Η ΑΑΔΕ ξεκινά σήμερα πιλοτικά το ψηφιακό πελατολόγιο στον κλάδο του αυτοκινήτου, με τις επιχειρήσεις να σαρώνουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων κατά την είσοδο και έξοδό τους. Οι πληροφορίες θα καταγράφονται στις αποδείξεις και θα συνδέονται απευθείας με τη βάση δεδομένων της ΑΑΔΕ μέσω της εφαρμογής MyData.
Έως το φθινόπωρο, το ψηφιακό πελατολόγιο αναμένεται να επεκταθεί σε περισσότερους κλάδους, όπως κοινωνικές εκδηλώσεις, τουριστικές επιχειρήσεις, γυμναστήρια και κέντρα αισθητικής. Ο διοικητής της ΑΑΔΕ στοχεύει να εντάξει την υπηρεσία στην εφαρμογή My Data App εντός Ιουνίου, προσφέροντας ευκολότερη διαχείριση και σάρωση πινακίδων και αποδείξεων.
Πιο αναλυτικά:
«Πρεμιέρα» αναμένεται να κάνει σήμερα Δευτέρα το ψηφιακό πελατολόγιο το οποίο θα εφαρμοσθεί πιλοτικά από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) στον κλάδο του αυτοκινήτου και συγκεκριμένα σε επιχειρήσεις όπως πλυντήρια αυτοκινήτων, συνεργεία, φανοποιεία και χώρους στάθμευσης.
Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας
Οι επιχειρήσεις θα σαρώνουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων που κάνουν την είσοδο ή την έξοδό τους από τις εγκαταστάσεις τους. Η πληροφορία της πινακίδας του πελάτη θα καταγράφεται στις αποδείξεις ή στα τιμολόγια που θα εκδίδονται και όλα θα συνδέονται άμεσα με τη βάση δεδομένων της ΑΑΔΕ μέσω της εφαρμογής MyData App ή άλλων λογισμικών. Έτσι η εφορία θα έχει γνώση πόσα οχήματα πελατών διακινήθηκαν αλλά και πόσες αποδείξεις κόπηκαν κάθε στιγμή και κάθε μέρα.
Στη συνέχεια το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί έως το φθινόπωρο σε πολλούς άλλους κλάδους, όπως οι κοινωνικές εκδηλώσεις, που αφορούν για παράδειγμα σε γάμους και βαπτίσεις και σε τουριστικές επιχειρήσεις όπως είναι τα ξενοδοχεία. Στη συνέχεια το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί και σε άλλους κλάδους, όπως στα γυμναστήρια, στα κέντρα αισθητικής, στα φυσικοθεραπευτήρια και στις σχολές χορού.
Όπως έχει δηλώσει ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής εντός Ιουνίου η ΑΑΔΕ φιλοδοξεί να εντάξει την υπηρεσία Ψηφιακό Πελατολόγιο στην εφαρμογή κινητού My Data App, όπου εκεί θα γίνεται πιο εύκολη ακόμα η διαχείριση, αφού και θα μπορεί κάποιος να σκανάρει την πινακίδα από το κινητό και να φέρνει την πληροφορία στην εφαρμογή, ενώ μετά στο «κλείσιμο» της συναλλαγής θα μπορεί να σκανάρει και την απόδειξη ή το τιμολόγιο για να φαίνεται αν και πότε έγινε και η έξοδος του οχήματος.
Η εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου αποτελεί συνέχεια μιας σειράς μέτρων και ψηφιακών ελέγχων που έχουν αποδώσει καρπούς. Το 2024, η μείωση της φοροδιαφυγής απέφερε 2 δισεκατομμύρια ευρώ επιπλέον έσοδα στο κράτος, από τα οποία αναμένεται η χρηματοδότηση φοροελαφρύνσεων και μέτρων στήριξης της κοινωνίας, καθώς και η ενίσχυση ευάλωτων ομάδων και η στήριξη μικρών επιχειρήσεων.
Όπως ανέφερε ο Γ. Πιτσιλής, το σύστημα σχεδιάστηκε με γνώμονα την ευχρηστία. Οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιούν δωρεάν το MyData App χωρίς να χρειάζονται πρόσθετες επενδύσεις σε λογισμικό. Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα διασύνδεσης των υφιστάμενων συστημάτων τους με την πλατφόρμα της ΑΑΔΕ μέσω API.
Πώς θα λειτουργεί το ψηφιακό πελατολόγιο
Το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί το νέο ψηφιακό εργαλείο της ΑΑΔΕ με το οποίο οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα καταχωρούν νέους πελάτες, θα ενημερώνουν και θα τροποποιούν υφιστάμενα έγγραφα, θα ακυρώνουν πελάτες χωρίς την ανάγκη χειροκίνητης υποβολής εγγράφων, ενώ θα συσχετίζονται τα έγγραφα με αποδείξεις και παραστατικά. Με αυτόν τον τρόπο θα υπάρχει διαφάνεια στις συναλλαγές των ελεύθερων επαγγελματιών. Ουσιαστικά το νέο πελατολόγιο θα αντικαταστήσει τα βιβλία πελατών.
Παράλληλα μέσω του Ψηφιακού Πελατολογίου θα γίνεται η διασύνδεση των ελεύθερων επαγγελματιών με το TAXIS σε πραγματικό χρόνο και θα έχει ως στόχο την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Αυτό θα δίνει τη δυνατότητα στις φορολογικές αρχές να κάνουν έναν ολοκληρωμένο έλεγχο των επιχειρήσεων.
Σημειώνεται, ότι το ψηφιακό πελατολόγιο λειτουργεί ως λογιστικό πρόγραμμα – εφαρμογή, το οποίο θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis, έτσι ώστε να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα.
Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδονται. Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.
Ουσιαστικά θα χρησιμοποιεί την αναβαθμισμένη λειτουργία του My Data app, δηλαδή της εφαρμογής της ΑΑΔΕ, μέσω της οποίας γίνονται ήδη φορολογικές εργασίες από το κινητό μας. Έτσι, εάν πρόκειται για ένα πλυντήριο αυτοκινήτων, ο υπάλληλος σκανάροντας την πινακίδα ενός οχήματος θα συμπληρώνεται το ψηφιακό πελατολόγιο στην είσοδο ή στην έξοδο και με την ίδια δυνατότητα σκανάροντας την απόδειξη στο τιμολόγιο, θα κλείνει και η κίνηση αυτή, ενημερώνοντας απευθείας το Taxis.