- Η Volkswagen σχεδιάζει περικοπές μισθών κατά 10% για τους εργαζόμενους στη βασική μάρκα, προκειμένου να συνεισφέρει στο πρόγραμμα εξοικονόμησης 4 δισεκατομμυρίων ευρώ, με αναμενόμενη ετήσια εξοικονόμηση 800 εκατομμυρίων ευρώ από αυτές τις μειώσεις.
- Οι εργαζόμενοι αντιδρούν με πανεθνικές απεργίες, απαιτώντας υψηλότερους μισθούς, καθώς οι εταιρείες προσφέρουν αυξήσεις που θεωρούνται ανεπαρκείς.
- Η Volkswagen ενδέχεται να κλείσει τρία εργοστάσια στη Γερμανία και να προχωρήσει σε μαζικές απολύσεις, με τις απώλειες θέσεων εργασίας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας να αναμένονται να φτάσουν τις 186.000 έως το 2035.
H Volkswagen, στο πρόγραμμα εξοικονόμησης 4 δισεκατομμυρίων ευρώ, πρόσθεσε και τις περικοπές των μισθών των εργαζόμενων στη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, ανέφερε η εφημερίδα Handelsblatt, επικαλούμενη έγγραφο του διοικητικού συμβουλίου της εταιρίας.
Μια προτεινόμενη μείωση των μισθών κατά 10% μόνο στη βασική μάρκα Volkswagen θα αποφέρει σχεδόν 800 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, ανέφερε η Handelsblatt επικαλούμενη το έγγραφο.
Εκτός από την ακύρωση διάφορων πληρωμών μπόνους, επιδομάτων και αυξήσεων μισθών, η εξοικονόμηση θα ανέλθει σε περίπου 2 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως συνολικά, που είναι περίπου το ήμισυ της στοχευμένης εξοικονόμησης 4 δισεκατομμυρίων ευρώ, ανέφερε.
Η Volkswagen δεν απάντησε αμέσως στα αιτήματα για σχόλια εκ μέρους του Reuters.
Ο επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων της Volkswagen δήλωσε την Δευτέρα ότι η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να κλείσει τουλάχιστον τρία εργοστάσια στη Γερμανία, να απολύσει δεκάδες χιλιάδες υπαλλήλους και να συρρικνώσει τα εναπομείναντα εργοστάσιά της στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης καθώς σχεδιάζει μια βαθύτερη από το αναμενόμενο αναθεώρηση. Το κλείσιμο και η πώληση εργοστασίων θα αποφέρει σημαντικά μικρότερη εξοικονόμηση πόρων, ανέφερε η Handelsblatt.
Η Volkswagen θέλει να προσαρμόσει τις δυναμικότητες, αλλά να αποφύγει το κλείσιμο των εγκαταστάσεων αν είναι δυνατόν, με στόχο να βρει νέους ιδιοκτήτες για τα επηρεαζόμενα εργοστάσια εάν χρειαστεί, σύμφωνα με το έγγραφο.
Ο κατάλογος των προτάσεων για εξοικονόμηση περιλαμβάνει επίσης μέτρα που επηρεάζουν την παραγωγή εξαρτημάτων και την τεχνική ανάπτυξη. Ωστόσο, το έγγραφο δεν περιέχει καμία πληροφορία για τον συνολικό πιθανό αριθμό θέσεων εργασίας που κινδυνεύουν, ανέφερε η Handelslblatt.
- Χιλιάδες Γερμανοί εργαζόμενοι στην αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησαν πανεθνικές απεργίες για να πιέσουν τις εταιρείες για υψηλότερους μισθούς, αναφέρει το Reuters.
- Οι απεργίες των συνδικαλιστικών εργαζομένων στις βιομηχανίες έπληξαν εταιρείες όπως η Porsche, η BMW και η Mercedes.
Επίσης αυτή την εβδομάδα, η Volkswagen, ίσως να ανακοινώσει τα σχέδιά της για το κλείσιμο τριών εργοστασίων στη Γερμανία για πρώτη φορά στα 87 χρόνια ιστορίας της, καθώς και μαζικές απολύσεις και περικοπές μισθών κατά 10% για τους εργαζόμενους που διατηρούν τις δουλειές τους, αναφέρει το Reuters.
Μια έρευνα από την ένωση αυτοκινητοβιομηχανίας VDA έδειξε ότι ο μετασχηματισμός της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια 186.000 θέσεων εργασίας έως το 2035, εκ των οποίων περίπου το ένα τέταρτο έχει ήδη ολοκληρωθεί.
«Η Ευρώπη -ειδικά η Γερμανία- χάνει ολοένα και περισσότερο την διεθνή ανταγωνιστικότητά της», αναφέρει η έκθεση VDA. Ανέφερε ότι οι γερμανικές εταιρείες πλήρωσαν έως και τρεις φορές περισσότερο για ηλεκτρική ενέργεια από τους ανταγωνιστές τους στις ΗΠΑ ή την Κίνα, ενώ αντιμετωπίζουν υψηλότερους φόρους και αυξανόμενα γραφειοκρατικά βάρη.
Οι απεργίες της Τρίτης ενορχηστρώθηκαν από το πανίσχυρο συνδικάτο IG Metall, το οποίο διοργάνωσε επίσης μια απεργία κατά τη διάρκεια της νυχτερινής βάρδιας στο εργοστάσιο της Volkswagen στην πόλη Osnabrueck, όπου οι εργαζόμενοι ανησυχούν ότι το εργοστάσιο μπορεί να κλείσει.
- Η IG Metall απαιτεί αυξήσεις μισθών κατά 7% σε σύγκριση με την αύξηση 3,6% σε μια περίοδο 27 μηνών που προσφέρουν οι εργοδοτικές ενώσεις. Οι εταιρείες λένε ότι οι απαιτήσεις δεν είναι ρεαλιστικές.
Στο εργοστάσιο της Porsche AG Zuffenhausen στη Στουτγάρδη, 500 εργαζόμενοι αποχώρησαν κατά τη διάρκεια της νυχτερινής βάρδιας και στη συνέχεια περίπου 4.000 εργαζόμενοι έκαναν απεργία κατά τη διάρκεια της πρωινής βάρδιας για να συμμετάσχουν στη διαδήλωση.
Ο επόμενος γύρος συνομιλιών μεταξύ της Volkswagen και των εκπροσώπων της εργασίας αναμένεται σήμερα, όταν τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου του ομίλου θα μπορούσαν να αποκαλύψουν την έκταση των δεινών του, με τους αναλυτές να προβλέπουν πτώση 40% στα τριμηνιαία λειτουργικά κέρδη.