Η Έλενα Ακρίτα προκάλεσε αντιδράσεις με την ανάρτησή της σχετικά με έναν μαθητή με αναπηρία στη Λαμία, ο οποίος σηκώθηκε από το αμαξίδιο του για να συμμετάσχει στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου.
Χαρακτήρισε την κίνηση αυτή «αποτρόπαιο δείγμα μισαναπηρισμού», επισημαίνοντας ότι η κοινωνία συχνά προβάλλει τους «αρτιμελείς» ως ανώτερους.
Αντίθετα, η γυμνάστρια του μαθητή αντέτεινε ότι ο ίδιος είχε έντονη επιθυμία να συμμετάσχει και να περπατήσει, καλώντας την Ακρίτα να σεβαστεί τις ανάγκες και τις επιθυμίες των μαθητών.
Πιο αναλυτικά:
Ως «αποτρόπαιο δείγμα μισαναπηρισμού» χαρακτήρισε η Έλενα Ακρίτα την δημοσιοποίηση της κίνησης του μαθητή με αναπηρία στη Λαμία ο οποίος σηκώθηκε από το αμαξίδιό του για να παρελάσει την 25η Μαρτίου.
@lamianow.gr Συγκλονιστικη στιγμή στην Λαμία! Μαθητής σηκώνεται από το αμαξίδιο και παρελαύνει. – Συγκλονιστικό μήνυμα για την πατρίδα και τη ζωή! #lamia #parelasi #lamianow #student ♬ πρωτότυπος ήχος – Lamianow.gr
Η ανάρτηση της Έλενας Ακρίτα
«Με ρίγη εθνικής συνείδησης υποδέχτηκαν έντυπα και ιστοσελίδες το περιστατικό με ΑμεΑ μαθητή που σηκώθηκε από το αναπηρικό αμαξίδιο και περπάτησε υποβασταζόμενος στην παρέλαση.
Ένα αποτρόπαιο δείγμα μισαναπηρισμού όπου ο «αρτιμελής» είναι ανώτερος από τον «ανάπηρο». Γιατί όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι αλλά μερικοί είναι πιο ίσοι από τους άλλους. Ένα ΑμεΑ άτομο «υστερεί» σύμφωνα με τους άγραφους νόμους μιας ρατσιστικής, κακοποιητικής κοινωνίας.
Θα περιμένουμε την επόμενη χρονιά τους εναπομείναντες ανάπηρους πολέμου, τους ήρωες που παρελαύνουν με αμαξίδια, να σηκωθούν και να περπατήσουν.
Ο ρατσισμός κρύβεται στις λεπτομέρειες. Εδώ, σε μια πράξη που αποθεώνεται για όλους τους λάθος λόγους. Τους τραγικά λάθος λόγους.
Τομεάρχης Ισότητας και Δικαιωμάτων ΣΥ.ΡΙΖ.Α.»
Η δημόσια απάντηση της γυμνάστριας του συγκεκριμένου μαθητή
Στην κυρία Ακρίτα απάντησε καθηγήτρια και υπεύθυνη της παρέλασης στη Λαμία, η οποία σημειώνει ότι το παιδί «είχε έντονη επιθυμία να περάσει στην παρέλαση και να περπατήσει».
«Απορώ πώς κάνετε κριτική ενώ δεν γνωρίζετε το ίδιο το παιδί, τις ανάγκες του, τις επιθυμίες του, το πλαίσιο στο οποίο μεγαλώνει. Σας πληροφορώ ως υπεύθυνη της παρέλασης ότι είχε έντονη επιθυμία το παιδί να περάσει στην παρέλαση αλλά και να περπατήσει. Εγώ ως γυμνάστρια οφείλω να σέβομαι τις επιθυμίες των μαθητών μου και τον τρόπο που θέλουν να αυτοπροσδιορίζονται» έγραψε χαρακτηριστικά η εκπαιδευτικός.
