Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου, 2024

Ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές σχεδιάζει να κάνει αγορές την Black Friday και τη Cyber Monday

  • Το 50% των Ελλήνων καταναλωτών σχεδιάζει αγορές την Black Friday και τη Cyber Monday.
  • Η τιμή και η προσιτότητα των προϊόντων είναι πρωταρχικής σημασίας για το 62% των καταναλωτών.
  • Οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους, χρησιμοποιώντας παγκόσμιες best practices όπως την πρόβλεψη της ζήτησης και την προσωποποίηση προσφορών.

 

Ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές (ποσοστό 50%) σχεδιάζει να κάνει αγορές την Black Friday (Παρασκευή 29 Νοεμβρίου) και τη Cyber Monday που ακολουθεί, σύμφωνα με τα πρώτα ευρήματα έρευνας της ΕΥ, Future Consumer Index Ελλάδα 2024, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί στο σύνολό της τον Δεκέμβριο

Σημειώνεται ότι η έρευνα, η οποία πραγματοποιείται σε ετήσια βάση στην Ελλάδα από το 2021 σε συνεργασία με την MRB, στο πλαίσιο της αντίστοιχης παγκόσμιας σειράς ερευνών της ΕΥ, παρακολουθεί τις τάσεις, τις προτιμήσεις και τις ανησυχίες των καταναλωτών, στο ρευστό περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού και οικονομικής αβεβαιότητας των τελευταίων ετών. 

Σύμφωνα με την έρευνα, η διάθεση για αγορές συνδέεται με εισοδηματικά κριτήρια και την τιμή των προϊόντων, καθώς μεταξύ των πέντε τυπολογιών καταναλωτών που παρακολουθεί η έρευνα, το 62% όσων αποδίδουν πρωταρχική σημασία στην τιμή και την προσιτότητα των προϊόντων (Affordability First) δηλώνουν ότι δε σκοπεύουν να αγοράσουν κάτι. 

Πιο πρόθυμοι εμφανίζονται οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών (65%) – και ειδικότερα οι φοιτητές (69%) – και δευτερευόντως η ηλικιακή ομάδα 40-49 (54%). Καθοριστική φαίνεται να είναι και η παρουσία παιδιών στην οικογένεια, με τα ποσοστά όσων σκοπεύουν να κάνουν αγορές να είναι υψηλότερα μεταξύ όσων έχουν ανήλικα παιδιά (60%)

Παρά τη διστακτικότητα καταναλωτών να προχωρήσουν σε αγορές, είναι σαφές ότι αποδίδουν σημασία στις προσφορές που πραγματοποιούνται κατά την περίοδο αυτή. Έτσι, από όσους δήλωσαν ότι σκοπεύουν να κάνουν αγορές, σχεδόν τέσσερις στους πέντε συμμετέχοντες στην έρευνα (79%) ανέφεραν ότι αναβάλλουν κάποιες από αυτές μέχρι τη Black Friday και τη Cyber Monday. 

Σχολιάζοντας τις προθέσεις των καταναλωτών σχετικά με τις αγορές κατά τις ημέρες των Black Friday και Cyber Monday, ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δήλωσε: «Παρότι το καταναλωτικό κοινό στην Ελλάδα έχει πλέον εξοικειωθεί με τα μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα, όπως η BlackFriday και η Cyber Monday, η οικονομική αβεβαιότητα και οι υψηλές τιμές καθιστούν τους καταναλωτές επιφυλακτικούς, όπως, εξάλλου, και στον υπόλοιπο κόσμο. Οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου και των καταναλωτικών ειδών, θα πρέπει να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους κινήσεις στα νέα δεδομένα. Υπάρχουν πολλά παγκόσμια best practices από όπου θα μπορούσαν να αντλήσουν εμπειρία οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα – μεταξύ άλλων, η αξιοποίηση δεδομένων καταναλωτών σε ζωντανό χρόνο με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης για την πρόβλεψη της ζήτησης (demand sensing) και τη διαμόρφωση προσωποποιημένων προσφορών βάσει προτιμήσεων, καθώς και η χρήση αλγόριθμων dynamic pricing για την εποπτεία της πορείας των τιμών του ανταγωνισμού και την επαναπροσαρμογή τους σε ζωντανό χρόνο». 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

The Voice: Οι καλλιτέχνες που θα βρεθούν στο πλευρό των κριτών στα επόμενα επεισόδια

Tέσσερις ταλαντούχοι καλλιτέχνες με ξεχωριστή πορεία ο καθένας τους...

Ποια είναι η κατάλληλη ώρα να τρώμε το βραδινό για να μην πάρουμε βάρος

Η κατανάλωση βραδινών γευμάτων μετά τις 10 το βράδυ...

