- Ο Απόστολος Τζιτζικώστας παρουσίασε επενδυτικό σχέδιο για βιώσιμες μεταφορές στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με στόχο την κατάργηση της γραφειοκρατίας στον τομέα έως το 2030.
- Δεσμεύτηκε να βελτιώσει την ασφάλεια των μεταφορών, κάνοντας ειδική αναφορά στο δυστύχημα των Τεμπών, και υποσχέθηκε αυστηρότερη εποπτεία και τεχνικούς ελέγχους.
- Αναφέρθηκε επίσης σε στρατηγικές για τον βιώσιμο τουρισμό, προτείνοντας διαβούλευση με τους φορείς του κλάδου για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Στις Βρυξέλλες, πραγματοποιήθηκε η ακρόαση του Απόστολου Τζιτζικώστα ενώπιον των Επιτροπών Μεταφορών και Περιβάλλοντος. Ο κ. Τζιτζικώστας παρουσίασε ένα επενδυτικό σχέδιο για βιώσιμες μεταφορές, στοχεύοντας στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές και τη διασύνδεση με σιδηροδρομικά δίκτυα υψηλής ταχύτητας σε όλη την Ευρώπη. Εντυπωσιακή ήταν η δέσμευσή του για τέλος της γραφειοκρατίας στον τομέα των μεταφορών έως το 2030.
Ανταπόκριση Βρυξέλλες: Γιώργος Συριόπουλος
Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των μεταφορών, έκανε ειδική αναφορά στο δυστύχημα των Τεμπών, διαβεβαιώνοντας ότι η βελτίωση της ασφάλειας θα αποτελέσει προτεραιότητα, με αυστηρή εποπτεία των κρατών-μελών. Ο κ. Τζιτζικώστας δεσμεύτηκε να δώσει προτεραιότητα στη βελτίωση της ασφάλειας στις μεταφορές, με αναφορές σε αυστηρότερους τεχνικούς ελέγχους και την ενίσχυση των υποδομών. Ειδική αναφορά έγινε στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, τον Φεβρουάριο του 2023, για το οποίο δήλωσε ότι «δεν θα έπρεπε να είχε συμβεί» και ανέφερε ότι θα επιδιώξει τη λήψη μέτρων ώστε να αποφευχθούν παρόμοια περιστατικά στο μέλλον. Διαβεβαίωσε, επίσης, πως ο αρμόδιος επίτροπος θα τηρήσει αυστηρή στάση απέναντι σε όλα τα κράτη-μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας.
Η ακρόαση σημαδεύτηκε από ένα απροσδόκητο περιστατικό όταν η ευρωβουλευτής της Πλεύσης Ελευθερίας, Μαρία Ζαχαριά, εισήλθε στην αίθουσα και μοίρασε επιστολές στα ελληνικά και τα αγγλικά προς τους ευρωβουλευτές, ζητώντας τους να καταψηφίσουν την υποψηφιότητα του κ. Τζιτζικώστα. Η ενέργεια αυτή οδήγησε τελικά στην αποβολή της από την αίθουσα, καθώς δεν αποτελεί μέλος της Επιτροπής Μεταφορών.
Εκτός από τις μεταφορές, ο κ. Τζιτζικώστας ανέπτυξε τις ιδέες του και για τον τομέα του τουρισμού, ο οποίος περιλαμβάνεται στο χαρτοφυλάκιό του. Πρότεινε τη δημιουργία μιας στρατηγικής για τον βιώσιμο και ανταγωνιστικό τουρισμό, η οποία θα προκύψει μέσω διαβούλευσης με όλους τους σχετικούς φορείς του κλάδου. Υπογράμμισε ότι η νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα ενθαρρύνει και θα στηρίξει κάθε πρωτοβουλία της τουριστικής βιομηχανίας για μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και υιοθέτηση πράσινων, καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων.
Η απόφαση της Επιτροπής για την έγκριση της υποψηφιότητάς του αναμένεται αργά το βράδυ, με τις πρώτες εντυπώσεις να είναι θετικές, για τον τρόπο που χειρίστηκε όλη την ακρόαση, δείχνοντας όχι μόνο πολιτική ευελιξία, αλλά και τη βαθιά του γνώση σε πολύ ιδιαίτερα θέματα.