Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2025

Πόπη Διαμαντάκου: Καταπέλτης για την εκπομπή «Η Μαρία που έγινε Κάλλας» – «Φτωχή παραγωγή, πρόχειρες σκηνές»

Η Πόπη Διαμαντάκου κατηγορεί τη σειρά «Η Μαρία που έγινε Κάλλας» για φτωχή παραγωγή και διεκπεραιωτική σκηνοθεσία, χαρακτηρίζοντας την μια χαμένη ευκαιρία.
  • Η Πόπη Διαμαντάκου έκανε σφοδρή κριτική στη σειρά «Η Μαρία που έγινε Κάλλας», χαρακτηρίζοντας την παραγωγή φτωχή και τη σκηνοθεσία διεκπεραιωτική, συγκρίνοντάς την με παλαιότερες παραγωγές της Κρατικής Τηλεόρασης.
  • Επισημαίνει ότι οι εξωτερικές σκηνές είναι πρόχειρες και δεν αποδίδουν την ατμόσφαιρα της εποχής, ενώ καταλογίζει ατυχία στις ερμηνείες των ηθοποιών, με αρκετούς να μην έχουν την κατάλληλη καθοδήγηση.
  • Η σειρά θεωρείται «χαμένη ευκαιρία» για την ΕΡΤ να παρουσιάσει μία παραγωγή υψηλών προδιαγραφών, που θα μπορούσε να συγκριθεί με διεθνείς προτάσεις.

Η Πόπη Διαμαντάκου, μέσα από την προσωπική της σελίδα στο facebook, προχώρησε σε μία ανάρτηση – «καταπέλτη» κατά της νέας σειράς της ΕΡΤ1, «Η Μαρία που έγινε Κάλλας».

Όπως υποστηρίζει η τηλεκριτικός, η παραγωγή είναι φτωχή και θυμίζει παραγωγές της Κρατικής Τηλεόρασης πριν από τρεις δεκαετίες, η σκηνοθεσία διεκπεραιωτική, οι εξωτερικές σκηνές μοιάζουν πρόχειρες, χαρακτηρίζοντας το έργο ως αποτυχία.

Αναλυτικότερα, η ανάρτηση της Πόπης Διαμαντάκου:

«Η Μαρία που έγινε…χαμένη ευκαιρία

Πάντως για Κάλλας έστω και στα πρώτα της βήματα σε μια Ελλάδα φτωχή, υπό τον ζυγό των κατακτητών, η “Μαρία” της ΕΡΤ δεν δείχνει να ‘χει τα προσόντα. Γιατί το όνομα Κάλλας προφανώς και δεν αρκεί για να δώσει λάμψη σε μια φτωχή παραγωγή που θυμίζει ΕΡΤ προ 30ετίας και βάλε.

Κρίμα γιατί ήταν ευκαιρία να δώσει δυναμικό καλλιτεχνικό παρόν η ΕΡΤ με μια παραγωγή υψηλών προδιαγραφών, να την προσέξουν και στο εξωτερικό και να βάλουμε τα γυαλιά στο Χόλιγουντ και την Τζολί, που δεν κατάφερε κι αυτή άλλο απ’ το να παλεύει ανεπιτυχώς επί δυο ώρες μπας και πάρει το Όσκαρ.

Η σκηνοθεσία επιεικώς διεκπεραιωτική (κρίμα γιατί η Μαλέα στα “Καλύτερά μας χρόνια” μας άρεσε). Οι εξωτερικές σκηνές τόσο πρόχειρες που προκαλούν θυμηδία.

Το διαρκώς στενό κάδρο στα εξωτερικά γυρίσματα, μην τυχόν και φανεί κανένα σύγχρονο κτήριο μας προκάλεσε ασφυξία. Το πιο αστείο- λυπάμαι που το λέω- η επιλογή των εξωτερικών χώρων.

Εκείνα τα μίζερα θαμνάκια, που παρίσταναν το φυσικό ντεκόρ το ίδιο πάντα για ένα σωρό εξωτερικές σκηνές, έμοιαζαν με παρτέρι έξω από την ΕΡΤ (αυτό ήταν μήπως;) Χάθηκε ο Εθνικός Κήπος? Ίδιος ήταν και στον μεσοπόλεμο. Και μπορεί η Αθήνα να είναι μια πόλη που δεν έχει κρατήσει τις μνήμες της αλλά υπάρχουν γειτονιές, οι οποίες κάλλιστα θα μπορούσαν να γίνουν σκηνικό μεσοπολέμου Κι αν δεν ήξεραν που να τις βρουν ας ρωτούσαν μελετητές. Για παράδειγμα η MONUMENTA και η Ειρήνη Γρατσία έχουν πληρέστατες καταγραφές κτηρίων και περιοχών.

