- Ο ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ καλεί την ΕΕ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επανεξετάσουν το σχέδιο επιβολής φόρων σε κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα.
- Η Κίνα αντέδρασε σε αυτό με αντιντάμπινγκ έρευνα στις εισαγωγές χοιρινού από την Ισπανία.
- Ο Σάντσεθ δηλώνει ότι δεν έχουν ανάγκη εμπορικό πόλεμο.
- Η ΕΕ επιβάλλει επιπλέον φόρους σε κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, προσθέτοντας 10% στον ήδη υπάρχοντα φόρο 10%.
- Οι τελωνειακοί δασμοί θα εφαρμοστούν μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου και θα αντικαταστήσουν προσωρινούς φόρους που είχαν εγκριθεί προηγουμένως.
- Η ΕΕ ελπίζει ότι με τους φόρους θα προστατεύσει τον κλάδο του αυτοκινήτου και θα αποφύγει συγκρούσεις με την Κίνα.
Ο ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ κάλεσε σήμερα (11/9) τις χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να «επανεξετάσουν» τη θέση τους σχετικά με το σχέδιο για επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα.
«Οφείλουμε να επανεξετάσουμε, όλοι μαζί, όχι μόνο τα κράτη μέλη, αλλά και η Κομισιόν, την απόφασή μας», δήλωσε ο Σάντσεθ στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη Σανγκάη, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τις ανησυχίες του ισπανικού κλάδου της χοιροτροφίας.
Το Πεκίνο άρχισε σε αντίποινα έρευνα αντιντάμπινγκ στις εισαγωγές χοιρινού και προϊόντων με βάση το χοιρινό, των οποίων η Ισπανία είναι ο μεγαλύτερος ευρωπαίος εξαγωγός προς την Κίνα.
«Όπως είπα και προηγουμένως, δεν έχουμε ανάγκη άλλον ένα πόλεμο, έναν εμπορικό πόλεμο σ’ αυτή την περίπτωση», δήλωσε ο Πέδρο Σάντσεθ.
Ο επικεφαλής της ισπανικής κυβέρνησης δήλωσε πως εξέφρασε την «έκπληξή» του στον κινέζο πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ για την επιλογή του Πεκίνου να απαντήσει μέσω του κλάδου της χοιροτροφίας.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε στις 20 Αυγούστου την απόφασή της να επιβάλει επιπλέον φόρους για πέντε χρόνια στα προερχόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά οχήματα, περιλαμβανομένων αυτών της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla, η οποία διαθέτει εργοστάσιο στη Σανγκάη.
Οι Βρυξέλλες θα προσθέσουν στο φόρο 10%, που ισχύει ήδη για τις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, έναν επιπλέον φόρο ο οποίος θα φθάνει έως 36%.
Αυτοί οι τελωνειακοί δασμοί θα εφαρμοσθούν μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου και για πέντε χρόνια, εφόσον εγκριθούν από τους 27, οι οποίοι είναι διχασμένοι στο θέμα και καλούνται να ψηφίσουν. Θα αντικαταστήσουν τότε προσωρινούς φόρους που είχαν αποφασισθεί στις αρχές Ιουλίου και φθάνουν μέχρι 38%, σύμφωνα με την Επιτροπή.
Με αυτούς τους επιπλέον φόρους η ΕΕ ελπίζει να προστατεύσει τον κλάδο του αυτοκινήτου που απασχολεί 14,6 εκατομμύρια μισθωτούς σε όλη την ΕΕ, αποφεύγοντας παράλληλα μια σύγκρουση με τον δεύτερο οικονομικό εταίρο της μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες.