Σάββατο, 21 Σεπτεμβρίου, 2024

Σχέδιο για ψηφιακές συγκοινωνίες – Ο νέος «χάρτης» Αττικής

  • Οι Αστικές Συγκοινωνίες της Αθήνας επιδιώκουν την εισαγωγή της τεχνολογίας και της ψηφιοποίησης στις υπηρεσίες τους με συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα.
  • Προγραμματίζονται σύγχρονα τεχνολογικά μέσα όπως πληρωμές με κάρτα, wi-fi σε λεωφορεία, ποδηλατόδρομοι και φορτιστές για ηλεκτρικά οχήματα.
  • Ετοιμάζεται νέο Συγκοινωνιακό Χάρτης της Αττικής που θα ανταποκρίνεται σε νέες ανάγκες μελλοντικά.
  • Αναμένεται η ολοκλήρωση μελέτης για το νέο στρατηγικό πλάνο μεταφορών της Αττικής έως το 2026.
  • Προβλέπεται ενίσχυση και αναβάθμιση του μετρό και του ηλεκτρικού, με αναγκαιότητα επένδυσης σε συστήματα και υποδομές.
  • Σχεδιάζεται η εγκατάσταση wi-fi σε λεωφορεία μέχρι το τέλος του 2026.

Στον «αστερισμό» της τεχνολογίας και της ψηφιοποίησης επιθυμούν να εισέλθουν οι Αστικές Συγκοινωνίες της Αθήνας, και με τη συνδρομή του ιδιωτικού τομέα, προς όφελος του επιβατικού κοινού.

Πληρωμές με κάρτα, το κινητό ή το ψηφιακό «πορτοφόλι», σε ακυρωτικό μηχάνημα/πύλη εισόδου – εξόδου, σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, «πρότυπα πεζοδρόμια», ποδηλατόδρομοι, σημεία στάθμευσης, φορτιστές για ηλεκτρικά οχήματα, wi-fi στα λεωφορεία, είναι κάποια από τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα που προγραμματίζουν ή φιλοδοξούν να φέρουν στην υπηρεσία χρηστών και πολιτών οι συγκοινωνιακοί φορείς τα επόμενα χρόνια.

Όλα αυτά, βέβαια, πρέπει από πιλοτικά προγράμματα και σχέδια να γίνουν πραγματικότητα, να βρεθούν χρηματοδοτήσεις και να «χτιστεί», επιτέλους, ο νέος Συγκοινωνιακός Χάρτης της Αθήνας, το νέο συγκοινωνιακό στρατηγικό σχέδιο της Αττικής που θα «κουμπώνει» όλα τα μέσα μεταφοράς και θα ανταποκρίνεται σε νέες ανάγκες και νέα δεδομένα.

Το νέο Στρατηγικό Σχέδιο

Όπως προ ημερών είπε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος, στο πλαίσιο του συνεδρίου ITC2024, η εν εξελίξει μελέτη για το νέο στρατηγικό πλάνο μεταφορών της Αττικής αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2026. Αυτό θα σημάνει την αναδρομολόγηση λεωφορείων και τρόλεϊ, λαμβάνοντας υπόψιν τις κορεσμένες γειτονιές, τις νέες αστικές πυκνώσεις, τις περιοχές όπου κινούνται περισσότερο οι εργαζόμενοι, και μελλοντικά βέβαια τη νέα Γραμμή 4 του μετρό, καθώς θα έχει ορίζοντα 20ετίας. Θα προσδιορισθεί η πραγματική ζήτηση για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, θα εκτιμηθούν οι ανάγκες για νέους προορισμούς και θα εξετασθούν οι νέες τάσεις αστικής μετακίνησης.

«Γίνονται όλες οι απαραίτητες ζυμώσεις, προκειμένου να τεθεί σε εφαρμογή το σχέδιο του Οργανισμού για την επόμενη ημέρα των αστικών συγκοινωνιών. Τον Οκτώβριο, σε ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα παρουσιαστούν στους δήμους οι προτάσεις του Οργανισμού για το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής», αναφέρθηκε.

«Στο ενδιάμεσο, την άνοιξη του 2025 θα έχουμε στα χέρια μας τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής», σημείωσε ο ίδιος. Μεταξύ αυτών των προτάσεων, περιλαμβάνονται και τα «πρότυπα πεζοδρόμια», ποδηλατόδρομοι, σημεία στάθμευσης, φορτιστές για ηλεκτρικά οχήματα, κ.ά.

Επίσης, στα τέλη του έτους, όλοι οι επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, θα μπορούν να πληρώνουν με κάρτα ή το κινητό τους ή το ψηφιακό τους «πορτοφόλι», σε ακυρωτικό μηχάνημα/πύλη εισόδου – εξόδου, σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ. Αυτή τη στιγμή, το σχετικό πρόγραμμα τρέχει πιλοτικά εδώ και λίγους μήνες στις λεωφορειακές γραμμές του αεροδρομίου και θα επεκταθεί από τα Χριστούγεννα και έπειτα σε όλα τα μέσα, χωρίς αυτό να σημαίνει πως το απλό «χάρτινο» εισιτήριο δεν θα είναι διαθέσιμο προς χρήση.

