Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε ότι μετακινείται με τρένα και παρουσίασε τις δράσεις της κυβέρνησης για την ενίσχυση της ασφάλειας στον ελληνικό σιδηρόδρομο, κατά τη διάρκεια της συζήτησης για την πρόταση δυσπιστίας στη Βουλή.
Ανέφερε ότι υπάρχουν διαχρονικά προβλήματα που απαιτούν υπομονή και επιμονή, ενώ τόνισε την πρόοδο που έχει γίνει από τον Ιούλιο του 2023.
Ο υπουργός υπογράμμισε την ανάγκη για σχέδιο και εθνική συνεννόηση, προκειμένου να βελτιωθούν οι υποδομές και οι μεταφορές, καταλήγοντας ότι η κυβέρνηση συνεχίζει με σοβαρότητα και μεθοδικότητα την προσπάθεια αυτή.
Πιο αναλυτικά:
«Ναι, εγώ μετακινούμαι με τα τρένα» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας αναπτύσσοντας τις δράσεις και τα έργα «που ενισχύουν την ασφάλεια και συγκροτούν ένα σύγχρονο σύστημα λειτουργίας του σιδηροδρόμου», στο πλαίσιο της συζήτησης της πρότασης δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης στη Βουλή.
Όπως πλέον καταδεικνύουν όλα τα πορίσματα, όπως καταδεικνύει το παρελθόν, έχουμε να αντιμετωπίσουμε πολλά μεγάλα και διαχρονικά προβλήματα στην ελληνικό σιδηρόδρομο είπε ο κ. Σταϊκούρας σημειώνοντας ότι όλα αυτά θέλουν υπομονή και επιμονή. «Έχουμε ξεκινήσει εδώ και ενάμιση χρόνο, λέμε ότι έχουμε κάνει συγκεκριμένα πράγματα του τι κάναμε, όχι το τι θα κάνουμε, έτσι ώστε, διαρκώς, να ενισχύουμε την ασφάλεια των μεταφορών. Και ναι, εγώ μετακινούμαι με τα τρένα» είπε ο κ. Σταϊκούρας, απαντώντας και στην κριτική της αντιπολίτευσης.
«Κάνουμε ότι μπορούμε για να ενισχύουμε διαρκώς την ασφάλεια των σιδηροδρόμων» είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και πρόσθεσε: «Αυτό που είπε ο πρωθυπουργός, ήταν, άρτια και ασφαλής γραμμή, διότι για 80 χιλιόμετρα, λόγω του Daniel υπάρχει μονή γραμμή, και δεν υπάρχει σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση σε αυτό το κομμάτι, που καλύπτεται με άλλο τρόπο. Και τα έργα υλοποιούνται και θα υλοποιηθούν πολύ περισσότερο το επόμενη διάστημα, άλλωστε βρισκόμαστε στο Ελεγκτικό Συνέδριο» είπε ο κ. Σταϊκούρας.
Κληθείς να τοποθετηθεί για το ατύχημα με μαθητή στην Ημαθία, κάλεσε για θέματα που αφορούν ευαίσθητα ζητήματα, να μην τοποθετούμαστε εάν δεν έχουμε πλήρη γνώση. «Μίλησα και με τους δύο γονείς. Πολλές φορές. Και καλό θα ήταν να ενημερωθείτε για το τι γίνεται εκεί, και εάν υπάρχει φυλασσόμενη ισόπεδη διάβαση στα 200 m. Δείτε πρώτα τις ανακοινώσεις των φορέων, και μετά ελάτε να συζητήσουμε».
Στην κυρίως ομιλία του ο κ. Σταϊκούρας παρουσίασε αναλυτικά τις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί για την ενίσχυση της ασφάλειας στον σιδηρόδρομο μετά τον Ιούλιο του 2023, καθώς και την πρόοδο που έχει συντελεστεί σε άλλα πεδία των υποδομών και των μεταφορών.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε σε δράσεις και έργα που έχουν ήδη ολοκληρωθεί ή υλοποιούνται και τα οποία, όπως τόνισε: «έχουν ως σκοπό τη διαρκή ενίσχυση της ασφάλειας, τον περιορισμό των πιθανών επιπτώσεων του ανθρώπινου λάθους και τη συγκρότηση ενός σύγχρονου συστήματος λειτουργίας του σιδηροδρόμου».
«Μαγικές λύσεις σε μακροχρόνια προβλήματα δεν υπάρχουν. Απαιτείται υπομονή, σχέδιο, εθνική συνεννόηση, πείσμα και στοχοπροσήλωση. Χρειάζεται μεγάλη και συνεχής προσπάθεια, για να καλύψουμε ακόμα περισσότερο τις αδυναμίες και τις υστερήσεις και να φέρουμε τον ελληνικό σιδηρόδρομο στο επίπεδο που οραματιζόμαστε και αξίζει στους πολίτες και τη χώρα. Ως Κυβέρνηση συνεχίζουμε αυτή την εθνική προσπάθεια, με σοβαρότητα, μεθοδικότητα, επιμονή και σταθερά βήματα», κατέληξε στην ομιλία του ο κ. Σταϊκούρας.