θέση.
Σε ό,τι αφορά τις εργασίες εκσκαφής, επισημαίνεται ότι αυτές εκτελούνται εξαρχής κατά τη συνήθη πρακτική, με απόλυτη προσήλωση στην ασφάλεια και με γνώμονα την τεχνική αρτιότητα. Η μεθοδολογία κατασκευής είναι σύμφωνη με τις διεθνείς προδιαγραφές και στο πλαίσιο της εγκεκριμένης μελέτης.
Κατά τη συστηματική παρακολούθηση των επιφανειακών καθιζήσεων έχει διαπιστωθεί ότι αυτές είναι σε τιμές πολύ χαμηλότερες των επιτρεπόμενων ορίων.
Συνεχίζουμε την εκτέλεση του μεγαλύτερου δημόσιου έργου στην Ελλάδα, με αίσθημα περηφάνιας για την προσπάθεια των εργαζομένων μας και με γνώμονα την ασφάλεια και την ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση του έργου.