Η νέα υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, τόνισε την ανάγκη να εστιάσουμε περισσότερο στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης και στην πρόσβαση περισσότερων παιδιών σε αυτήν.
Αναφέρθηκε σε σημαντικές αλλαγές που αφορούν τις αρχές, το πρόγραμμα σπουδών και τη μείωση της γραφειοκρατίας, προκειμένου να βελτιωθεί η καθημερινότητα των εκπαιδευτικών και η ποιότητα της εκπαίδευσης.
Επιπλέον, υπογράμμισε τη σημασία των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, καθώς και την ανάγκη για περισσότερες ελευθερίες στα πανεπιστήμια, προκειμένου να ενισχυθεί η εξωστρέφεια και η ανταγωνιστικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος.
Πιο αναλυτικά:
«Να κοιτάξουμε ακόμα περισσότερο το περιεχόμενο μέσα από την ύλη και μέσα από την πρόσβαση όλο και περισσότερων παιδιών στην εκπαίδευση» είπε η νέα υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη.
«Πρέπει να στραφούμε στα εξής: αρχές, πρόγραμμα σπουδών και διαδικασίες μείωσης της γραφειοκρατίας» είπε ακόμη, ανάμεσα σε άλλα, η νέα υπουργός. Η ίδια πρόσθεσε: «Στρεφόμαστε και στον εκπαιδευτικό, στις υποχρεώσεις αλλά και στα δικαιώματα του. Και προσωπικά δεσμεύομαι να κοιτάξω και εγώ έτσι ώστε να βελτιωθεί η καθημερινότητα κάθε εκπαιδευτικού, γιατί αυτό θα αντανακλάται στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα παιδιά.
Και εκεί πρέπει να στρέψουμε ξανά την προσοχή μας: Αρχές, το πρόγραμμα σπουδών και οι διαδικασίες, στις οποίες ο υπουργός είχε ξεκινήσει ήδη να μειώνει τη γραφειοκρατία. Και σε αυτό να ξέρετε ότι θα είμαι και εγώ πάρα πολύ απόλυτη, έτσι ώστε να μπορέσουμε να μειώσουμε τη γραφειοκρατία από την καθημερινότητα του σχολείου.
Θα έλεγα ότι ένα από τα πολύ σημαντικά πράγματα που έχουν να γίνουν είναι προφανώς τα πρότυπα να συνεχίσουν τα πειραματικά, τα Ωνάσειο αλλά και όλα τα υπόλοιπα σχολεία, έτσι ώστε να δώσουμε αυτόν τον αέρα, θα έλεγα, της βελτίωσης και της αλλαγής που πραγματικά αξίζει στη δημόσια εκπαίδευση με τους βαθμούς ελευθερίας και στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Εδώ μιλάμε για όλα τα παιδιά, όπου και αν βρίσκονται, όπου και αν έχουν επιλέξει οι γονείς τους να υπηρετούν, έτσι ώστε να μπορούν να πάνε τα παιδιά στο σχολείο το οποίο θέλουν.
Και γυρίζοντας αμέσως μετά στην τριτοβάθμια, ένα πραγματικό θα έλεγα κύμα αλλαγών με περισσότερες ελευθερίες για τους πρυτάνεις, με “πυρετό ελευθερίας” για το πανεπιστήμιο, έτσι ώστε να μπορεί να αντεπεξέλθει σε αυτό το δύσκολο συγκείμενο, σε ένα περιβάλλον το οποίο είναι ανταγωνιστικό, συνάμα αυξάνει και ο υπουργός το είπε ούτως ή άλλως και τον προϋπολογισμό, έτσι ώστε να μπορέσουμε η εξωστρέφεια των πανεπιστημίων να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο, αλλά και η διαδικασία για εσάς να είναι ακόμη ποιο θα έλεγα “διευκολυντική” για την καθημερινότητα σας».