Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Κολόνες τρόλεϊ ετών 50: Στα χαρτιά εδώ και 13 χρόνια η αντικατάστασή τους – Το χρονικό ενός έργου που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ

  • Τα τρόλεϊ στην Αθήνα και τον Πειραιά έχουν κολόνες που υπάρχουν εδώ και πάνω από μισό αιώνα.
  • Από το 2011 υπήρχε ανάγκη για αντικατάσταση των στύλων, αλλά το έργο δεν ολοκληρώθηκε μετά από 13 χρόνια.
  • Η διαδικασία ξεκίνησε το 2011, αλλά οι καθυστερήσεις οδήγησαν το έργο στα δικαστήρια.
  • Το έργο είχε τεράστιες καθυστερήσεις λόγω έλλειψης ενημέρωσης από την ΟΣΥ στην ανάδοχη εταιρεία.
  • Μέχρι τώρα, μόνο ένα τμήμα του έργου ολοκληρώθηκε μετά από 6 χρόνια.
  • Δεν υπάρχει ακόμη επίσημη απάντηση από την ΟΣΥ σχετικά με την μη ολοκλήρωση του έργου.

Κολόνες – λαιμητόμοι σε όλη την Αθήνα και τον Πειραιά, σε ένα διαβρωμένο δίκτυο στύλων που μετρά πάνω από μισό αιώνα συνθέτουν την κατάσταση που επικρατεί σε ένα από τα πιο φιλικά στο περιβάλλον μέσα μεταφοράς, το τρόλεϊ.

Με αφορμή την παραλίγο τραγωδία στη Νέα Φιλαδέλφεια με την κολόνα, που παραλίγο να στοιχίσει τη ζωή σε μια 14χρονη μαθήτρια, το newsit.gr αποκαλύπτει το χαώδες τοπίο πίσω από το δίκτυο στύλων των τρόλεϊ, το οποίο σαπίζει κυριολεκτικά, δημιουργώντας παγίδες θανάτου σε όλο το λεκανοπέδιο. Το σοκαριστικό που προκύπτει είναι ότι από το 2011 είχε διαπιστωθεί η ανάγκη για αντικατάσταση των στύλων, όμως το έργο μέχρι σήμερα, 13 χρόνια μετά, δεν έχει ολοκληρωθεί.

Το χρονικό ενός έργου που δεν ολοκληρώθηκε

Ήταν Ιούλιος του 2011, όταν η ΟΣΥ Α.Ε. αποφασίζει να αντικαταστήσει το γερασμένο δίκτυο στύλων των τρόλεϊ προκηρύσσοντας διαγωνισμό για τον ανάδοχο του έργου. Συγκροτήθηκε επιτροπή εκτέλεσης του διαγωνισμού, ο οποίος ορίστηκε για την 26η του ίδιου μήνα.

Κολόνες τρόλεϊ ετών 50: Στα χαρτιά εδώ και 13 χρόνια η αντικατάστασή τους – Το χρονικό ενός έργου που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ

Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στο 1.590.493,83€. Τον Οκτώβριο του 2011 ο διαγωνισμός προκηρύσσεται ξανά για τις 29.11.2011 και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το αντίστοιχο ΦΕΚ.

Κολόνες τρόλεϊ ετών 50: Στα χαρτιά εδώ και 13 χρόνια η αντικατάστασή τους – Το χρονικό ενός έργου που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ

Κολόνες τρόλεϊ ετών 50: Στα χαρτιά εδώ και 13 χρόνια η αντικατάστασή τους – Το χρονικό ενός έργου που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ

 

Και πάλι όμως δεν προκύπτει ανάδοχος, η χώρα περνάει στη δίνη της οικονομικής κρίσης και το έργο μένει στα χαρτιά για 2 χρόνια. Τότε, προκηρύσσεται για τρίτη φορά δημόσιος ανοικτός μειοδοτικός διαγωνισμός, για τις 19.02.2013. Ο προϋπολογισμός του έργου παραμένει στο 1.590.493,83€, ενώ συγκροτείται και η αρμόδια επιτροπή της ΟΣΥ για την αποσφράγιση των προσφορών.

