Το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ) διευκρίνισε ότι το πρόστιμο των 150.000 ευρώ που αναφέρθηκε για τη φρεγάτα ΥΔΡΑ δεν είναι ποινή, αλλά το κόστος διέλευσης από τη Διώρυγα του Σουέζ, το οποίο ισχύει για όλα τα πολεμικά πλοία.
Η καθυστέρηση στον ανεφοδιασμό του πλοίου στη Αίγυπτο οφείλεται σε διαδικαστικά ζητήματα που σχετίζονται με την ενεργοποίηση του Μνημονίου Αμυντικής Συνεργασίας.
Το Πολεμικό Ναυτικό ανέφερε ότι εξοικονόμησε περίπου 80.000 ευρώ από τον ανεφοδιασμό, ενώ μόνο ένα μικρό ποσό 7.000 ευρώ καταβλήθηκε λόγω καθυστέρησης στην είσοδο της φρεγάτας στη σειρά διέλευσης.
Πιο αναλυτικά
Το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ) προχωρά σε διευκρινίσεις σχετικά με πληροφορίες του τελευταίου διημέρου, σύμφωνα με τις οποίες το Πολεμικό Ναυτικό κλήθηκε να πληρώσει πρόστιμο 150.000 ευρώ στη Διώρυγα του Σουέζ.
Του Χρήστου Μαζανίτη
Σε διευκρινίσεις προχωρά το ΓΕΝ με αφορμή χθεσινό δημοσίευμα αλλά και με σημερινές αναδημοσιεύσεις αυτού, που αφορά τον επανάπλου της φρεγάτας ΥΔΡΑ από την επιχείρηση «ASPIDES», κατά το οποίο το ελληνικό πλοίο έμεινε επί 4 ημέρες χωρίς πετρέλαιο σε λιμάνι της Αιγύπτου ενώ το ΠΝ κλήθηκε να πληρώσει και 150.000 ευρώ πρόστιμο».
Από το διευκρινίζονται τα κάτωθι:
«Περί τα 147.000 ευρώ κοστίζει η διέλευση της διώρυγας του Σουέζ για πολεμικό πλοίο αυτού του μεγέθους και χαρακτηριστικών (διαστάσεων και εκτοπίσματος) . Συνεπώς το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο κόστος διέλευσης και όχι σε κάποια «ποινή» (penalty) και καταβάλλεται από όλα τα πλοία που εκτελούν διέλευση από τη Διώρυγα του Σουέζ.
Όσον αφορά την καθυστέρηση του ανεφοδιασμού της Φ/Γ ΥΔΡΑ στο λιμάνι της Αιγύπτου όπου είχε καταπλεύσει κατά την επιστροφή της, περατωμένης της αποστολής της από την επιχείρηση «ASPIDES», οφείλεται σε διαδικαστικά ζητήματα, καθώς για πρώτη φορά ενεργοποιήθηκε το Μνημόνιο Αμυντικής Συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών σε θέματα ανεφοδιασμών Πολεμικών Πλοίων».
Και το ΓΕΝ καταλήγει:
«Το Πολεμικό Ναυτικό ανεφοδιάστηκε απευθείας από το αντίστοιχο Αιγυπτιακό Ναυτικό, χωρίς μεσάζοντες, εξοικονομώντας από αυτή τη διαδικασία το ποσό των 80.000 ευρώ περίπου. Το μόνο «penalty» (της τάξης των 7000 ευρώ) στην όλη κίνηση ήταν λόγω καθυστέρησης του ανωτέρω πλοίου (λόγω καιρικών συνθηκών και ταχύτητας) να μπει στην προβλεπόμενη σειρά του convoy που του είχε δοθεί από τις αρμόδιες αρχές για να διέλθει από την εν λόγω διώρυγα εντός συγκεκριμένου χρονικού παραθύρου, ποσό που είναι πολύ μικρότερο από τα 80.000 ευρώ που εξοικονομήθηκαν».