Ατύχησε όμως η “Μαρία” και στις ερμηνείες. Η Ελένη Ράντου παίζει την …Ράντου, καρικατούρα αυστηρής μάνας σε μάλλον κωμικές σκηνές Να υποθέσω ότι μελέτησε, όπως θα ‘πρεπε, την επιστολή της μητέρας της Κάλλας προς την Κάλλας, που βρίσκεται εδώ, στο Μουσείο Κάλλας, στην Μητροπόλεως, και κατάλαβε αυτό που βλέπουμε; Τι να πω!

Κάπως σώθηκε ο Μάξιμος Μουμούρης με τα γερμανικά του και την άψογη προφορά, κάπως και ο Ιωάννης Παπαζήσης ως βαρύτονος Μαγκλιβέρας και κατοπινός εραστής της Μαρίας, αν και τον χτύπησε αλύπητα η ασυναρτησία του μοντάζ. Εδώ έγινε το μεγάλο πανηγύρι.

Ειδικώς στο 6ο επεισόδιο, όπου γίνεται αναφορά στο πατριωτικό γεγονός της διάσωσης των αρχαίων αγαλμάτων από Έλληνες αρχαιολόγους και υποτίθεται είχε ενεργό συμμετοχή και ο Μαγκλιβέρας, γίνεται το αλαλούμ με το περίφημο κυκλαδικό ειδώλιο, τον αρπιστή, που θέλουν να τον κλέψουν οι Γερμανοί, αναλαμβάνει η Κάλλας, να εμποδίσει, το βουτάει από το βάθρο, εμφανίζεται πιτσιρικάς που κρύβεται στο βάθρο και το ειδώλιο επανεμφανίζεται για να το βουτήξει χέρι που ξεφυτρώνει από την κρυψώνα του βάθρου και εδώ ειδώλιο, εκεί ειδώλιο, που πήγε το ειδώλιο…νά ‘το το ειδώλιο στη σκηνή της λυρικής χωμένο στα σκηνικά πίσω από την Κάλλας που τραγουδάει μαζί με τον Μαγκλιβέρα, που παραλίγο να πνιγεί μόλις το είδε… Προφανώς κάποια πλάνα φαγώθηκαν στο μοντάζ και η αφήγηση σαν να έπαθε …λόξιγκα.

Η πολύ νεαρή Κλεοπάτρα Ελευθεριάδου, πολύ ταλαντούχα λένε και με δική της ωραία φωνή, δεν δείχνει να ‘χε ιδιαίτερη καθοδήγηση για το πως θα ερμηνεύσει τη Μαρία. Γλυκούλα, γελαστή και ολόιδια σε όλες τις σκηνές, είτε σαν ερωτευμένη, είτε σαν πολύφερνη σοπράνο στη σκηνή, είτε συνεσταλμένη και άβγαλτη Μαρία, είτε αδικημένη από τους φθονερούς συναδέλφους της ολόιδια, σαν να κυλούν όλα νεράκι από πάνω της.

Ναι, είναι δύσκολο αν δεν έχει αποδειχθεί ακατόρθωτο να γίνει ταινία ή τηλεοπτική σειρά η ζωή ενός Μύθου (απ’ τον Έλβις και την Μονρόε μέχρι την Κάλλας). Μπορεί όμως να γίνει ένα καινούργιο καλοφτιαγμένο, λαϊκό παραμύθι, όπου η αλήθεια κρατάει τον μικρότερο ρόλο στην μυθοπλασία, για να χαζεύουν οι μαγεμένοι αλλά και όσοι δεν τους πρόλαβαν (όπως ο Καζαντζίδης του Τσεμπερόπουλου). Κρίμα για την ΕΡΤ τόσο καλοί ηθοποιοί, τόση προσπάθεια, τέτοια αποτυχία».

Δες την ανάρτηση της Πόπης Διαμαντάκου:

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Κέιτ Μίντλετον: Η πρόσφατη ανάρτηση για την υγεία της – «Νιώθω ανακούφιση, ο καρκίνος είναι σε ύφεση»

Η Κέιτ Μίντλετον επισκέφθηκε το νοσοκομείο Royal Marsden στο...

