Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου, 2024

Θ. Σκυλακάκης: Πρωτοβουλία Ελλάδας, Ρουμανίας και Βουλγαρίας για την αποκλιμάκωση των τιμών ενέργειας

  • Η Ελλάδα, η Ρουμανία και η Βουλγαρία αναλαμβάνουν πρωτοβουλία για την αποκλιμάκωση των τιμών ενέργειας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
  • Υπάρχει κοινή πρωτοβουλία για δημιουργία μόνιμου μηχανισμού παρέμβασης σε ακραίες τιμές ενέργειας.
  • Ο Θ. Σκυλακάκης υπογραμμίζει την ανάγκη για περισσότερες διασυνδέσεις στην ενεργειακή αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
  • Παρουσιάζεται σχέδιο για αντιμετώπιση της λειψυδρίας, με έμφαση σε περιοχές όπως τα νησιά του Αιγαίου και οι Κυκλάδες.
  • Η οικονομική βιωσιμότητα του καλωδίου Κρήτης-Κύπρου αποτελεί αντικείμενο συζήτησης λόγω υψηλών διαφορών τιμών μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου.
  • Εκφράζεται ανησυχία για την έλλειψη οικονομικής βιωσιμότητας του έργου και την ανάγκη για λύση με βάση τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.

Πρωτοβουλία κινητοποίησης της Ευρώπης για την αποκλιμάκωση των τιμών της ενέργειας αναλαμβάνουν η Ελλάδα, η Ρουμανία και η Βουλγαρία, ανακοίνωσε σήμερα ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό.

Ειδικότερα, όπως σημειώνει το ΥΠΕΝ, σε ερώτημα αναφορικά με το κόστος της ενέργειας για τον καταναλωτή σημείωσε πως σε πρώτη φάση η κυβέρνηση παρακολουθεί τις εξελίξεις στην αγορά. Παράλληλα, λαμβάνεται μία κοινή πρωτοβουλία από τους Υπουργούς Ενέργειας της Ελλάδας, της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, με σκοπό τη δημιουργία ενός μόνιμου μηχανισμού παρέμβασης, κάθε φορά που θα καταγράφονται ακραίες τιμές, που οφείλονται στην αποκοπή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης από την υπόλοιπη Ευρωπαϊκή, ενεργειακή αγορά.

«Συμβαίνει το εξής παράδοξο: Δεν επαρκούν οι διασυνδέσεις, ώστε να μεταφέρεται ρεύμα από την Κεντρική Ευρωπαϊκή αγορά στην Νοτιοανατολική. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να έχουμε ακραίες τιμές κάποιες ημέρες, οι οποίες δεν μπορεί να γίνονται αποδεκτές κατά τη γνώμη μας και είναι προβληματική -στην ειδική αυτή περίπτωση- και η λειτουργία του λεγόμενου target model» υπογράμμισε ο κ. Σκυλακάκης.

Όπως εξήγησε ο Υπουργός, «ενώ το πρόβλημα είναι ότι δημιουργείται ένα “ενεργειακό νησί” στην περιοχή -δηλαδή δεν υπάρχουν αρκετές διασυνδέσεις, το “σήμα” της αγοράς είναι να παίρνουν πιο πολλά χρήματα οι παραγωγοί. Δεν έχει νόημα να δίνουμε χρήματα στους παραγωγούς, όταν χρειάζονται επενδύσεις διασυνδέσεων (καλώδια) που θα έπρεπε να κάνουν οι διαχειριστές των δικτύων.

Πόσο μάλλον όταν οι διαχειριστές παίρνουν τα λεφτά των επενδύσεων από τους ίδιους τους καταναλωτές. Αυτό είναι ένα θεμελιώδες επιχείρημα. Και έχουμε μία καλή αιτιολόγηση, για να επιδιώξουμε μία μόνιμη λύση, ένα σωστό εργαλείο, σε αυτά τα ενδημικά φαινόμενα. Ασχέτως από αυτή την πρωτοβουλία, η κυβέρνηση όποτε χρειάζεται παρεμβαίνει και αυτό το έχουμε αποδείξει, επανειλημμένως, κατά το παρελθόν».

Σημειώνεται πως ο κ. Σκυλακάκης συζήτησε το θέμα και με τον Ομοσπονδιακό Υπουργό Οικονομικών Υποθέσεων και Δράσης για το Κλίμα της Γερμανίας, Dr Robert Habeck, στο περιθώριο των εκδηλώσεων της 88ης ΔΕΘ.

