Σάββατο, 16 Νοεμβρίου, 2024

Σε 14 ημέρες η Θεσσαλονίκη θα έχει επιτέλους Μετρό – Σε μόλις 40 δευτερόλεπτα από τον έναν σταθμό στον άλλον, οι καινοτομίες

  • Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα εγκαινιαστεί στις 30 Νοεμβρίου, προσφέροντας υπερσύγχρονους συρμούς και ταχύτητες έως 80 χλμ/ώρα, με μέση διαδρομή 17 λεπτών από άκρη σε άκρη της πόλης.
  • Η λειτουργία του μετρό θα γίνεται χωρίς οδηγό, με υψηλά επίπεδα ασφάλειας και πιθανότητα αστοχίας του συστήματος σηματοδότησης σχεδόν μηδενική, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
  • Αναμένονται καθημερινά 254.000 επιβάτες, με ικανότητα 18.000 επιβατών ανά ώρα, ενώ το κόστος του εισιτηρίου θα είναι 0,60 ευρώ, με δωρεάν μετακίνηση για άτομα με κινητικά προβλήματα.

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για το Μετρό Θεσσαλονίκης, που αναμένεται να κάνει πρεμιέρα σε 14 ημέρες από σήμερα και συγκεκριμένα στις 30 Νοεμβρίου.

Μετά από πάρα πολλά χρόνια αναμονής η Θεσσαλονίκη θα έχει επιτέλους Μετρό, με 18 υπερσύγχρονους συρμούς που θα διασχίζουν υπογείως την πόλη. Οι προετοιμασίες στο τελικό στάδιο είναι πυρετώδεις.

«Να αισθάνεστε απόλυτα ασφαλείς», επισημαίνει, απευθυνόμενος στο επιβατικό κοινό του Μετρό Θεσσαλονίκης ο διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας Thema, Κάρλο Μπιάνκο και τονίζει εμφατικά ότι η πιθανότητα αστοχίας του συστήματος σηματοδότησης είναι μία στα 100.000 χρόνια, σημείωσε ότι αυτή του η δήλωση δεν αφορά σε μια εικασία που ο ίδιος κάνει, αλλά πρόκειται για τα αποτελέσματα υπολογισμών που έχουν γίνει με βάση τα Ευρωπαϊκά Πρότυπα ΕΝ 50128 και ΕΝ 50129.

Τα ατυχή περιστατικά που έχουν συμβεί στην ιστορία του σιδηροδρόμου, ήταν στην πλειονότητά τους λόγω των ανθρώπινων λαθών, εξηγεί ο κ. Μπιάνκο απευθυνόμενος κυρίως σε όλους αυτούς που ακόμη και σήμερα ανησυχούν και προβληματίζονται με το γεγονός ότι οι συρμοί του μετρό Θεσσαλονίκης…δεν έχουν οδηγό.

Στο πλαίσιο αυτό, υπογραμμίζει: «Τώρα λοιπόν, αφαιρέσαμε τους οδηγούς και τους αντικαταστήσαμε με το σύστημα σηματοδότησης που έχει σχεδιαστεί με το κορυφαίο επίπεδο ασφάλειας. Είναι αυτό, που στην περίπτωση του μετρό Θεσσαλονίκης υποκαθιστά τον μηχανοδηγό του τρένου και για αυτό το λόγο, λόγω του σχεδιασμού και της λειτουργίας του, η πιθανότητα να συμβεί ένα περιστατικό είναι σχεδόν ανύπαρκτο».

«Είστε απόλυτα ασφαλείς, απολαύστε το ταξίδι με το υπερσύγχρονο μετρό Θεσσαλονίκης», σημειώνει.

«Λειτουργούμε σήμερα έξι γραμμές χωρίς οδηγό σε Μιλάνο και Κοπεγχάγη και δεν είχαμε ποτέ, κανένα θέμα ασφάλειας. Η ιστορία του μετρό χωρίς οδηγό μετρά 40 χρόνια και μέχρι σήμερα δεν έχει καταγραφεί απολύτως κανένα περιστατικό».

Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία της THEMA, στην οποία συμμετέχει η ΑΤΜ που λειτουργεί και το μετρό του Μιλάνου (που έκλεισε 60 χρόνια λειτουργίας) και της Κοπεγχάγης, έχει αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του μετρό Θεσσαλονίκης για 11 χρόνια.

«Αυτό που λέμε… έγινε»

«Αυτό που λέμε… έγινε και η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης στις 30/11 θα παραδοθεί προς χρήση στους πολίτες και επισκέπτες της πόλης», δήλωσε από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, Νίκος Κουρέτας.

Λέγοντας ότι σε 14 ημέρες το μετρό θα μπει στη ζωή της Θεσσαλονίκης και οι πολίτες θα μπορούν να επιβιβαστούν και να βιώσουν μία διαφορετική προσέγγιση στον τρόπο μεταφοράς τους από και προς τον κέντρο της πόλης, ο κ. Κουρέτας υπενθύμισε ότι η βασική γραμμή του είναι μήκους 9,8 χλμ, αφορά σε 13 σταθμούς: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία και Αμαξοστάσιο 50. 000 τ.μ., το οποίο περιλαμβάνει το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, επισκευαστική βάση και γραφειακούς χώρους.

Ειδικά για το κέντρο ελέγχου στην Πυλαία, χαρακτηρίζοντάς το ως την «καρδιά» του υπερσύγχρονου συστήματος του μετρό, εξήγησε ότι από αυτό, οι ειδικοί και οι επιστήμονες θα ελέγχουν καθημερινά και επί 24ωρου βάσεως, όλα τα συστήματα του μετρό, τις υποδομές και τους συρμούς. «Πρόκειται για ένα από τα πιο σύγχρονα κέντρα ελέγχου παγκοσμίως και υπάρχει και ένα εφεδρικό για παν ενδεχόμενο», τόνισε.

17 λεπτά ο χρόνος διαδρομής – Σε 40 δευτερόλεπτα η μεταβίβαση από τον έναν σταθμό στον άλλον

Το …υπόγειο ταξίδι με έναν συρμό του μετρό Θεσσαλονίκης, από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, δηλαδή από τη Νέα Ελβετία μέχρι και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, είναι διάρκειας «17 λεπτών μαζί με τις στάσεις», διευκρίνισε ο κ. Κουρέτας, γεγονός που όπως εξήγησε σημαίνει, ότι «η μέση ωριαία ταχύτητα του κάθε συρμού θα είναι 40 χλμ/ώρα και η μέγιστη τα 80 χλμ/ώρα. Άρα καταλαβαίνουμε ότι ο κάθε επιβάτης θα χρειάζεται μόλις 40 δευτερόλεπτα για να μεταβεί από τον έναν σταθμό στον άλλο».

Η αναμενόμενη ημερήσια επιβατική κίνηση στο μετρό Θεσσαλονίκης θα ανέρχεται σε 254.000 επιβάτες, με μεταφορική ικανότητα 18.000 επιβατών ανά ώρα και ανά κατεύθυνση και σύμφωνα με τον κ. Κουρέτα, με την ενσωμάτωση της επέκτασης της Καλαμαριάς θα προστεθούν άλλοι 78.000 με 80.000 επιβάτες/ημερησίως.

Η χρονοαπόσταση μεταξύ των 18 συρμών που θα κινούνται στη βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης, θα είναι αρχικά σύμφωνα με τον ίδιο στα 3,5 λεπτά και σιγά -σιγά, με την ενσωμάτωση και των άλλων 15 νέων συρμών που θα εξυπηρετούν την επέκταση της Καλαμαριάς με πέντε σταθμούς, αυτή θα μειωθεί στο 1,5 λεπτό, όπως γνωστοποίησε ο ίδιος. Μάλιστα, τόνισε ότι σε κάθε έναν από τους 18 συρμούς της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, θα μπορούν να επιβιβάζονται 465 άτομα (καθήμενοι και όρθιοι), ενώ στο σύνολό τους αυτοί είναι κατά 92% κατασκευασμένοι από ανακυκλώσιμα υλικά.

