Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Ηλεκτροκίνηση: Ποια είναι τα πλάνα των μεγάλων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών

  • Οι μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες επικεντρώνονται στην ηλεκτροκίνηση λόγω των νέων ορίων για τους ρύπους από το 2025.
  • Οι εταιρείες όπως η BMW, Ford, Mercedes, Renault, Stellantis, Toyota, Volkswagen και Volvo έχουν σχέδια για την παραγωγή ηλεκτρικών ή υβριδικών μοντέλων.
  • Πολλές εταιρείες στοχεύουν σε μεγάλο ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030 ή το 2035.

Μπορεί τους τελευταίους μήνες η ηλεκτροκίνηση να γνωρίζει μια στασιμότητα ως προς τις πωλήσεις, όμως αυτή δεν αναιρεί τους στόχους που έχουν βάλει οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Τα νέα όρια για τους ρύπους που θα ισχύσουν από το 2025 δεν αφήνουν πολλά περιθώρια στις κατασκευάστριες εταιρείες της Ευρώπης για την παραγωγή μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τα πρόστιμα είναι βαριά και μπορεί να δημιουργήσουν πρόβλημα βιωσιμότητας.

Άλλωστε έχουν καταλάβει ότι το μέλλον είναι η ηλεκτροκίνηση. Μετά το 2035 οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι τέτοιες που δεν θα αφήνει περιθώρια για δεύτερες σκέψεις. Το γκρουπ της BMW, μέχρι το τέλος του έτους, αλλά και τους πρώτους μήνες του 2025 θα βγάλει στην παραγωγή περισσότερα από 15 διαφορετικά ηλεκτρικά μοντέλα (i5, Ix2, I4 και τα νέα Mini συμπεριλαμβανομένου του Mini E Cabrio). Οι επικεφαλής της εταιρείας πιστεύουν ότι τα μισά από τα αυτοκίνητα που θα πουλάει ο όμιλος μέχρι το 2030 θα είναι ηλεκτρικά.

Η Ford θα παρουσιάσει μια σειρά από νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι έχει επενδύσει περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε εγκαταστάσεις παραγωγής για να μετατρέψει ολόκληρη τη γκάμα των επιβατικών και των επαγγελματικών οχημάτων της σε ηλεκτροκίνητα έως το 2035.

Η Mercedes θέλει να δημιουργήσει έναν στόλο νέων αυτοκινήτων με ουδέτερο CO2 έως το 2039. Αναμένει ότι το παγκόσμιο μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των plug-in υβριδικών στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων θα φτάσει έως και το 50% στο δεύτερο μισό της δεκαετίας. Σήμερα η γερμανική εταιρεία διαθέτει ήδη ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Renault επενδύει στην ηλεκτροκίνηση. Όμως επενδύει και σε υβριδικά οχήματα που προσφέρουν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και λειτουργούν έως και 80% ηλεκτρικά στην κίνηση της πόλης. Σύμφωνα με τη Renault, η συγκεκριμένη στρατηγική (ηλεκτρική και υβριδική τεχνολογία) είναι η καλύτερη απάντηση για την συγκεκριμένη μεταβατική περίοδο. Σύμφωνα με το πλάνο της θα παραμείνει αμετάβλητη τα επόμενα χρόνια. Στα τέλη Μαΐου 2024, η Renault ίδρυσε την εταιρεία «Horse Powertrain Limited» με την Geely. Αυτή η κοινοπραξία θα αναπτύξει κινητήρες καύσης χαμηλών εκπομπών και υβριδικές τεχνολογίες υψηλής απόδοσης για την παγκόσμια αγορά.

Ο όμιλος Stellantis είναι πεπεισμένος ότι η ηλεκτροκίνηση θα επικρατήσει και εμμένει στη στρατηγική του να πωλεί μόνο νέα επιβατικά οχήματα μηδενικών εκπομπών (BEV) στην Ευρώπη από το 2030. Στοχεύει να έχει στη γκάμα του περισσότερα από 75 BEV μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας. Μάλιστα θα βγάλει στην παραγωγή οικονομικά μοντέλα για να κάνει την ηλεκτροκίνηση προσιτή.

Η Toyota θέλει να απαλλαγεί τα επόμενα χρόνια από τις εκπομπές ρύπων. Αυτό την οδηγεί στο να προσφέρει αποκλειστικά οχήματα μηδενικών εκπομπών νωρίτερα από το 2035. Η Toyota έχει συμφωνήσει με τη Mazda και τη Subaru να αναπτύξουν από κοινού μια νέα γενιά κινητήρων. Αυτοί θα συμβάλουν σε χαμηλότερες εκπομπές CO₂, επειδή οι νέοι κινητήρες μπορούν να λειτουργούν με καύσιμα ουδέτερα σε CO₂.

Η Volkswagen εμμένει στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Ωστόσο θα κρατήσει στην γκάμα της τους οικονομικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα plug-in υβριδικά μοντέλα και τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Η Volkswagen αποκαλεί την απαλλαγή από τον άνθρακα μία από τις σημαντικότερες ευθύνες των σημερινών γενεών. Σύμφωνα με τους επικεφαλής, η ο γερμανικός όμιλος είναι ακράδαντα πεπεισμένος ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το μέλλον. Οι επενδύσεις που έχει κάνει και συνεχίζει να κάνει στην τεχνολογία των μπαταριών είναι μεγάλες.

