Ο πρόεδρος του Κινήματος Δημοκρατίας, Στέφανος Κασσελάκης, απέστειλε επιστολή στα κόμματα της αντιπολίτευσης και σε ανεξάρτητους βουλευτές, ζητώντας τη σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής για τους πρώην υπουργούς Κώστα Καραμανλή και Χρήστο Σπίρτζη, με σκοπό τη διερεύνηση των ευθυνών τους σχετικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο Κασσελάκης επισημαίνει την ανάγκη πλήρους διερεύνησης των ευθυνών των δύο πρώην υπουργών για παραλείψεις που οδήγησαν στην τραγωδία, τονίζοντας ότι η αλήθεια δεν πρέπει να αποτελεί αντικείμενο πολιτικής διαχείρισης.
Η πρόταση περιλαμβάνει κατηγορίες για ανθρωποκτονία, σωματική βλάβη, κακουργηματική έκθεση και άλλες παραβάσεις.
Πιο αναλυτικά:
Ο πρόεδρος του Κινήματος Δημοκρατίας, Στέφανος Κασσελάκης, απέστειλε επιστολή στους βουλευτές των κομμάτων ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, Πλεύση Ελευθερίας και Νέας Αριστεράς, καθώς και σε τέσσερις ανεξάρτητους βουλευτές καλώντας τους να συνυπογράψουν πρόταση για τη σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής που αφορά στους πρώην υπουργούς, Κώστα Αχ. Καραμανλή και Χρήστο Σπίρτζη.
Ο κ. Κασσελάκης ζητά να διερευνηθούν οι ευθύνες τους, ως υπουργοί Μεταφορών, για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Σε ανακοίνωσή του το Κίνημα Δημοκρατίας αναφέρει:
«Είναι ακραία πρόκληση να διοργανώνεται εκδήλωση για το έγκλημα των Τεμπών με ομιλητή τον Χρήστο Σπίρτζη – έναν από τους πρώην Υπουργούς που πρέπει να διερευνηθούν για τη μη ολοκλήρωση της σύμβασης 717, κρίσιμης για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
Το Κίνημα Δημοκρατίας έχει ήδη καταθέσει πρόταση σύστασης Προανακριτικής Επιτροπής για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή και για τον Χρήστο Σπίρτζη. Ο Πρόεδρος του Κινήματος, Στέφανος Κασσελάκης, έστειλε επιστολή στους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, Πλεύση Ελευθερίας, ΣΥΡΙΖΑ, Νέα Αριστερά, καθώς και σε τέσσερις ανεξάρτητους βουλευτές, καλώντας τους να συνυπογράψουν την άνω πρόταση και για τους δύο.
Η αλήθεια δεν είναι αντικείμενο πολιτικής διαχείρισης. Ή τη διεκδικείς για όλους, ή είσαι μέρος του προβλήματος. Τώρα θα φανεί ποιοι θέλουν κάθαρση και ποιοι απλώς παίζουν θέατρο για το ακροατήριό τους.
Ή θα προχωρήσουμε όλοι μαζί σε πλήρη διερεύνηση – ή ο καθένας θα αναλάβει το βάρος της συνενοχής του».
Στην επιστολή αναφέρεται για τον καθένα ξεχωριστά:
– Ο κ. Καραμανλής ως πολιτικός προϊστάμενος, επικεφαλής του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών όφειλε και υποχρεούταν με αυξημένη νομική υποχρέωση, λόγω ακριβώς αυτής της θέσης, να γνωρίζει την πραγματική κατάσταση που επικρατούσε στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και να λάβει άμεσα κάθε πρόσφορο και επιβεβλημένο μέτρο για να διασφαλίσει τη δημόσια υγεία και ασφάλεια.
Αντ’ αυτού αδράνησε εγκληματικά, αδιαφόρησε για τις επανειλημμένες και έγγραφες προειδοποιήσεις για την κατάσταση και με εγκληματική ελαφρότητα από του βήματος της Βουλής διαβεβαίωνε για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, παραπλανώντας την κοινή γνώμη και θέτοντας σε κίνδυνο ζωής και σωματικής ακεραιότητας απροσδιόριστο αριθμό ανθρώπων που στηριζόμενοι στις διαβεβαιώσεις του αρμοδίου Υπουργού έμπαιναν στο τυφλό και διαλυμένο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ζητά συνεπώς να διερευνηθεί η τυχόν ευθύνη του για:
1) Ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή (άρθρο 299 και 27 παρ. 1β Π.Κ.).
2) Σωματική βλάβη με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή (άρθρο 309 και 310 Π.Κ.).
3) Κακουργηματική έκθεση κατά συρροή (άρθρο 306 Π.Κ.)
4) Κακουργηματική διατάραξη της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς με αποτέλεσμα το θάνατο μεγάλου αριθμού προσώπων (άρθρου 291 παρ. 1 δ και στ Π.Κ.),
5) Κακουργηματική Απιστία κατά της Ε.Ε και του Ελληνικού Δημοσίου κατ άρθρ 390 ΠΚ.
6) Παράβαση καθήκοντος (άρθρο 259 Π.Κ.)
7) Ηθική αυτουργία σε Απιστία.
– Ο κ. Σπίρτζης:
Πρώτον, είχε ιδιαίτερη νομική υποχρέωση, απορρέουσα από το νόμο, την ιδιότητά του και τις εξ αυτής αρμοδιότητες.
Δεύτερον, γνώριζε την πραγματική κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και τα σοβαρά ζητήματα ασφαλείας.
Τρίτον (γνώριζε) την προβληματική και με καθυστερήσεις υλοποίηση της κρίσιμης σύμβασης 717/20174, και όφειλε να προβεί σε συγκεκριμένες αποφάσεις και ενέργειες, με σκοπό την διασφάλιση της ομαλής, ασφαλούς και απρόσκοπτης λειτουργίας της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας και την υλοποίηση της σύμβασης 717/2014.
Εντούτοις, κατά το ανωτέρω διάστημα (1/2015 -7/2019) παρέλειψε να προβεί στις κατωτέρω αναφερόμενες ενέργειες, γνωρίζοντας και αποδεχόμενος, ότι χωρίς τις ενέργειες αυτές, διαταράσσεται η ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου και τίθεται σε κίνδυνο ζωής και σωματικής ακεραιότητας αόριστος αριθμός προσώπων, που κάνουν χρήση της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας.
Ζητά συνεπώς τη διερεύνηση τυχόν ευθυνών του για:
1) Ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή (άρθρο 299 και 27 παρ. 1β Π.Κ.).
2) Σωματική βλάβη με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή (άρθρο 309 και 310 Π.Κ.).
3) Κακουργηματική έκθεση κατά συρροή (άρθρο 306 Π.Κ.)
4) Κακουργηματική διατάραξη της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων Σελ. 66 από 66 σταθερής τροχιάς με αποτέλεσμα το θάνατο μεγάλου αριθμού προσώπων (άρθρου 291 παρ. 1 δ και στ Π.Κ.)
5) Κακουργηματική Απιστία κατά της Ε.Ε και του Ελληνικού Δημοσίου.
6) Παράβαση καθήκοντος (άρθρο 259 Π.Κ.)
Διαβάστε εδώ την πρόταση του Κινήματος Δημοκρατίας για την προανακριτική