«Το σύστημα στην επόμενη φάση του έχει τη δυνατότητα του account based ticketing, όπου κάθε επιβάτης μπορεί να δημιουργήσει έναν λογαριασμό και μέσω αυτού να κάνει αγορές καρτών και εισιτηρίων, ενώ θα προστεθούν και υπηρεσίες Mobility-as-a-Service», είπε ο επικεφαλής του ΟΑΣΑ.

Wi-fi στα Λεωφορεία

Ειδικά για τα λεωφορεία, σύμφωνα με τα σχέδια της διοίκησης της Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ), στις αρχές του 2025, θα προκηρυχθεί, από την Κοινωνία της Πληροφορίας, ο διαγωνισμός για wi-fi εντός των οχημάτων. Ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ, Στέφανος Αγιάσογλου, εκτίμησε ότι ως το τέλος του 2026 αυτή η δυνατότητα θα έχει ενεργοποιηθεί.

Κρίσιμη η αναβάθμιση Μετρό και Ηλεκτρικού

Βέβαια, πέραν αυτών, κρίνεται παραπάνω από επιτακτική η ανάγκη αναβάθμισης και ενίσχυσης του μεταφορικού έργου στα μέσα σταθερής τροχιάς, όπως Μετρό και Ηλεκτρικός. (Γραμμής 2&3, Γραμμή 1 αντίστοιχα), σε μια συγκυρία, μάλιστα που καταγράφεται αύξηση του αριθμού των χρηστών στο πρώτο οκτάμηνο του 2024 να προσεγγίζει το 10%, όπως είπε ο Αθανάσιος Κοτταράς, Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ.

«Με δεδομένο ότι σε 4 μήνες το μετρό θα κλείσει 25 χρόνια λειτουργίας και προκειμένου να διατηρήσουμε τις προσφερόμενες υπηρεσίες με αξιοπιστία και ασφάλεια, χρειάζεται μία σημαντική επένδυση αναβάθμισης του μετρό», υπογράμμισε ο κ. Κοτταράς.

Ειδικότερα, είναι αναγκαία η αναβάθμιση των συστημάτων σηματοδότησης και πυρανίχνευσης, η αναβάθμιση του τροχαίου υλικού και η προμήθεια νέων συρμών, καθώς και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών, καθώς είναι πολλά τα προβλήματα σε ανελκυστήρες και κυλιόμενες κλίμακες, όπως και στον κλιματισμό.

Για την εγκατάσταση κλιματισμού στους 24 συρμούς του μετρό εκκρεμεί η εξασφάλιση της απαραίτητης χρηματοδότησης. Το κόστος του έργου έχει υπολογιστεί στα 39 εκατ. ευρώ και η διάρκεια σε ένα περίπου έτος. Επίσης, έχει υπολογιστεί πως θα χρειαστούν περί τα 20 εκατ. ευρώ για την αντικατάσταση ανελκυστήρων και κλιμάκων και άλλες παρεμβάσεις.

«Στη γραμμή 3 και ειδικά στο κομμάτι που συνδέει το Αεροδρόμιο με το κέντρο της πόλης είναι αναγκαία η προμήθεια νέων διερευματικών συρμών, όπως και η εγκατάσταση κλιματισμού σε 24 συρμούς της σειράς 1, που δεν είχαν, όταν τους προμηθευτήκαμε πριν από 25 χρόνια. Βρήκαμε την τεχνική λύση και την έχουμε καταθέσει στο υπουργείο», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ.

Απαραίτητη είναι και η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού, με τον κ. Κοτταρά να προαναγγέλλει την πρόσληψη 142 ατόμων το επόμενο δίμηνο, καθώς και η περαιτέρω ενίσχυση σε ανθρώπινο δυναμικό το 2025. Μέσα στο επόμενο έτος αναμένεται να κυκλοφορήσουν τμηματικά και οι 14 ανακαινισμένοι συρμοί στη γραμμή 1 του μετρό (ο γνωστός ηλεκτρικός).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Tο ΔΕΔΟΜΕΝΟ δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το ΔΕΔΟΜΕΝΟ ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δημοφιλή

Βετούλας: «Βασικός στόχος η πρόκριση στους ομίλους του FIBA Europe Cup»

Ο Νίκος Βετούλας εξέφρασε την προετοιμασία της ομάδας για...

Πατέρας της χρονιάς! Μέχρι και οι δικαστές έμειναν άφωνοι με αυτό που έκανε

34χρονος κατηγορεί τον 14χρονο γιο του και τον 17χρονο...