Αντιμετώπιση της λειψυδρίας

Αναφερόμενος στην αντιμετώπιση της λειψυδρίας, ο υπουργός δήλωσε πως την Τετάρτη (11/9) θα παρουσιαστεί το σύνολο των μέτρων που λαμβάνει η κυβέρνηση γι’ αυτό τον σκοπό. Επισήμανε πως υπάρχουν περιοχές που είναι σε άμεση πίεση, όπως τα νησιά του Αιγαίου και προπαντός οι Κυκλάδες, περιοχές της Ανατολικής Πελοποννήσου, της Κρήτης κ.λπ., αλλά και περιοχές, όπως η Αττική, για την οποία θα παρουσιαστεί το μακροχρόνιο σχέδιο, προκειμένου να μην την απειλήσει η λειψυδρία. Το σχέδιο, όπως είπε ο Υπουργός, περιλαμβάνει την υλοποίηση των αναγκαίων ενεργειών, με μεγάλη ταχύτητα.

Σε σχέση με το καλώδιο Κρήτης-Κύπρου, Great Sea Interconnector, ο κ. Σκυλακάκης σημείωσε πως κατά τη γνώμη της ελληνικής κυβέρνησης, δεν αντιμετωπίζει κανένα θέμα οικονομικής σκοπιμότητας, από πλευράς ωφελειών που παρέχει, προπαντός στους Κυπρίους καταναλωτές.

Όπως εξήγησε, με βάση τα στοιχεία της μελέτης και του μοντέλου του ΑΔΜΗΕ και τα δημόσια διαθέσιμα στοιχεία για τη λειτουργία των δύο αγορών, οι διαφορές τιμών μεταξύ Ελλάδας – Κύπρου είναι τόσο μεγάλες (ακριβότερη κατά 72 ευρώ η κυπριακή αγορά από την ελληνική το 2024), που σε όλα τα πιθανώς ρεαλιστικά σενάρια το καλώδιο έχει σημαντικά κέρδη από πλευράς Κυπρίων καταναλωτών.

Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει οικονομική βιωσιμότητα του έργου από πλευράς ρυθμιστικού πλαισίου (να μπορεί, δηλαδή, να κάνει το έργο ο κατασκευαστής, ο ΑΔΜΗΕ, που ανήκει κατά 51% στον Έλληνα φορολογούμενο χωρίς να έχει ζημία, κάτι που δεν επιτρέπεται και νομικά).

Η οικονομική βιωσιμότητα δεν έχει επιτευχθεί αν και αποτελεί υποχρέωση των ρυθμιστικών αρχών με βάση τους σχετικούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς, προπαντός μετά από την απόφαση της ΡΑΕΚ τον περασμένο Ιούλιο και παρά το γεγονός ότι παρήλθαν οι σχετικές συμβατικές προθεσμίες με τον κατασκευαστή του καλωδίου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Tο ΔΕΔΟΜΕΝΟ δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το ΔΕΔΟΜΕΝΟ ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δημοφιλή

Ενίσχυση με Αϊζάια Τέιλορ για την Dubai BC

Η Dubai BC προσθέτει τον Αϊζάια Τέιλορ στο ρόστερ...

Ισραήλ: Μαχητικά αεροσκάφη κατέστρεψαν περίπου 1.000 εκτοξευτές ρουκετών της Χεζμπολάχ στον Λίβανο

Ισραηλινά μαχητικά αεροσκάφη κατέστρεψαν θέσεις της Χεζμπολάχ στον νότιο...

Επίθεση Μπαχτσελί κατά Δένδια: Λαχταρά τον βυθό της θάλασσας, όπως οι παππούδες του

Ο αρχηγός του Κόμματος Εθνικιστικής Δράσης εξαπέλυσε λεκτική επίθεση...

«Αθήνα 20 χρόνια μετά»: Η μεγάλη γιορτή του ελληνικού αθλητισμού στο Καλλιμάρμαρο (ΦΩΤΟρεπορτάζ)

Η βραδιά στο Παναθηναϊκό Στάδιο γιόρτασε την ιστορική χρονιά...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Π. Μαρινάκης στο ΕΡΤNews: Εξωγενείς οι αιτίες για τις τιμές στην ενέργεια – Ικανοποιητικό το ότι η Φον ντερ Λάιεν αναγνωρίζει το πρόβλημα

Παύλος Μαρινάκης σχολιάζει την αναγνώριση του προβλήματος από την Ούρσουλα Φον ντερ Λάιεν.Κυβέρνηση θέλει να επιμείνει στην επίλυση του προβλήματος.Οι αιτίες για τις τιμές...

