Ολοκληρώθηκαν οι θαλάσσιες δοκιμές της πρώτης γαλλικής φρεγάτας Belharra «Amiral Ronarc’h» με απόλυτη επιτυχία, παρουσία Ελλήνων αξιωματικών που θα στελεχώσουν τις μελλοντικές ελληνικές φρεγάτες. Οι δοκιμές ήταν εξαιρετικά επιτυχείς, με ελάχιστα προβλήματα και άψογη λειτουργία όλων των συστημάτων.
Το Πολεμικό Ναυτικό προγραμματίζει την παραλαβή τριών φρεγατών FDI έως το 2026, με την πρώτη «ΚΙΜΩΝ» να ξεκινά τις θαλάσσιες δοκιμές το καλοκαίρι. Το προσωπικό εκπαιδεύεται ήδη στην Ελλάδα και τη Γαλλία, ενώ εξετάζεται και το ενδεχόμενο απόκτησης τέταρτης φρεγάτας.
Πιο αναλυτικά:
Ολοκληρώθηκαν οι θαλάσσιες δοκιμές της «Amiral Ronarc’h», της πρώτης Belharra του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού, παρουσία των δύο Αξιωματικών που αναλαμβάνουν Κυβερνήτες στις φρεγάτες FDI «ΚΙΜΩΝ» και «ΝΕΑΡΧΟΣ».
Μαζί τους πάνω στο πλοίο του Marine Nationale, βρέθηκε επίσης κλιμάκιο στελεχών του Στόλου τα οποία θα αποτελέσουν τον «πυρήνα» του πρώτου πληρώματος της φρεγάτας «ΚΙΜΩΝ», η οποία πρόκειται να παραδοθεί από τη Naval Group στο Πολεμικό μας Ναυτικό στα τέλη του 2025.
Σύμφωνα με την ενημέρωση των Γάλλων κατασκευαστών, τα sea trials της φρεγάτας «Amiral Ronarc’h» άφησαν απόλυτα ικανοποιημένο το Marine Νationale με το χρόνο πλέον να μετρά αντίστροφα για την παραλαβή από τα ναυπηγεία της πρώτης φρεγάτας Belharra.
Οι θαλάσσιες δοκιμές της γαλλικής Belharra
Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για το πρώτο πλοίο της κλάσης, στο οποίο είναι σύνηθες να εμφανίζονται μια σειρά από προβλήματα, στην περίπτωση της «Amiral Ronarch» αυτά ήταν εξαιρετικά περιορισμένα και δεν αφορούσαν κανένα από τα κύρια συστήματα της φρεγάτας, όσο φυσικά και ζητήματα πλευστότητας αλλά και εν γένει συμπεριφοράς του πλοίου σε όλες τις εν πλω συνθήκες.
Το γεγονός ότι όλα τα συστήματα του πλοίου σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν με τη βοήθεια της πλέον σύγχρονης τεχνολογίας και δοκιμάστηκαν εξαντλητικά εν όρμω πριν καν αρχίσουν οι θαλάσσιες δοκιμές, είχε ως αποτέλεσμα την έγκαιρη επίλυση κάθε προβλήματος που ανέκυπτε.
Έτσι όταν η φρεγάτα βγήκε στην ανοιχτή θάλασσα τόσο τα μηχανολογικά όσο και τα ηλεκτρονικά συστήματα του πλοίου είχαν περάσει το πρώτο κρίσιμο «crash test» και απλά απέμενε η δοκιμή σε απόλυτα ρεαλιστικές συνθήκες.
Τα τέσσερα Sea Trials της φρεγάτας «Amiral Ronarch» ικανοποίησαν απόλυτα τόσο τους κατασκευαστές όσο και το γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό με το επόμενο βήμα να είναι ο εξοπλισμός της φρεγάτας με τον προβλεπόμενο οπλισμό.
Ο προγραμματισμός του Πολεμικού Ναυτικού
Οι επιτυχημένες δοκιμές της πρώτης Belharra φέρνουν ανακούφιση και στο Ναυτικό Επιτελείο καθώς απλοποιούνται τα sea trials για τις τρεις ελληνικές FDI με τη φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ» να ξεκινά τις θαλάσσιες δοκιμές στις αρχές του καλοκαιριού, όταν δηλαδή η 3η φρεγάτα «ΦΟΡΜΙΩΝ» θα πέφτει στη θάλασσα.
Ήδη η εκπαίδευση του πρώτου πληρώματος έχει προχωρήσει και πραγματοποιείται ανάλογα με τις ειδικότητες τόσο στη Γαλλία όσο και στην Ελλάδα όπου έχουν οργανωθεί τα ανάλογα σχολεία.
Αντίστοιχη θα είναι η διαδικασία και για τα επόμενα δύο πληρώματα τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα να εκπαιδευτούν και να συμμετέχουν στις δοκιμές τόσο της φρεγάτας «ΚΙΜΩΝ» όσο και της φρεγάτας «ΝΕΑΡΧΟΣ» οι οποίες υπολογίζονται στις αρχές του επόμενου χρόνου.
Σύμφωνα με τους κατασκευαστές, το Πολεμικό Ναυτικό θα έχει παραλάβει και τα τρία πλοία εντός του 2026, τη φρεγάτα «ΝΕΑΡΧΟΣ» περίπου στις αρχές του καλοκαιριού και τη φρεγάτα «ΦΟΡΜΙΩΝ» έως τα τέλη του έτους, ενώ αναμένεται η οριστικοποίηση της συμφωνίας για την απόκτηση και 4ης φρεγάτας FDI.
Όπως ήδη έχει αναφέρει το OnAlert.gr και οι τρεις πρώτες Belharra θα παραδοθούν στο Πολεμικό Ναυτικό σε διαμόρφωση Standard ΙΙ με 32 κελιά στα οποία θα τοποθετηθούν αντίστοιχοι πύραυλοι επιφανείας-αέρος Aster 30. Επιπλέον, θα διαθέτουν CIWS εγγύς προστασίας RAM συν τον υπόλοιπο βασικό οπλισμό όπως προβλέπει η αρχική συμφωνία.
Του Κώστα Σαρικά / Πηγή: iatropedia.gr