Κολόνες τρόλεϊ ετών 50: Στα χαρτιά εδώ και 13 χρόνια η αντικατάστασή τους – Το χρονικό ενός έργου που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ

 

Κολόνες τρόλεϊ ετών 50: Στα χαρτιά εδώ και 13 χρόνια η αντικατάστασή τους – Το χρονικό ενός έργου που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ

Όμως, η μοίρα του γεφυριού της Άρτας, για ένα έργο άμεσα συνδεδεμένο με την ασφάλεια πολιτών και επιβατών, είναι αναπόφευκτη. Ο διαγωνισμός για άλλη μια φόρα είναι άγονος, καθώς δεν κατατέθηκε καμία προσφορά, και προκηρύσσεται για τέταρτη φορά, στις 12.03.2013.

Κολόνες τρόλεϊ ετών 50: Στα χαρτιά εδώ και 13 χρόνια η αντικατάστασή τους – Το χρονικό ενός έργου που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ

Σύμφωνα με τα όσα προκύπτουν από τα έγγραφα που έχουν αναρτηθεί για το συγκεκριμένο έργο, προέκυψε ως ανάδοχος μια τεχνική εταιρεία, η οποία ξεκίνησε την εκτέλεσή του τμηματικά.

Τον Αύγουστο του 2014, δηλαδή ενάμιση χρόνο μετά τον διαγωνισμό, έχουν ολοκληρωθεί οι πρώτες εργασίες σε τμήματα του έργου και συγκροτείται επιτροπή της ΟΣΥ που τις παραλαμβάνει.

Κολόνες τρόλεϊ ετών 50: Στα χαρτιά εδώ και 13 χρόνια η αντικατάστασή τους – Το χρονικό ενός έργου που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ

Το έργο της αντικατάστασης των στύλων δε… θέλει όμως να ολοκληρωθεί. Όπως προκύπτει από τις αποφάσεις της ΟΣΥ, μέχρι τον Φεβρουάριο του 2015 υπάρχουν καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του έργου και η εταιρεία δίνει παράταση στην ημερομηνία ολοκλήρωσής του, μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2015.

Κολόνες τρόλεϊ ετών 50: Στα χαρτιά εδώ και 13 χρόνια η αντικατάστασή τους – Το χρονικό ενός έργου που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ

Η αντικατάσταση των στύλων όμως και πάλι δεν έχει ολοκληρωθεί. Στο θολό και δαιδαλώδες τοπίο των δημοσίων έργων, προκύπτουν – ως φαίνεται – κι άλλα εμπόδια. Ενάμιση χρόνο μετά την υποτιθέμενη ημερομηνία πλήρους ολοκλήρωσης του έργου, τον Φεβρουάριο του 2017, η ΟΣΥ παίρνει απόφαση να παραλάβει μόνο το «λειτουργικό μέρος». Μάλιστα, όπως αναφέρεται στην απόφαση της εταιρείας έχει βεβαιωθεί η «περαίωση τμήματος των εργασιών».

Κολόνες τρόλεϊ ετών 50: Στα χαρτιά εδώ και 13 χρόνια η αντικατάστασή τους – Το χρονικό ενός έργου που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ

Δηλαδή, 6 χρόνια από την πρώτη φορά που η ΟΣΥ ξεκίνησε τη διαδικασία των διαγωνισμών (2011) και το μόνο που έχει συμβεί είναι να έχει ολοκληρωθεί ένα τμήμα του έργου.

Η τελευταία σκηνή του σήριαλ ενός διαγωνισμού που ποτέ δεν ολοκληρώθηκε ήταν τον Ιούλιο του 2017, όταν η ΟΣΥ αποφασίζει την εξόφληση της αναδόχου εταιρείας για το τμήμα του δικτύου στύλων που αντικατέστησε. Παράλληλα, αποφασίζεται η αναπροσαρμογή του έργου.