Πέραν της ταχύτητας με την οποία θα μπορεί κάποιος να διασχίσει υπογείως την πόλη της Θεσσαλονίκης, με τη λειτουργία του μετρό στην πόλη υπολογίζεται θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 ιδιωτικής χρήσης οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2, κατά 212 τόνους ημερησίως.

Το κόστος του εισιτηρίου στο μετρό Θεσσαλονίκης, υπενθύμισε ότι ανέρχεται στα 0,60 ευρώ και ο κάθε επιβάτης μπορεί να το προμηθεύεται από τα 104 μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων που βρίσκονται στους σταθμούς, όπως και από τα εκδοτήρια, από τα οποία θα μπορεί κάποιος να εξασφαλίσει τη δική του προσωποποιημένη κάρτα. Οι ειδικές κατηγορίες ανθρώπων, όπως αυτοί με τα κινητικά προβλήματα, θα μετακινούνται δωρεάν.

Το μετρό Θεσσαλονίκης είναι «φιλικό» για ποδηλάτες και γονείς κατοικίδιων. Οπως είπε, με υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ «οι επιβάτες με ποδήλατα θα μπορούν να μπαίνουν σε αυτό-επιτρέπονται δύο ποδήλατα στο πίσω μέρος κάθε βαγονιού- και οι γονείς κατοικίδιων μαζί με τα ζώα τους, υπό την προϋπόθεση ότι τα μεταφέρουν στα σπίτια/τσάντες που διατίθενται στο εμπόριο», τόνισε.

Οκτώβριο ή Νοέμβριο έτοιμη η Καλαμαριά

Με ρυθμούς Ολυμπιακών Αγώνων…τρέχει το έργο στην Νέα Ελβετία, επισήμανε ο κ. Κουρέτας, και καθημερινά πολλά συνεργεία εργάζονται με πυρετώδεις ρυθμούς, ώστε να έχουν ολοκληρώσει έως τις 30/11 όλη τη διάνοιξη της οδού Μιχαήλ Ψελλού καθώς και τον σύγχρονο σταθμό μετεπιβίβασης. Για την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, γνωστοποίησε ότι τον Οκτώβριο ή Νοέμβριο του 2025, θα παραδοθεί προς χρήση με τους πέντε σταθμούς ολοκληρωμένους και με τους 15 νέους συρμούς στις ράγες, οι οποίοι και θα καταλήγουν στην Μίκρα.

Το καθημερινό…αφρόλουτρο των συρμών, οι καινοτομίες και ο σταθμός Πανεπιστημίου

Με τη λήξη της…βάρδιας τους, λίγα μέτρα προτού «πέσουν για ύπνο» στο Αμαξοστάσιο στην Πυλαία, οι υπερσύγχρονοι συρμοί της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης θα κάνουν καθημερινά το …αφρόλουτρο τους. «Όλα τα τρένα θα περνούν μέσα από το πλυντήριο που είναι εξοπλισμένο με όλες τις κατάλληλες ..βούρτσες, ώστε να πλένονται, μετά θα καθαρίζονται από μέσα από ειδικά συνεργεία και θα πηγαίνουν για στάθμευση», επισήμανε ο υποδιευθυντής του μετρό Θεσσαλονίκης, Νικόλαος Δένης. Έτσι, «καθαρά και γυαλισμένα, από έξω και από μέσα, θα ξεκινούν την επόμενη ημέρα το υπόγειο ταξίδι τους», διευκρίνισε.