Μείωση της βλάβης στη δημόσια υγεία, την περιβαλλοντική ρύπανση και το κάπνισμα

Η εκδήλωση «Μείωση της Βλάβης στη Δημόσια Υγεία –...

Euroleague Fantasy: Επιστροφή…για το δεύτερο μισό της διπλής αγωνιστικής

Το άρθρο επικεντρώνεται στην προετοιμασία για το δεύτερο μισό...

Εφημερεύοντα Φαρμακεία – Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2024

Μάθετε ποια φαρμακεία εφημερεύουν σε Αθήνα. Βρείτε εύκολα και γρήγορα...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Το Bitcoin πλησίασε τα 90.000 δολάρια κάνοντας νέο υψηλό ρεκόρ – Τι συμβαίνει με το μετεκλογικό ράλι των κρυπτονομισμάτων

Το Bitcoin έφτασε για πρώτη φορά σχεδόν τα 90.000 δολάρια, με αύξηση 27% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, εν μέσω του μετεκλογικού ράλι...

ΕΣΠΑ: Έως τις 15/11 το ερωτηματολόγιο στις επιχειρήσεις για την ενσωμάτωση της πλατφόρμας στρατηγικών τεχνολογιών για την Ευρώπη

Οι επιχειρήσεις έχουν προθεσμία έως τις 15 Νοεμβρίου για να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο της Γενικής Γραμματείας ΕΣΠΑ, με σκοπό την καταγραφή των αναγκών τους...

Φορολογικό σ/ν: Διαβούλευση με «πύρινα» σχόλια για ακίνητα, τέλος ανθεκτικότητας, ειδικές αποζημιώσεις ενστόλων, φορολογικές δηλώσεις

Το φορολογικό νομοσχέδιο περιλαμβάνει μέτρα για τη στεγαστική κρίση, ειδικές αποζημιώσεις για ένστολους και αλλαγές στη διαδικασία υποβολής φορολογικών δηλώσεων, προκαλώντας αντιδράσεις από πολίτες...

ΗΠΑ – Χρηματιστήριο: Κλείσιμο με πτώση

Το χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης κατέγραψε απώλειες, καθώς ο ενθουσιασμός των επενδυτών για τη νίκη του Ντόναλντ Τραμπ υποχώρησε.Ο δείκτης Dow Jones έκλεισε με...

ΑΑΔΕ: Στην Αθήνα οι επικεφαλής των φορολογικών διοικήσεων των χωρών – μελών του ΟΟΣΑ

Από 13 έως 15 Νοεμβρίου, οι επικεφαλής των φορολογικών διοικήσεων των χωρών-μελών του ΟΟΣΑ συγκεντρώνονται στην Αθήνα για το διεθνές συνέδριο FTA, που διοργανώνεται...

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ξεκίνησαν οι πληρωμές εκκαθάρισης ενισχύσεων έτους 2023

Ξεκίνησαν οι διαδικασίες εκκαθάρισης πληρωμών του ΟΠΕΚΕΠΕ για το Μέτρο 10 «Αγροπεριβαλλοντικά Μέτρα» του έτους αιτήσεων 2023, που περιλαμβάνει δράσεις όπως η προστασία της...

Ν. Κεραμέως: Δεν διακόπτεται η σύνταξη αναπηρίας σε όσους εργάζονται – Αναδρομική ισχύς από 1/1/24

Η νέα νομοθετική ρύθμιση επιτρέπει στους ασφαλισμένους του e-Ε.Φ.Κ.Α. να λαμβάνουν σύνταξη αναπηρίας χωρίς να διακόπτουν την εργασία τους, καταργώντας το δίλημμα μεταξύ εργασίας...

Στα 202 € η χονδρική τιμή του ρεύματος – Ανοδική πορεία στη νοτιοανατολική Ευρώπη

Η χονδρική τιμή του ρεύματος στην Ελλάδα έχει φτάσει τα 202 ευρώ, με αύξηση άνω του 30% από τον Οκτώβριο και 110% από τις...

Ένθετο Οικονομία: DYPAdvisors από την ΔΥΠΑ – Ομάδα στελεχών ιδιωτικών επιχειρήσεων για καταγραφή των αναγκών της αγοράς εργασίας

Η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) δημιούργησε την ομάδα DYPAdvisors για να συνεργαστεί με μεγάλες ιδιωτικές επιχειρήσεις και να καταγράψει τις ανάγκες της αγοράς εργασίας,...

Αυτόματη απόδοση ΑΦΜ σε ανήλικα παιδιά: Η διαδικασία και οι απαραίτητες προϋποθέσεις

Η ΑΑΔΕ επεκτείνει την αυτόματη χορήγηση ΑΦΜ σε ανήλικα παιδιά έως 12 ετών, με τη διαδικασία να ξεκινά στις 11 Νοεμβρίου και να ολοκληρώνεται...