Το Πολεμικό Ναυτικό διέψευσε τις φήμες περί επιβολής προστίμου στη φρεγάτα «Ύδρα» κατά τη διάρκεια της συμμετοχής της στην ευρωπαϊκή επιχείρηση «Ασπίδες» στην Ερυθρά Θάλασσα.
Αντί για πρόστιμο, το ποσό των 147.000 ευρώ που αναφέρθηκε στα δημοσιεύματα αφορά το κόστος διέλευσης από τη Διώρυγα του Σουέζ, το οποίο καταβάλλεται από όλα τα πολεμικά πλοία.
Η καθυστέρηση στο ανεφοδιασμό της φρεγάτας οφείλεται σε διαδικαστικά ζητήματα που σχετίζονται με τη νέα αμυντική συνεργασία με την Αίγυπτο, ενώ το μόνο ποσό που μπορεί να θεωρηθεί «ποινή» είναι 7.000 ευρώ λόγω καθυστέρησης στην είσοδο της φρεγάτας σε καθορισμένη σειρά.
Πιο αναλυτικά
Το Πολεμικό Ναυτικό απάντησε σήμερα (27.04.2025) σε δημοσιεύματα του Τύπου που υποστήριξαν ότι επιβλήθηκε πρόστιμο στην φρεγάτα «Ύδρα» κατά την ανάπτυξη του ελληνικού πολεμικού πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής επιχείρησης «Ασπίδες»
Ειδικότερα, το Πολεμικό Ναυτικό αναφέρει ότι σχετικά με χθεσινό (26.04.2025) δημοσίευμα αλλά και με σημερινές αναδημοσιεύσεις αυτού με τίτλο «Άφησαν για 4 ημέρες τη Φρεγάτα ΥΔΡΑ, χωρίς πετρέλαιο σε λιμάνι της Αιγύπτου, πληρώσαμε και 150.000 ευρώ πρόστιμο», διευκρινίζονται τα κάτωθι:
«Περί τα 147.000 ευρώ κοστίζει η διέλευση της διώρυγας του Σουέζ για πολεμικό πλοίο αυτού του μεγέθους και χαρακτηριστικών (διαστάσεων και εκτοπίσματος).
Συνεπώς, το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο κόστος διέλευσης και όχι σε κάποια «ποινή» (penalty) και καταβάλλεται από όλα τα πλοία που εκτελούν διέλευση από τη Διώρυγα του Σουέζ.
Όσον αφορά την καθυστέρηση του ανεφοδιασμού της φρεγάτας «Ύδρα» στο λιμάνι της Αιγύπτου όπου είχε καταπλεύσει κατά την επιστροφή της, περατωμένης της αποστολής της από την επιχείρηση «Ασπίδες», οφείλεται σε διαδικαστικά ζητήματα, καθώς για πρώτη φορά ενεργοποιήθηκε το Μνημόνιο Αμυντικής Συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών σε θέματα ανεφοδιασμών Πολεμικών Πλοίων.
Το Πολεμικό Ναυτικό ανεφοδιάστηκε απευθείας από το αντίστοιχο αιγυπτιακό Πολεμικό Ναυτικό, χωρίς μεσάζοντες, εξοικονομώντας από αυτή τη διαδικασία το ποσό των 80.000 ευρώ περίπου.
Το μόνο «penalty» (της τάξης των 7000 ευρώ) στην όλη κίνηση ήταν λόγω καθυστέρησης του ανωτέρω πλοίου (λόγω καιρικών συνθηκών και ταχύτητας) να μπει στην προβλεπόμενη σειρά του convoy που του είχε δοθεί από τις αρμόδιες αρχές για να διέλθει από την εν λόγω διώρυγα εντός συγκεκριμένου χρονικού παραθύρου, ποσό που είναι πολύ μικρότερο από τα 80.000 ευρώ που εξοικονομήθηκαν».