Κολόνες τρόλεϊ ετών 50: Στα χαρτιά εδώ και 13 χρόνια η αντικατάστασή τους – Το χρονικό ενός έργου που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα στο έργο ήταν και η περιοχή της Νέας Φιλαδέλφειας, όπου – όπως όλα δείχνουν – οι κολόνες δεν αντικαταστάθηκαν ποτέ.

Στα δικαστήρια το έργο

Γιατί το έργο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ; Όπως πολλά δημόσια έργα, έτσι και αυτό είχε ατυχή κατάληξη. Αιτία, το γεγονός ότι η ΟΣΥ με την ανάδοχο εταιρεία του έργου οδηγήθηκαν στα δικαστήρια. Σύμφωνα με πληροφορίες του newsit.gr από το περιβάλλον της αναδόχου εταιρείας, ενώ το έργο ξεκίνησε κανονικά, η ΟΣΥ σταμάτησε να ενημερώνει τους κατασκευαστές για τα επόμενα τμήματα του δικτύου, στα οποία θα συνεχίζονταν οι εργασίες.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να σημειώνονται τεράστιες καθυστερήσεις, αφού η ανάδοχος εταιρεία είχε δεσμεύσει εργαζόμενους και εξοπλισμό, μένοντας άπραγοι.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η υπόθεση οδηγήθηκε στα δικαστήρια, με την ανάδοχο εταιρεία να καταγγέλλει τη σύμβαση και να αφήνει το έργο ανολοκλήρωτο. Τι απέγινε το υπόλοιπο των χρημάτων που είχαν προϋπολογιστεί; Κρατήθηκαν ή χάθηκαν; Γιατί από το 2017 μέχρι σήμερα δεν κινήθηκαν οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση του έργου; Γιατί δεν επαναπροκηρύχθηκε διαγωνισμός;

Από την πλευρά της ΟΣΥ, δεν υπάρχει ακόμη επίσημη απάντηση σχετικά με την πορεία ενός τόσο κομβικού έργου, το οποίο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Όπως ανακοίνωσε εχθές η εταιρεία, μετά το σοκαριστικό περιστατικό με θύμα μια 14χρονη: «με εντολή της Διοίκησης έχει ήδη συσταθεί Τεχνική Επιτροπή για την άμεση διερεύνηση του συμβάντος».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Πεσκόφ: Η χώρα «χρειάζεται» μετανάστες καθώς βιώνει μια «δύσκολη» δημογραφική κατάσταση

Ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου, Ντμίτρι Πεσκόφ, δήλωσε ότι η...

Η Ελλάδα γνωρίζει τον αντίπαλο για τα μπαράζ του Nations League

Οι πιθανοί αντίπαλοι της Εθνικής ομάδας στα μπαράζ του...

Μαρόκο: Τα έσοδα από τις εξαγωγές ψαριών φτάνουν τα 3,10 δισ. δολάρια

Το Υπουργείο Γεωργίας και Αλιείας του Μαρόκου ανακοίνωσε ότι...

Ταμείο για τους Πολίτες: Χρηματοδότηση 14,3 εκατ. ευρώ από τη Νορβηγία στην ελληνική κοινωνία

Η Νορβηγία χρηματοδοτεί το Ταμείο για την Κοινωνία των...

Κωνσταντίνος Παντελίδης: «Ήμουν 14 ετών όταν έχασε τη ζωή του ο Παντελής, είναι όπως αν ήταν χθες»

Ο Κωνσταντίνος Παντελίδης αναφέρθηκε στη στενή σχέση που έχει...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Πάτρα: Αναβιώνουν το «Δέντρο των Ξωτικών» και το «Μαγικό Τσίρκο των Χριστουγέννων»

Το «Δέντρο των Ξωτικών» και το «Μαγικό Τσίρκο των Χριστουγέννων» ανοίγουν στην Πάτρα από 22 Νοεμβρίου έως 5 Ιανουαρίου 2025, προσφέροντας εορταστικές εμπειρίες για...

Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2023

Οι εορτές των ονομάτων για σήμερα και αύριο είναι:ΣΗΜΕΡΑ 21/11/2024 : ΒΙΡΓΙΝΙΑ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ, ΜΑΡΙΑ, ΣΟΥΛΤΑΝΑΒιργινία, Δέσποινα, Δεσποινούλα, Δέσπω, Δεσπούλα, Δεσποίνου, Δεσποίνω, Δεσποινιώ, Ντέπη, Πέπη,...

Βροχερή Παρασκευή και χειμερινή Κυριακή: Οι μεταβολές του καιρού λόγω ατμοσφαιρικής ανωμαλίας από την Ιταλία

Νέα ατμοσφαιρική διαταραχή από την Ιταλία φέρνει βροχές και τοπικές καταιγίδες στην Ελλάδα, με τα φαινόμενα να ξεκινούν από τη δυτική Ελλάδα και...

Θύμα ενδοοικογενειακής κακοποίησης από τη Λέσβο πάτησε το panic button και η αστυνομία ανταποκρίθηκε μισή ώρα αργότερα

Μια γυναίκα στη Λέσβο, θύμα ενδοοικογενειακής βίας, ενεργοποίησε το panic button στο κινητό της, αλλά η αστυνομία ανταποκρίθηκε με καθυστέρηση 31 λεπτών, ρωτώντας αν...

Βίαιη συμπλοκή ανάμεσα σε παιδιά δημοτικού σχολείου στα Τρίκαλα – Καταγγελία εναντίον της γιαγιάς του ενός

Ένα περιστατικό βίας μεταξύ μαθητών δημοτικού σχολείου στα Τρίκαλα οδήγησε ένα παιδί στο νοσοκομείο, όπου του τοποθετήθηκε κολάρο.Οι γονείς του τραυματισμένου παιδιού κατέθεσαν μήνυση...

Κλήρωση Τζόκερ 2835: Οι νικηφόροι αριθμοί για σήμερα

Στην κλήρωση Τζόκερ 2835 που πραγματοποιήθηκε στις 21/11/2024, οι τυχεροί αριθμοί ήταν 23, 24, 29, 35, 40 και το τζόκερ 18.Οι συμμετοχές στο Τζόκερ...

Διαμάχη δήμου Αθηναίων – Υπουργείου Πολιτισμού για το σιντριβάνι στην πλατεία Συντάγματος

Ο Δήμος Αθηναίων επισημαίνει ότι η ευθύνη για τη συντήρηση του σιντριβανιού στην πλατεία Συντάγματος ανήκει στο Υπουργείο Πολιτισμού, λόγω του ότι έχει...

Παραιτήθηκε η γενική γραμματέας Υποδοχής Αιτούντων Άσυλο Δήμητρα Λυγούρα – Αναλαμβάνει ο αντιστράτηγος Δημήτρης Γλυμής

Η Δήμητρα Λυγούρα παραιτήθηκε από τη θέση της γενικής γραμματέως Υποδοχής Αιτούντων Άσυλο για προσωπικούς λόγους και διαδέχεται τον Αντιστράτηγο εν αποστρατεία Δημήτριο Γλυμή.Ο...

Σημαντική πυρκαγιά κοντά στα Στύρα Ευβοίας – Συναγερμός στην Πυροσβεστική

Φωτιά ξέσπασε το απόγευμα της Πέμπτης (21.11.2024) στην Εύβοια, προκαλώντας την κάλυψη δασικής έκτασης. Σημάνθηκε συναγερμός στην Πυροσβεστική Υπηρεσία, με αποστολή δυνάμεων και...

Κυκλοφοριακές αλλαγές την Παρασκευή στη Νέα Φιλαδέλφεια εξαιτίας της παρουσίας του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν στη Νέα Φιλαδέλφεια την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου λόγω της επίσκεψης του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, ο οποίος θα επισκεφτεί το...