Η Naval Group προτείνει την κατασκευή τριών φρεγατών Belharra στην Ελλάδα, με πλήρη υποστήριξη της γαλλικής κυβέρνησης και γνώση του Έλληνα πρωθυπουργού. Η πρόταση περιλαμβάνει την ίδρυση θυγατρικής εταιρείας που θα συνεργαστεί με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Πέραν των φρεγατών, η συνεργασία επεκτείνεται σε ευρύτερο επίπεδο ναυπηγικής βιομηχανίας, με πιθανή κατασκευή υποβρυχίων και μη επανδρωμένων σκαφών. Το Πολεμικό Ναυτικό εξετάζει προτάσεις από γαλλικά, γερμανικά και σουηδικά ναυπηγεία για νέα υποβρύχια.
Πιο αναλυτικά:
Την πρόταση της Naval Group για κατασκευή τριών φρεγατών Belharra στην Ελλάδα επιβεβαιώνουν τα όσα είπε ο υπουργός Ενόπλων Δυνάμεων της Γαλλίας Σεμπαστιάν Λεκορνύ περί περαιτέρω παρουσίας της γαλλικής εταιρείας στην Ελλάδα με ανάπτυξη θυγατρικής εταιρείας, η οποία θα συνεργαστεί με την εγχώρια αμυντική βιομηχανία «και κατά κύριο λόγο με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά».
Επίσης, επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι δεν πρόκειται για μια μεμονωμένη πρωτοβουλία της Naval Group παρά για μια ενέργεια, η οποία υποστηρίζεται πλήρως από την γαλλική κυβέρνηση και μάλιστα εν γνώσει της Αθήνας.
Ήδη το OnAlert.gr, από την ημέρα που έγινε γνωστή η πρόταση των Γάλλων, αποκάλυψε ότι όχι απλά είναι ενήμερος ο πρόεδρος Μακρόν και η γαλλική κυβέρνηση, αλλά και ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, με το θέμα να έχει πιθανότατα συζητηθεί και στην πρόσφατη συνάντηση τους.
Πληροφορίες, μάλιστα, αναφέρουν ότι η πρόταση των Γάλλων δεν περιλαμβάνει μόνο τη ναυπήγηση φρεγατών Belharra στην Ελλάδα, αλλά μια ευρύτερη συνεργασία σε επίπεδο ναυπηγικής βιομηχανίας, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει επιπλέον τόσο υποβρύχια όσο και μη επανδρωμένα σκάφη USV.
Άλλωστε, το Πολεμικό Ναυτικό ήδη έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την απόκτηση καινούργιων υποβρυχίων, με τα γαλλικά Scorpene Evolved αλλά και Barracuda να περιλαμβάνονται στην πρόταση της Naval Group, μαζί με τα γερμανικά 209 της Thyssen και τα σουηδικά Α26 της SAAB.
Επιπλέον, οι δηλώσεις Λεκορνύ έρχονται να επιβεβαιώσουν το γεγονός ότι η Naval Group όχι απλά βρίσκεται σε επαφή με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, αλλά ότι υπάρχει ειλημμένη πρόθεση συνεργασίας, ώστε να αναλάβουν το πρόγραμμα ναυπήγησης των φρεγατών Belharra, αλλά και τα υπόλοιπα προγράμματα που θα συμφωνηθούν προς υλοποίηση.
Ήδη η γαλλική εταιρεία συνεργάζεται απόλυτα επιτυχημένα με τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας, όπου κατασκευάζονται block για τις φρεγάτες Belharra του Marine Nationale, ενώ υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο στη Σαλαμίνα να κατασκευαστούν και block της 4ης φρεγάτας FDI που θα προορίζεται για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.
«Η προμήθεια των τριών Belharra, και της τέταρτης για την οποία ελπίζω ότι θα αποδεχτεί την πρότασή μου το ΚΥΣΕΑ, θα δώσει νομίζω ένα ακόμη μεγαλύτερο βάθος στις δυνατότητες συνεργασίας μεταξύ των ναυτικών μας. Και μαζί με τα RAFALE, νομίζω πια ότι μπορούμε με την Γαλλική Δημοκρατία να έχουμε ένα μεγάλο εύρος συστημάτων, τα οποία μοιραζόμαστε και τα οποία μπορούμε να χρησιμοποιούμε από κοινού για την ασφάλεια των πολιτών της Ευρώπης, για τη σταθερότητα και την ασφάλεια στην Ανατολική Μεσόγειο», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά ότι η απόφαση για απόκτηση 4ης φρεγάτας δεν έχει «παγώσει» και η σχετική συμφωνία είναι θέμα χρόνου.
Είχε προηγηθεί η δήλωση του στο Delphi Economic Forum ότι «πρέπει να συμφωνήσουμε στα χρήματα με τους Γάλλους, γιατί πλούσιοι δεν είμαστε και περιμένουμε από μια φιλική χώρα να μας βοηθήσει», όμως φαίνεται ότι το οικονομικό σκέλος της συμφωνίας δεν αποτελεί πλέον εμπόδιο.
Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για συνολικό κόστος που αγγίζει τα 983 εκατομμύρια ευρώ, στο οποίο όμως περιλαμβάνεται και η υποστήριξη, ενώ επιπλέον αφορά και ηλεκτρονικά συστήματα, αισθητήρες και λογισμικό όχι μόνο για την 4η φρεγάτα αλλά και για τις υπόλοιπες τρεις.
Του Κώστα Σαρικά / onalert.gr
Ναι να αγοράσουμε ΟΠΛΑ…αλλά μέχρι τότε μην κάνουμε τους κουφούς για τη …γαλάζια πατρίδα και για την μειονότητα τούρκων στην Ξάνθη…για το καλώδιο στα δικά μας νερά…Λίγη επιθετική εξωτερική πολιτική και διαβήματα στην Ευρώπη και ΟΗΕ δεν βλάπτουν…