Η Volvo θεωρεί ότι το 2030 το 90%-100% των αυτοκινήτων που θα πωλούνται παγκοσμίως θα είναι BEV και plug-in υβριδικά. Μέχρι το 2025, το παγκόσμιο μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην γκάμα της αναμένεται να είναι μεταξύ 50-60%.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Κωνσταντίνος Παντελίδης: «Ήμουν 14 ετών όταν έχασε τη ζωή του ο Παντελής, είναι όπως αν ήταν χθες»

Ο Κωνσταντίνος Παντελίδης αναφέρθηκε στη στενή σχέση που έχει...

Με το τηλέφωνο στο χέρι πέρασε τη νύχτα στα κρατητήρια η Ειρήνη Μουρτζούκου

Η Ειρήνη Μουρτζούκου πέρασε τη νύχτα της στα κρατητήρια...

Στον Άρειο Πάγο σήμερα ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης για υπόθεση εξαπάτησης στην Κτηματογράφηση

Ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μαζί με τον...

Τρίτη εκτέλεση θανατοποινίτη με αέριο στην Αλαμπάμα – «Προσπαθούσε να αναπνεύσει για αρκετή ώρα»

Ο Κάρι Γκρέισον εκτελέστηκε στην Αλαμπάμα με εισπνοή αζώτου,...

Ο Παναθηναϊκός αναμετράται με την Ζαλγκίρις με απουσίες, αλλά και αυτοπεποίθηση για την νίκη

Ο Παναθηναϊκός θα αντιμετωπίσει τη Ζαλγκίρις στο Κάουνας με...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Π. Κοκκόρης : Στο Gov.gr Wallet ο ασφαλισμένος παρακολουθεί την ασφαλιστική του ικανότητα, για τον εαυτό του και για τα εξαρτώμενα μέλη

Ο Παναγιώτης Κοκκόρης, Α’ Υποδιοικητής του e-ΕΦΚΑ, αναφέρθηκε στο Gov.gr Wallet, όπου οι ασφαλισμένοι μπορούν να παρακολουθούν την ασφαλιστική τους ικανότητα για τον εαυτό...

Ένθετο Οικονομία: Στο δρόμο για νέο ρεκόρ ηλεκτρονικών συναλλαγών το 2024 – Στα 70 δισ. ευρώ ο «στόχος»

Το 2024 αναμένεται νέο ρεκόρ ηλεκτρονικών πληρωμών στην Ελλάδα, με εκτιμώμενο ύψος άνω των 70 δισ. ευρώ και ετήσιο ρυθμό αύξησης πάνω από 15%.Παρέχονται...

Ν. Παπαθανάσης: Εγκρίνεται χρηματοδότηση 682 επενδυτικών προγραμμάτων στις περιοχές της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης – Δημιουργούνται 1.685 θέσεις εργασίας

Ο Νίκος Παπαθανάσης ανακοίνωσε την έγκριση χρηματοδότησης 682 επενδυτικών προγραμμάτων στο πλαίσιο του Προγράμματος Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης 2021-2027, που θα δημιουργήσουν συνολικά 1.685 θέσεις...

ΕΛΣΤΑΤ: Άνοδος αφίξεων 2,7% και διανυκτερεύσεων 3,4% στα τουριστικά καταλύματα της χώρας καταγράφηκε τον Σεπτέμβριο

Στον Σεπτέμβριο, οι αφίξεις στα τουριστικά καταλύματα της Ελλάδας ανήλθαν σε 5.024.857, σημειώνοντας αύξηση 2,7% σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο, ενώ οι διανυκτερεύσεις...

Νέες επιχορηγήσεις 976 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» – Στα 4,2 εκατ. ευρώ το ποσό

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά σε νέα πληρωμή 976 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», με συνολικό ποσό 4.256.719,49 ευρώ.Από το ποσό αυτό,...

Ένθετο Οικονομία: Μικροί μισθοί και ακριβές κατοικίες εμποδίζουν τους νέους να αποδεσμευτούν από το πατρικό τους

Στην ΕΕ, οι νέοι κατά μέσο όρο εγκαταλείπουν το πατρικό τους στα 26 έτη, με την Ελλάδα να έχει μέση ηλικία 31 ετών, κατατάσσοντας...

Live η συνέντευξη Τύπου του Ν. Παπαθανάση για τα επιλεγμένα επενδυτικά σχέδια Αναπτυξιακής Μετάβασης

Η συνέντευξη Τύπου του Νίκου Παπαθανάση, αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, επικεντρώνεται στην παρουσίαση επενδυτικών σχεδίων για τη Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση.Συμμετέχει επίσης ο...

Ο ΓΓ Κοινωνικής και Στεγαστικής πολιτικής για το «Σπίτι μου 2» και τις αυξήσεις στα βοηθήματα

Ο ΓΓ Κοινωνικής και Στεγαστικής Πολιτικής ανακοίνωσε έκτακτες καταβολές επιδομάτων, όπως επιπλέον δόσεις για δικαιούχους επιδόματος παιδιού και ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος, καθώς και πρόσθετα...

Live από τη Νάξο η εκδήλωση για το Ταμείο Αποανθρακοποίησης Νησιών με ομιλία του Πρωθυπουργού

Η εκδήλωση στη Νάξο αφορά την υπογραφή σύμβασης για τη δημιουργία του Ταμείου Απανθρακοποίησης Ελληνικών Νησιών.Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε το Ταμείο, το οποίο...

Μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου οι υποβολές για το πρόγραμμα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας 25.000 νέων της ΔΥΠΑ

Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή στο πρόγραμμα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας για 25.000 νέους λήγει στις 6 Δεκεμβρίου, με 21.000 θέσεις να έχουν ήδη...