Πετρό: «Πρέπει να ντρεπόμαστε για το 8-0»

Η Νις κέρδισε τη Σεντ Ετιέν με 8-0 στον...

Αχλάδια: Οι λόγοι που πρέπει να ξεκινήσετε να τρώτε κάθε μέρα τα αγαπημένα φρούτα

Τα αχλάδια είναι δημοφιλή φθινοπωρινά φρούτα με πολλαπλά οφέλη...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Εισφορές αλληλεγγύης συνταξιούχων: Ποιο θα είναι το νέο σύστημα υπολογισμού τους από την 1η Ιανουαρίου 2025

Από την 1η Ιανουαρίου 2025 αλλάζει το καθεστώς εισφορών αλληλεγγύης στις κύριες συντάξεις.Το νέο σύστημα επιδιώκει να αποτρέψει τις μειώσεις στις συντάξεις λόγω εισφορών...

ΑΑΔΕ: Από την αρχή του έτους έχουν επιστραφεί φόροι 5,3 δισ. ευρώ

Από την αρχή του έτους έχουν επιστραφεί φόροι 5,308 δισ. ευρώ, υπερβαίνοντας τον στόχο των 4,919 δισ. ευρώ κατά 389 εκατ. ευρώ.Το πλήθος εκκρεμών...

Χαραλαμπογιάννη (ΥΠΕΣ): Κρίσιμος ο ρόλος των επιτελικών στελεχών στη δημόσια διοίκηση

Η υφυπουργός του ΥΠΕΣ, Βιβή Χαραλαμπογιάννη, μίλησε για τον κρίσιμο ρόλο των επιτελικών στελεχών στη δημόσια διοίκηση.Έχουν τοποθετηθεί 135 επιτελικά στελέχη στα υπουργεία για...

Ξεκίνησαν οι καταβολές στήριξης επιχειρήσεων στη Θεσσαλία με 10 εκατ. ευρώ

Ξεκίνησαν πληρωμές επιχορηγήσεων στη Θεσσαλία για επιχειρήσεις που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές το 2023.Οι πληρωμές γίνονται μέσω ειδικών σχημάτων στήριξης μέσω της πλατφόρμας mybusinesssupport...

ΑΑΔΕ: Αναζητεί φορολογούμενους για να τους επιστρέψει 173 εκατ. ευρώ και δεν τους βρίσκει

Η ΑΑΔΕ αναζητά 212.000 φορολογούμενους για επιστροφή 173 εκατ. ευρώ, αλλά δυσκολεύεται να τους εντοπίσει.Τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών δείχνουν ότι υπάρχουν 605 εκατ....

ΟΠΕΚΕΠΕ: Άνοιξαν οι αιτήσεις μεταβίβασης δικαιωμάτων ενίσχυσης – Έως τις 20 Οκτωβρίου η προθεσμία

Διαδικτυακή εφαρμογή του ΟΠΕΚΕΠΕ για υποβολή αιτήσεων μεταβίβασης δικαιωμάτων έως 20 Οκτωβρίου.Υποβολή αιτήσεων μόνο μέσω της εφαρμογής https://entitlements.opekepe.gov.gr.Αιτήσεις μεταβίβασης πρέπει να υποβληθούν ηλεκτρονικά, μην...

Κεραμέως: Έως τον Δεκέμβριο η διόρθωση της στρέβλωσης με την Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων

Η υπουργός Εργασίας Νίκη Κεραμέως ανέλυσε τη φιλοσοφία πίσω από το νέο επίδομα ανεργίας, που θα λάβει υπόψη την ασφαλιστική προϊστορία.Το επίδομα ανεργίας θα...

Πρόστιμο 955.000 ευρώ σε επιχειρηματία στη Μύκονο που νοίκιαζε 199 βίλες ως AirBnb και δεν τις δήλωνε

Επιχειρηματίας στη Μύκονο νοίκιαζε 199 πολυτελείς βίλες ως AirBnb χωρίς να τις δηλώνει στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής.Το πρόστιμο που του επιβλήθηκε ανέρχεται σε...

Από αύριο το επίδομα αγρότισσες μητέρες – 700 ευρώ για τρίτεκνες και 1000 ευρώ για πολύτεκνες

Αύριο καταβάλλεται το επίδομα σε τρίτεκνες και πολύτεκνες αγρότισσες μητέρες.Το χρηματικό ποσό είναι 700 ευρώ για τρίτεκνες και 1000 ευρώ για πολύτεκνες.Το ποσό πιστώνεται...

Χρέη Δημοσίου: Έσπασαν το φράγμα των 3,2 δισ. ευρώ τα φέσια προς τους ιδιώτες

Τα χρέη του Δημοσίου προς τους ιδιώτες έφτασαν πάνω από 3 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 400 εκατ. ευρώ το επτάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2024.Οι...