Με ελλείψεις η προπόνηση του Άρη

Οι ποδοσφαιριστές του Άρη προπονήθηκαν στο Δασυγένειο Αθλητικό Κέντρο,...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Κάτια Δανδουλάκη: «Ελπίζω να τελειώσει η ζωή μου πάνω σε μία σκηνή»

Η Κάτια Δανδουλάκη μίλησε για την 55χρονη πορεία της στο θέατρο, εκφράζοντας την επιθυμία να τελειώσει τη ζωή της πάνω στη σκηνή, καθώς νιώθει...

Κορίνα Βασιλείου: «Η μητέρα του Στέλιου Καζαντζίδη δεν παραβρέθηκε στον γάμο του με τη Μαρινέλλα – Έγινε ακραίος, γι’ αυτό δεν παντρευτήκαμε»

Η Κορίνα Βασιλείου μίλησε για τη σχέση της με τον Στέλιο Καζαντζίδη και αποκάλυψε ότι η μητέρα του δεν παραβρέθηκε στον γάμο του με...

Angelina Alexon: Αυτή είναι η Ελληνίδα που ερμήνευσε στο πριβέ πάρτι του Ντόναλντ Τραμπ – «Ήταν μια αξέχαστη στιγμή να τον γνωρίσω»

Η Ελληνοαμερικάνα τραγουδίστρια Angelina Alexon τραγούδησε σε πριβέ πάρτι του Ντόναλντ Τραμπ, γιορτάζοντας την εκλογή του ως 47ου προεδρου των ΗΠΑ.Η Alexon εξέφρασε την...

Γιώργος Λιάγκας: «Εγώ ξεβάφτηκα και είμαι έτσι – Η κυρία Βουλγαράκη και η κυρία Γραμμίδη είχαν δουλειές»

Ο Γιώργος Λιάγκας και οι συνεργάτες του στο "Πρωινό" ξεβάφτηκαν για να δείξουν το αληθινό τους πρόσωπο, στο πλαίσιο μιας χιουμοριστικής συζήτησης για την...

Ζόζεφιν: Χαμός μετά την ερμηνεία του «Υπάρχω» – «Φάε καλύτερα μια μαστίχα – Ο Στελάρας θα συγκινούνταν αν το άκουγε»

Από την ημέρα που κυκλοφόρησε η ταινία «Υπάρχω» για τον αείμνηστο Στέλιο Καζαντζίδη, το ομώνυμο τραγούδι του έχει γίνει viral στα social media. Τα τελευταία...

Στέφανος Κασσελάκης για Αλέξη Κούγια: «Είναι προφανές όταν κάποιος είναι ομοφοβικός, ας εστιάσουμε στην κατάσταση της υγείας του»

Ο Στέφανος Κασσελάκης αναφέρθηκε στην ομοφοβία του Αλέξη Κούγια, τονίζοντας ότι είναι προφανής και προέτρεψε να επικεντρωθούν στην κατάσταση της υγείας του.Υπογράμμισε ότι δεν...

Γιάννης Τσορτέκης – Έλενα Μαυρίδου: Ζευγάρι η πρώην γυναίκα του Δημήτρη Λάλου με τον ηθοποιό; Η αρχική αντίδραση

Δημοσίευμα της εφημερίδας Espresso αναφέρει ότι η Έλενα Μαυρίδου και ο Γιάννης Τσορτέκης είναι ζευγάρι εδώ και τέσσερις μήνες, μετά τον χωρισμό της ηθοποιού...

Σπύρος Μπιμπίλας για Αλέξη Κούγια: «Από μία καλημέρα, κατάφερε να με βρίζει υπέρμετρα – Σας παρακαλώ να μην το συνεχίσουμε»

Ο Σπύρος Μπιμπίλας απάντησε στις σκληρές δηλώσεις του Αλέξη Κούγια, τονίζοντας ότι η πολεμική ξεκίνησε από τον ίδιο τον Κούγια μετά από μια καλημέρα...

Πάνος Βλάχος: Η αστεία απάντηση επί σκηνής για το πουκάμισο των 860 ευρώ

Ο Πάνος Βλάχος ξεκίνησε τις live εμφανίσεις του κάθε Τρίτη στον Σταυρό του Νότου και προκάλεσε ενδιαφέρον με το πουκάμισό του αξίας 860 ευρώ.Η...

Δανάη Μπάρκα: «Δεν θα μιλήσω ποτέ δημόσια για το συμβόλαιό μου – Βλέπω τα νούμερα τηλεθέασης αλλά δεν με επηρεάζουν»

Η Δανάη Μπάρκα δήλωσε ότι δεν θα απαντήσει δημόσια για το συμβόλαιό της με το Mega, προτιμώντας να αφήσει τις ανακοινώσεις στους αρμόδιους.Ανέφερε ότι...