- Ο ΕΟΠΥΥ προγραμματίζει νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, με στόχο τη διευκόλυνση της καθημερινότητας και την ενίσχυση της διαφάνειας.
- Από τον Μάρτιο, θα επεκταθεί η κατ’ οίκον αποστολή φαρμάκων υψηλού κόστους σε 110.000-120.000 ασθενείς, ανεξαρτήτως νόσου, ενώ οι ασφαλισμένοι θα μπορούν να ελέγχουν ηλεκτρονικά τις συνταγές τους και να υποβάλλουν ηλεκτρονικές καταγγελίες.
- Η κοστολόγηση των νοσοκομειακών υπηρεσιών θα γίνεται μέσω του συστήματος DRGs, ενώ από το 2025 θα ξεκινήσει η αποζημίωση βιοδεικτών για στοχευμένη θεραπεία σε ασθενείς με ογκολογικά προβλήματα.
Η διευκόλυνση της καθημερινότητας των ασφαλισμένων και η ενίσχυση της διαφάνειας είναι ο στόχος των σημαντικών αλλαγών που αναμένονται στον ΕΟΠΥΥ.
Στις αλλαγές που προωθεί ο ΕΟΠΥΥ εντάσσονται: η επέκταση της πρόσβασης για όλες τις νόσους στις υπηρεσίες της κατ’ οίκον αποστολής φαρμάκων υψηλού κόστους, ο έλεγχος της υπερσυνταγογράφησης με εύκολο ψηφιακό τρόπο από τον ίδιο τον ασφαλισμένο, η δυνατότητα κατάθεσης ηλεκτρονικών παραπόνων για τις προσφερόμενες υπηρεσίες κ.α.
Όπως ανέφερε η διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ, Θεανώ Καρποδίνη, την Παρασκευή 20/12/2024, η ψηφιακή μετάβαση του Οργανισμού εισάγει νέες υπηρεσίες που αναμένεται να βελτιώσουν ουσιαστικά την εμπειρία των πολιτών.
Οι νέες υπηρεσίες που εισάγει ο ΕΟΠΥΥ είναι οι εξής:
Κατ’ οίκον αποστολή φαρμάκων
Από τον Μάρτιο, περίπου 110.000-120.000 ασθενείς σε όλη την Ελλάδα θα αποκτήσουν πρόσβαση στην κατ’ οίκον αποστολή φαρμάκων υψηλού κόστους, ανεξαρτήτως νόσου.
Το πρόγραμμα είχε ξεκινήσει πιλοτικά για 2.000 ασθενείς τον μήνα, αλλά θα επεκταθεί ώστε να καλύψει όλους όσοι δυσκολεύονται να έχουν πρόσβαση στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ.
Όπως είπε η κα. Καρποδίνη, ο Οργανισμός επένδυσε σημαντικά για να διασφαλίσει ότι τα «φάρμακα ψυχρής αλυσίδας» θα αποστέλλονται με ασφάλεια ακόμα και σε απομακρυσμένες περιοχές.
Ψηφιακός έλεγχος συνταγών και καταγγελίες
Από τον Ιανουάριο, οι ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ θα μπορούν να ελέγχουν ηλεκτρονικά τις συνταγές και τις υπηρεσίες υγείας τους μέσω του προσωπικού φακέλου υγείας.
Παράλληλα, θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν ηλεκτρονικά καταγγελίες για δυσλειτουργίες ή τυχόν προβλήματα που αντιμετωπίζουν σε επαφή τους με τις υπηρεσίες του Οργανισμού. Ήδη, έχουν υποβληθεί 33.000 καταγγελίες, εκ των οποίων 23.000 έχουν εξεταστεί.
Στο ίδιο πλαίσιο με σκοπό τον καλύτερο έλεγχο και τη διαφάνεια ο ΕΟΠΥΥ προωθεί ψηφιακή υπηρεσία στην οποία ο ασφαλισμένος θα μπορεί να καταγγέλλει με ένα “κλικ” την υπηρεσία ή την συνταγή που δεν έχει λάβει ή δεν έχει τεθεί εις γνώση του. Η “πράξη εναντίωσης” θα συμβάλλει στον περιορισμό του φαινομένου των πλασματικών συνταγών που ζημιώνουν το δημόσιο και τελικά αποβαίνουν εις βάρος των ασφαλισμένων.
Τέλος, μέσω του ψηφιακού φακέλου υγείας οι ασφαλισμένοι θα μπορούν να εξυπηρετούνται ταχύτερα στα αιτήματά τους, καθώς θα μπορούν να υποβάλουν αιτήματα για υπηρεσίες υγείας με το πάτημα κουμπιού.
Νοσοκομειακές υπηρεσίες και DRGs
Όπως ανέφερε επίσης, η διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ κα. Καρποδίνη πλέον η κοστολόγηση των νοσοκομειακών υπηρεσιών θα γίνεται μέσω του συστήματος DRGs, το οποίο καταγράφει αναλυτικά κάθε παροχή που σχετίζεται με τη νοσηλεία των ασθενών, όπως φάρμακα και εξετάσεις.
Επιπλέον, από το 2025 θα ξεκινήσει η αποζημίωση των βιοδεικτών, προσφέροντας νέες προοπτικές στοχευμένης θεραπείας στους ασθενείς με νεοπλασίες και σοβαρά ογκολογικά προβλήματα.
Της Γιάννας Σουλάκη / iatropedia.gr