Εάν η Ευρώπη θέλει να αποτρέψει πιθανή ρωσική επιθετικότητα, πρέπει να κάνει πολύ καλύτερη δουλειά στη μεταφορά αρμάτων μάχης, στρατευμάτων και πυρομαχικών σε όλη την ήπειρο,δηλώνει κορυφαίος Γάλλος στρατηγός.
Κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου η μεταφορά στρατιωτικού εξοπλισμού ήταν ένα έργο “πολύ απλό” τότε, αλλά “σταδιακά έχει γίνει εξαιρετικά περίπλοκο”, ανέφερε στο Politico, ο στρατηγός Bertrand Toujouse, επικεφαλής της νεοσύστατης χερσαίας διοίκησης του γαλλικού στρατού για την Ευρώπη
«Είναι απολύτως απαραίτητο να βάλουμε ξανά το θέμα της στρατιωτικής κινητικότητας στο μυαλό των Ευρωπαίων, και γι’ αυτό πρέπει να εξασκηθούμε», πρόσθεσε.
Εάν η Ρωσία επιτεθεί σε μια χώρα του ΝΑΤΟ, οι Ευρωπαίοι και Αμερικανοί στρατιώτες θα πρέπει να φτάσουν στην ανατολική πλευρά της συμμαχίας το συντομότερο δυνατό.
Αλλά χρονοβόρες και κατακερματισμένες διοικητικές διαδικασίες και ανεπαρκείς υποδομές – συμπεριλαμβανομένων γεφυρών και σηράγγων και έλλειψη μεταφορικής ικανότητας, όπως σιδηροδρομικά βαγόνια, βάζουν εμπόδια στην ταχεία μετακίνηση στρατιωτικού υλικού μέσω των συνόρων.
Ο γαλλικός στρατός συνειδητοποίησε με οδυνηρό τρόπο πόσο δύσκολο ήταν να διασχίσει την Ευρώπη την άνοιξη του 2022, όταν ανέπτυξε ένα τάγμα στη Ρουμανία ως απάντηση στην εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
«Ανακαλύψαμε την έκταση της διοικητικής γραφειοκρατίας. Μαινόταν ο πόλεμος στην Ουκρανία, και οι τελωνειακοί υπάλληλοι έλεγαν ότι α τανκς δεν επιτρέπεται να διασχίσουν τη Γερμανία», υπενθύμισε ο Toujouse. «Είναι απλά απίστευτο».
Ο γαλλικός στρατός – ο οποίος πέρασε τις προηγούμενες δεκαετίες πολεμώντας στο Αφγανιστάν και στην περιοχή Σαχέλ της Δυτικής Αφρικής -είχε να φορτώσει στρατιωτικό εξοπλισμό σε τρένα εδώ και περίπου 20 χρόνια, δήλωσε ο Γάλλος στρατηγός.
Οι υπεύθυνοι των σιδηροδρομικών σταθμών της SNCF, της γαλλικής εθνικής εταιρείας σιδηροδρόμων, βρίσκονται επίσης στο σκοτάδι.
«Θέλουμε να επιστρέψουμε σε κάτι που ξέραμε πώς να κάνουμε και το έχουμε ξεχάσει τελείως», σημείωσε.
Ο Toujouse αναγνώρισε ότι η βελτίωση της στρατιωτικής κινητικότητας δεν θα είναι εύκολη, επειδή οι κανόνες μεταφορών και τελωνείων αποτελούν σε μεγάλο βαθμό εθνικό δικαίωμα.
«Το θέμα αντιμετωπίζεται σα να επιτίθεται κάποιος στην κυριαρχία ενός κράτους” καθώς θίγονται “ευαίσθητα” θέματα, όπως το ποιος μπορεί να διέλθει από μια χώρα, οι τελωνειακοί δασμοί και το είδος των όπλων που μπορούν να φορτωθούν στα πλοία», είπε.
Ο Toujouse ζητά οι αρμόδιοι φορείς να επικεντρωθούν πρώτα στις σιδηροδρομικές μεταφορές. «Οι σιδηρόδρομοι εξακολουθούν να είναι μακράν το πιο πρακτικό μέσο για τη μεταφορά αρμάτων», εξήγησε. «Εκεί πρέπει να επικεντρωθούμε”.
Μια άλλη πρόταση είναι να μειωθούν τα τέλη εισόδου σε μία χώρα.Ο Toujouse δήλωσε ότι επί του παρόντος, ο γαλλικός στρατός πρέπει να πληρώνει 30 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για να εξασφαλίσει πρόσβαση όλο το εικοσιτετράωρο στα τρένα που διασχίζουν την Ευρώπη.
«Ελπίζουμε ότι μπορούμε να καταφέρουμε να εξασφαλίσουμε την πρόσβαση σε ένα τρένο χωρίς να είμαστε υποχρεωμένοι να πληρώνουμε», δήλωσε.
Η Γαλλία πρέπει επίσης να βελτιώσει τις υποδομές μεταφορών.
Ο Αμερικανός αντιστράτηγος εν αποστρατεία Ben Hodges – πρώην διοικητής του αμερικανικού στρατού στην Ευρώπη – δήλωσε στο POLITICO ότι η παράνομη προσάρτηση της Κριμαίας από τη Ρωσία το 2014 ήταν «ένα κάλεσμα αφύπνισης» για την ανάγκη βελτίωσης της στρατιωτικής κινητικότητας.
Έκτοτε, πρόσθεσε, «υπήρξε βελτίωση, αλλά κυρίως με τη μορφή της αναγνώρισης ότι υπάρχει πρόβλημα».
naftemporiki.gr