Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, επισημαίνει την επιτακτική ανάγκη αναζωογόνησης των ελληνικών σιδηροδρόμων, αναγνωρίζοντας τις αποτυχίες του Δημοσίου στον τομέα αυτό και τονίζοντας τη σοβαρότητα του προβλήματος, ιδιαίτερα μετά την τραγωδία των Τεμπών.
Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση προγραμματίζει την υιοθέτηση ενός νέου νομοσχεδίου που θα εισάγει ευέλικτα μοντέλα λειτουργίας, θα προσελκύσει ιδιωτικά στελέχη και θα ενσωματώσει τις συστάσεις της Κομισιόν για την ασφάλεια.
Στοχεύει επίσης στην ταχεία προώθηση έργων αποκατάστασης και στη συνεργασία με διεθνείς φορείς για την αναβάθμιση των προτύπων λειτουργίας των σιδηροδρόμων.
Πιο αναλυτικά
«Έχουμε διπλή υποχρέωση να τα καταφέρουμε με τους σιδηροδρόμους», επισημαίνει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Συγκεκριμένα, όπως υπογραμμίζει: «Με τους σιδηροδρόμους, το Ελληνικό Δημόσιο δεν τα έχει καταφέρει. Προσπάθειες έγιναν, διακόπηκαν. Εν πάση περιπτώσει, η τραγωδία των Τεμπών υπενθυμίζει το πρόβλημα με τον πιο δυσάρεστο τρόπο. Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα για το συγκεκριμένο πρόβλημα.
Το νέο νομοσχέδιο υιοθετεί ένα μοντέλο ΔΕΗ για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Έτσι ώστε αυτοί να αποκτήσουν ένα πιο ευέλικτο τρόπο λειτουργίας και να προσελκύσουν στελέχη από τον ιδιωτικό τομέα. Υιοθετούμε, επίσης, όλες τις συστάσεις της Κομισιόν και του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για την ασφάλεια στους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Προωθούμε ακόμα, όσο πιο γρήγορα γίνεται, τα έργα ανάταξης του σιδηροδρόμου. Και η υπογραφή των σχετικών συμβάσεων, σε σχέση με τα προβλήματα που προκάλεσε ο Daniel στο σιδηροδρομικό δίκτυο, θα βοηθήσει πολύ. Θα προχωρήσουμε, επιπλέον, σε σχέση με τη συντήρηση του δικτύου, σε συνεργασία με έναν αξιόπιστο διεθνή φορέα, έτσι ώστε να ανέβουν τα standards λειτουργίας των σιδηροδρόμων μας».
Ο κ. Χατζηδάκης αναφέρει κλείνοντας: «Το Ελληνικό Δημόσιο τα κατάφερε στη μάχη με το βαθύ κράτος: στον ΟΤΕ, στον ΟΛΠ, στην Ολυμπιακή, στη ΔΕΗ, στον ΕΦΚΑ, στον ψηφιακό εκσυγχρονισμό του Δημοσίου. Με σύστημα και αποφασιστικότητα, μπορούμε να τα καταφέρουμε και με τους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Έχουμε διπλή υποχρέωση γι’ αυτό».