Μιλώντας για τις τέσσερις καινοτομίες του μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Δένης ανέφερε ότι αυτές αφορούν στο ότι δεν έχει οδηγό, διαθέτει πόρτες ασφαλείας δεξιά και αριστερά στην αποβάθρα, έχει δύο ξεχωριστές σήραγγες μονές και μια τρίτη γραμμή που απομονώνει το ρεύμα.

Για τις διαφορές με το μετρό των Αθηνών, ο ίδιος είπε ότι στο μεν πρώτο υπάρχει μια μεγάλη σήραγγα με δύο γραμμές στη μέση και δεξιά και αριστερά είναι οι αποβάθρες, ενώ «στο μετρό της Θεσσαλονίκης τα πράγματα είναι εντελώς ανάποδα. Έχουμε δύο μικρές σήραγγες με μονή γραμμή, που σημαίνει ότι δεν πρόκειται ποτέ να βρεθούν δύο τρένα δίπλα-δίπλα και οι αποβάθρες είναι πάντα στο κέντρο».

Αναφερόμενος σε θέματα ασφάλειας, ο κ. Δένης τόνισε ότι τόσο εντός των συρμών, όσο και στους σταθμούς, δεν υπάρχει κανέναν τυφλό σημείο, όλα και όλοι παρακολουθούνται από το κέντρο ελέγχου, ενώ οι ιθύνοντες, έχουν φροντίσει για το φρενάρισμα και το σπινιάρισμα των συρμών. Όπως είπε «σε κάθε βαγόνι, είναι τοποθετημένες στο δάπεδο δύο τάπες, από τις οποίες και ψεκάζεται άμμος πάνω στις γραμμές κάθε φορά που οι συρμοί ξεκινούν και σταματούν, για νε επιτευχθεί καλύτερη πρόσφυση».

Μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι ο σταθμός Πανεπιστημίου είναι ο πιο βαθύς έναντι όλων των άλλων, σε 37-40 μέτρα, και ο μοναδικός με τρεις εξόδους και εισόδους, ενώ απευθυνόμενος στους πολίτες σημείωσε: «Στον σταθμό της Αγίας Σοφίας, και στις δύο εισόδους, έχουμε αποτυπώσει τα επίπεδα που κτίστηκε η Θεσσαλονίκη, η οποία και στην ίδρυση της, το 316 π.χ κατοικούταν σε πολλά μέτρα βαθύτερα, σε σχέση με σήμερα. Σε κάθε εποχή, από τους ελληνιστικούς, ρωμαϊκούς, βυζαντινούς και οθωμανικούς χρόνους, μέχρι και τους νεότερους με την απελευθέρωση της πόλης το 1912, η πόλη κατοικούταν ολοένα και πιο κοντά στο σημερινό επίπεδο που εμείς σήμερα ζούμε».

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

To θαλάσσιο ινγκουάνα Γκαλαπάγκος – Ένα παράξενο πλάσμα – Βίντεο

Το θαλάσσιο ιγκουάνα Γκαλαπάγκος είναι η μοναδική σαύρα που...

Ψηλά στη λίστα της Τότεναμ ο Τζίμας

Ο Στέφανος Τζίμας, επιθετικός δανεικός από τον ΠΑΟΚ στη...

Opel Mokka 1.2 130 AT8: Το Mokka δεύτερης γενιάς, ακόμα καλύτερο!

Το Opel Mokka συνεχίζει να πρωταγωνιστεί στη δημοφιλή κατηγορία...

Κατερίνα Γερονικολού για Γιάννη Τσιμιτσέλη: «Είναι πιο ζηλιάρης, άνδρας παλαιάς κοπής»

Η Κατερίνα Γερονικολού μίλησε για τη σχέση της με...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Βροχές, καταιγίδες και χιόνια σήμερα – Ισχυροί άνεμοι έως 8 μποφόρ

Έντονες καταιγίδες και βροχές αναμένονται σήμερα, κυρίως στα δυτικά και βόρεια τμήματα της χώρας, με τη θερμοκρασία να πέφτει και τους ανέμους να φτάνουν...