Πρόταση Πολάκη: Οι έξι προτάσεις του «για μια συγκροτημένη και άμεση διέξοδο από την εσωκομματική κρίση»

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Παύλος Πολάκης προτείνει έξι προτάσεις για ανανέωση του κόμματος.Περιλαμβάνονται εκλογή προέδρου σε δύο γύρους, έκτακτο συνέδριο, εκλογές νέων οργάνων και...

Τέταρτη φρεγάτα Belh@rra ανακοίνωσε ο Ν. Δένδιας – Πραγματοποιήθηκε η καθέλκυση της φρεγάτας «Νέαρχος»

Ανακοινώθηκε η καθέλκυση της φρεγάτας «Νέαρχος» στο Λοριάν.Η κυβέρνηση αποφάσισε να ενισχύσει τον στόλο με τέταρτη φρεγάτα Belh@rra.Οι ελληνικές Belh@rra θα ενισχυθούν με πυραύλους...

Στη Βουδαπέστη για το άτυπο συμβούλιο υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε. ο Χρήστος Σταϊκούρας

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, θα συμμετάσχει στο άτυπο συμβούλιο υπουργών Μεταφορών της ΕΕ στη Βουδαπέστη.Στην ατζέντα του συμβουλίου περιλαμβάνεται η προώθηση...

Σε «πολεμικό» κλίμα οι συνεδριάσεις των κομματικών οργάνων στο ΣΥΡΙΖΑ

Τετανημένη εσωκομματική κατάσταση στον ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική ΣυμμαχίαΚριτήρια διαφάνειας για υποψήφιους προέδρους σε συνεδριάσεις της Πολιτικής Γραμματείας και της Κεντρικής ΕπιτροπήςΠολεμικό κλίμα με αντιπαραθέσεις και κριτήρια...

Livestreaming – Η καθέλκυση της δεύτερης ελληνικής φρεγάτας Belharra στη Γαλλία

Καθέλκυση της δεύτερης ελληνικής φρεγάτας Belharra "ΝΕΑΡΧΟΣ" στη ΓαλλίαΤελετή παρουσία του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια και πρωθυπουργού Κυριάκου ΜητσοτάκηΗ πρώτη φρεγάτα "ΚΙΜΩΝ" σε...

Συνάντηση Μητσοτάκη – Χριστοδουλίδη: Στο επίκεντρο και η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Κύπρου

Συζητήθηκε το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας - Κύπρου στη συνάντηση Μητσοτάκη - Χριστοδουλίδη.Εξετάστηκε η πρόοδος στο Υπουργικό Συμβούλιο της Κύπρου και παράμετροι χρηματοδότησης...

Ν. Μηλαπίδης στο Πρώτο για ψηφιακή κάρτα εργασίας: Μέχρι σήμερα έχουν μπει περίπου 73.000 επιχειρήσεις – Ήδη η πιλοτική λειτουργία για τον τουρισμό και...

Η ψηφιακή κάρτα εργασίας είναι εργαλείο για τη διασφάλιση δικαιωμάτων εργαζομένων και καταγράφει τον πραγματικό χρόνο εργασίας.Έχουν μπει περίπου 73.000 επιχειρήσεις με 750.000 εργαζόμενους,...

Νίκη Κεραμέως: Έως τον Δεκέμβριο η διόρθωση της στρέβλωσης με την Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων

Η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, ανακοίνωσε ότι η διόρθωση της στρέβλωσης με την Εισφορά Αλληλεγγύης των συνταξιούχων αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Δεκέμβριο.Πάνω από...

Β. Οικονόμου: Ανατάχθηκαν 10 λεωφορεία και επιστρέφουν στους δρόμους της Αθήνας

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, επισκέφτηκε το αμαξοστάσιο της Ο.ΣΥ. στην Πέτρου Ράλλη.Ανατάχθηκαν 10 λεωφορεία που βρίσκονταν εκτός κυκλοφορίας και είναι πλέον...