- Περίπου 40% των Ελλήνων καταναλωτών επιλέγουν online αγορές κατά την Black Friday 2024, ενώ 50% προτιμούν τα φυσικά καταστήματα, κυρίως λόγω άμεσης παραλαβής και αποφυγής επιστροφών.
- Η αγοραστική κίνηση αναμένεται να κυμανθεί στα επίπεδα του προηγούμενου έτους, με εκτιμήσεις για 3 εκατ. πωλήσεις και συνολικό τζίρο γύρω στα 300 εκατ. ευρώ.
- Οι καταναλωτές είναι επιφυλακτικοί σχετικά με τις προσφορές, αλλά οι περισσότεροι πιστεύουν ότι η Black Friday προσφέρει ευκαιρίες για εκπτώσεις, με σημαντικό κίνητρο την αγορά επώνυμων προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές.
Έφθασε η πολυπόθητη Black Friday 2024 σήμερα (29.11.2024) και οι Έλληνες καταναλωτές φαίνονται διχασμένοι για τον τρόπο που θα πραγματοποιήσουν τις αγορές τους. Προτιμούν το online shopping ή τις αγορές σε φυσικό κατάστημα;
Πάνω από 4 στους 10 Έλληνες καταναλωτές ψωνίζουν online και 5 στους 10 σε φυσικά καταστήματα στην Black Friday 2024 και την Cyber Monday (2.11.2024), που ακολουθεί τρεις μέρες μετά. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η άμεση παραλαβή του προϊόντος και το να μην ασχοληθούν με επιστροφές.
Ενόψει Black Friday η αγοραστική κίνηση στην ελληνική αγορά εκτιμάται πως θα κυμανθεί «στα περσινά επίπεδα με περίπου 3 εκατ. πωλήσεις με μέση απόδειξη κοντά στα 100 ευρώ και συνολικό τζίρο γύρω στα 300 εκατ. ευρώ», όπως επεσήμανε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ (Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς), Βασίλης Κορκίδης.
Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη: «Το μεγαλύτερο εκπτωτικό γεγονός της χρονιάς είναι η Black Friday και αποτελεί μια καλή ευκαιρία έξυπνων αγορών για πάνω από 8, στους 10, Έλληνες.
Παρόλο που εβδομάδες πριν οι καταναλωτές μπορούν να βρουν προσφορές και να κάνουν προαγορές, η κορύφωση των εκπτωτικών αγορών πραγματοποιείται την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου, στο πλαίσιο της Black Friday και Cyber Monday.
Η ψηφιακή τράπεζα Revolut Bank UAB, πραγματοποίησε έρευνα με ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα 1.000 ατόμων, σχετικά με τα σχέδια και τα κίνητρα των καταναλωτών ενόψει της Black Friday που επιβεβαιώνει το αυξημένο ενδιαφέρον. Παρόλο που 1 στους 10 Έλληνες πιστεύει ότι δεν υπάρχουν πια μεγάλες προσφορές στις τιμές, όπως στο παρελθόν, τουλάχιστον οι 8 στους 10 πιστεύουν ότι η Black Friday αποτελεί μια καλή ευκαιρία για συμφέρουσες αγορές. Μάλιστα, αρκετοί είναι διατεθειμένοι να χρησιμοποιήσουν την πιστωτική τους κάρτα για να μην χάσουν τις ευκαιρίες της Black Friday».
Το κύριο κίνητρο που οδηγεί τους 5 στους 10 Έλληνες να ψωνίσουν κατά τη διάρκεια της Black Friday, είναι οι εκπτώσεις σε επώνυμα προϊόντα που, συνήθως, δεν αγοράζουν, επειδή είναι πολύ ακριβά. Ακολουθεί το κίνητρο για 4 στους 10 της αγοράς προϊόντων που συνήθως αγοράζουν κατά τη διάρκεια του έτους, αλλά σε χαμηλότερες τιμές.
Οι 2 στους 10 εκμεταλλεύονται την Black Friday 2024 για να αγοράσουν χριστουγεννιάτικα δώρα και 1 στους 10 για να εφοδιαστεί φθηνότερα είδη καθημερινής ανάγκης, ενώ 1 στους 5 χρησιμοποιεί την Black Friday για να κάνει ένα δώρο στον εαυτό του, ως ανταμοιβή με μια μικρή και φθηνή απόλαυση.
Στην προσπάθεια των καταναλωτών να αναζητήσουν χαμηλότερες τιμές μέσω άγνωστων ιστοσελίδων e – shops, θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους πως ελλοχεύουν απάτες. Οι διαδικτυακοί απατεώνες περιμένουν να εκμεταλλευτούν την ζήτηση των ημερών.
Αναμφίβολα, οι υπηρεσίες Δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος παρακολουθούν στενά κακόβουλες δραστηριότητες, ώστε να περιορίσουν τις παραπλανητικές αγορές και να προστατεύσουν τους καταναλωτές να μην πέσουν θύματα απάτης και χάσουν τα χρήματά τους.
Ωστόσο, «το ασφαλέστερο για τους καταναλωτές και το ζητούμενο για τους εμπόρους, ανεξάρτητα με τον τρόπο που επιθυμεί ο καθένας να κάνει τις αγορές του, είναι να επιλέξει ελληνικά e-shops και τοπικά φυσικά καταστήματα», κατέληξε ο κ. Κορκίδης.