Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, τόνισε την ανάγκη διασφάλισης της ανεξαρτησίας της Επιτροπής ΕΟΔΑΣΑΑΜ και εστίασε στη σημασία διερεύνησης των αιτιών της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη, με στόχο να μην επαναληφθεί παρόμοιο δυστύχημα.
Το σχέδιο του υπουργείου για τον ΟΣΕ περιλαμβάνει δύο κεντρικούς άξονες: την αξιολόγηση του προσωπικού και τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων ασφαλείας. Προβλέπεται συνεργασία με το ΓΕΑ για αυστηρή αξιολόγηση, με πρόθεση απομάκρυνσης και επανεκπαίδευσης εργαζομένων που διαπράττουν επαναλαμβανόμενα σφάλματα.
Επιπλέον, σχεδιάζεται αναδιάρθρωση του προσωπικού του ΟΣΕ, με πρόθεση πρόσληψης νέων στελεχών από την αγορά μέσω συμβάσεων ιδιωτικού έργου, στοχεύοντας σε μια πιο αποτελεσματική και ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου.
Πιο αναλυτικά:
« Η δική μου αποστολή είναι να διασφαλίζω την ανεξαρτησία της Επιτροπής και οποιοδήποτε σχόλιο ή αξιολογική κρίση επί των θεμάτων που συζητούνται τις τελευταίες ημέρες μπορεί να θεωρηθεί παρέμβαση και δεν θέλω και δεν πρέπει να το κάνω» τόνισε αρχικά ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης μιλώντας για τα Τέμπη και τις εξελίξεις με τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
«Είναι δύσκολη η θέση μου γιατί ως εποπτεύων τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ είναι αυστηρή για να διασφαλίσει το έργο μιας ανεξάρτητης επιτροπής» υποστήριξε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, μιλώντας στο OPEN.
Στο πλαίσιο αυτό ζήτησε «ο διάλογος να γίνει επί όσων έχουν αναγραφεί στο πόρισμα» προσθέτοντας πως «είχα πει και το πιστεύω ότι το πόρισμα δεν είναι παίρνω ό, τι με βολεύει. Το κυριότερο κομμάτι του πορίσματος είναι οι λόγοι για τους οποίους συγκρούστηκαν τα τρένα και εμένα ο ρόλος μου είναι να μηδενίσουμε την πιθανότητα του εφιαλτικού σεναρίου, να μην ξανασυμβεί αυτό, να μην υπάρξει ξανά σύγκρουση τρένου στον ελληνικό σιδηρόδρομο».
Ο κ. Κυρανάκης διάβασε, μάλιστα, το απόσπασμα από το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα περί πυρόσφαιρας στο οποίο αναφέρεται πως «επειδή δεν υπάρχουν επαρκείς ενδείξεις για να καταλήξουμε με επιστημονικό τρόπο, δεσμεύεται ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ να συμβληθεί με ινστιτούτο εγνωσμένου κύρους που να πιστώσει την αξιοπιστία της επιστημονικής μεθόδου που έχει εισφέρει κάθε πραγματογνώμονας, παρόλα αυτά αποφασίσαμε να μην μεταθέσουμε την ημερομηνία έκδοσης του πορίσματος».
Με αφορμή, δε, τις σημερινές δηλώσεις του Χρήστου Παπαδημητρίου από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ ότι απειλείται, απάντησε «φυσικά» στο ερώτημα αν θα πρέπει να πάει στον εισαγγελέα.
«Αυτοί που κάνουν τρία σοβαρά σφάλματα θα απολύονται»
Όσον αφορά στο σχέδιο για τον ΟΣΕ, ο κ. Κυρανάκης είπε ότι περιλαμβάνει «δύο πυλώνες: το προσωπικό πρώτης γραμμής και τα συστήματα τεχνολογίας και ασφαλείας. Και τα δύο είναι σημαντικά. Ούτε ο άνθρωπος μπορεί να λειτουργήσει μόνος τους χωρίς συστήματα ασφαλείας και τεχνολογία, ούτε το αντίθετο».
Όπως είπε το υπουργείο Μεταφορών θα συμβληθεί με το ΓΕΑ για την αξιολόγηση που θα γίνεται με στρατιωτικό τρόπο γιατί «πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ποιος κάνει καλά τη δουλειά του και ποιος είναι χαβαλές».
«Οι καλοί πρέπει να επιβραβεύονται και οι κακοί να απολύονται. Αυτοί που θα κάνουν τρία σοβαρά σφάλματα θα απολύονται. Στο πρώτο λάθος θα απομακρύνεται από τη θέση του για να επανεκπαιδευτεί, στο δεύτερο θα γίνεται πιο σοβαρή επανεκπαίδευση και στο τρίτο θα απολύεται» εξήγησε ο κ. Κυρανάκης.
Όπως εξήγησε «υπάρχει στον σιδηρόδρομο ένα Γενικός Κανονισμός Κίνησης αλλά δεν αρκεί μόνο το δόγμα της αυστηρής εφαρμογής. Την ώρα που συμβαίνει ένα μικρό λάθος και έχουμε αλληλουχία λαθών, αυτό δεν εντοπίζεται όταν πρέπει και εκεί θα παρεμβαίνει η τεχνολογία για να εντοπίζεται την ίδια στιγμή».
Ερωτηθείς σχετικά, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών είπε ότι «από τους 1.300 εργαζομένους στον ΟΣΕ, οι 800 είναι με σύμβαση παροχής υπηρεσιών άρα εκτός ΑΣΕΠ. Στη νέα ΑΕ θέλουμε νέα εταιρική δομή και θέλουμε να πάρουμε σοβαρό κόσμο από την αγορά και με σύμβαση ιδιωτικού έργου θα γίνονται οι προσλήψεις».