Με βροχή και δυνατό αέρα «μαστιγώνει» τη χώρα o «Alexandros» – Χιόνια σε Φλώρινα και Κοζάνη, 9 μποφόρ στο Βόρειο Αιγαίο

Η κακοκαιρία "Alexandros" έφερε βροχές και ισχυρούς ανέμους σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, με χιονοπτώσεις στη Φλώρινα και την Κοζάνη.Σημαντικά φαινόμενα παρατηρήθηκαν στις Δωδεκάνησους...

Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024

Οι εορτές των ονομάτων για σήμερα και αύριο είναι:ΣΗΜΕΡΑ 15/11/2024 : Δεν βρέθηκαν γιορτέςΔεν βρέθηκαν γιορτέςΑΥΡΙΟ 16/11/2024 : ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ, ΜΑΤΘΑΙΟΣΙφιγένεια, Ματθαίος, Μαθαίος, Μαθιός, Ματθούλα,...

Μήνυμα του 112 για Δωδεκάνησα και Ανατολικό Αιγαίο καθώς η κακοκαιρία Alexandros συνεχίζει το πέρασμά της

Η κακοκαιρία Alexandros προκαλεί έντονα καιρικά φαινόμενα σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, με προειδοποιητικά μηνύματα του 112 να έχουν σταλεί στα Δωδεκάνησα και το...

Τραγωδία στα Τέμπη: Χάθηκε το βίντεο φόρτωσης της εμπορικής αμαξοστοιχίας

Η έρευνα για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα λόγω της απώλειας του βίντεο φόρτωσης της εμπορικής αμαξοστοιχίας, το οποίο είναι κρίσιμο...

Στο στόχαστρο του 30χρονου και ο σύντροφος της Δώρας – Τι είπε ο 15χρονος που την βρήκε αιμόφυρτη στο Αγρίνιο

Ο 30χρονος πρώην σύντροφος της Δώρας πυροβόλησε την 43χρονη, όταν εκείνη του δήλωσε ότι έχει προχωρήσει στη ζωή της, αποκαλύπτοντας ότι είχε σκοπό να...

Ακυβέρνητο σκάφος σήμανε SOS ανοιχτά της Αταλάντης στην Εύβοια – Σώθηκε ο μοναδικός επιβάτης

Ακυβέρνητο σκάφος εξέπεμψε SOS ανοιχτά της Αταλάντης στην Εύβοια λόγω μηχανικής βλάβης, με μοναδικό επιβάτη τον κυβερνήτη του.Το σκάφος προσάραξε στην περιοχή «Πεθαμένος» και...

Πέντε ώρες κατέθετε η γιαγιά του μικρού Παναγιωτάκη – Τι δήλωσε ο δικηγόρος της

Η γιαγιά του μικρού Παναγιωτάκη κατέθεσε στο τμήμα ανθρωποκτονιών για περίπου πέντε ώρες, ξεκινώντας το μεσημέρι της 15ης Νοεμβρίου 2024.Η κατάθεση αφορούσε την υπόθεση...

Αγωνιώδης προειδοποίηση Τσατραφύλλια για την κακοκαιρία Alexandros: «Προσέξτε για τη ζωή σας» – Συναγερμός σε Μαγνησία, Εύβοια και Φθιώτιδα

Ο μετεωρολόγος Γιώργος Τσατραφύλλιας προειδοποιεί για την κακοκαιρία Alexandros, που θα πλήξει συγκεκριμένες περιοχές της Ελλάδας με έντονες βροχές.Συναγερμός έχει σημάνει για τις περιοχές...

Εφημερεύοντα Φαρμακεία – Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024

Μάθετε ποια φαρμακεία εφημερεύουν σε Αθήνα. Βρείτε εύκολα και γρήγορα τα πλησιέστερα εφημερεύοντα φαρμακεία και δείτε το τηλέφωνο, τη διεύθυνση και τις τοποθεσίες τους στον...