Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου, 2024

Χρ. Σταϊκούρας: Εμβληματικό το έργο του ΒΟΑΚ – Θα γίνει ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με ασφαλέστερες και ταχύτερες διελεύσεις

  • Το έργο του ΒΟΑΚ χαρακτηρίζεται ως εμβληματικό και απαιτητικό
  • Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επικεντρώνεται στην υλοποίηση σημαντικών παρεμβάσεων
  • Ο ΒΟΑΚ θα γίνει σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με ασφαλέστερες και ταχύτερες διελεύσεις
  • Το έργο διαιρείται σε τρία τμήματα και περιλαμβάνει κατασκευή κόμβων και μεγάλων τεχνικών έργων
  • Υλοποίηση παρεμβάσεων οδικής ασφάλειας σε επικίνδυνα τμήματα του ΒΟΑΚ
  • Προτεινόμενα έργα βελτίωσης περιλαμβάνουν οριζόντια διαγράμμιση, φωτισμό κόμβων και αντιολισθηρή στρώση

“Το έργο του ΒΟΑΚ, συνολικά, είναι εμβληματικό. Παράλληλα, όμως, όπως ορθώς ανέφερε ο πρωθυπουργός, είναι το πιο απαιτητικό, περίπλοκο, δύσκολο και σύνθετο έργο που καλούμαστε, ως Υπουργείο, να διαχειριστούμε και να υλοποιήσουμε”, ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή με θέμα τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης την οποία κατέθεσε η Βουλευτής Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝ.ΑΛ. Ελένη Βατσινά.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ο υπουργός ανέφερε πως, “εργαζόμαστε ώστε κάποιες σημαντικές παρεμβάσεις, να έχουν υλοποιηθεί μέχρι το επόμενο καλοκαίρι”, δεδομένου ότι θα χρειαστούν κάποια χρόνια υλοποίησης και όπως ακριβώς ανέφερε: “Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των εργασιών είναι 5 έτη από την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης… Με την ολοκλήρωση του συνόλου των εργασιών του ΒΟΑΚ, με τα γεωμετρικά και τεχνικά χαρακτηριστικά του, θα είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, ανταποκρινόμενος στον συνεχώς αυξανόμενο κυκλοφοριακό φόρτο, με ασφαλέστερες και ταχύτερες διελεύσεις.”.

Ο κ Σταϊκούρας εξήγησε πως το έργο διακρίνεται σε τρία τμήματα και συγκεκριμένα Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, ως έργο ΣΔΙΤ / το τμήμα Νεάπολη – ‘Αγιος Νικόλαος, ως Δημόσιο Έργο και το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157,5 χλμ., με 2 προαιρέσεις, το Κίσσαμος – Χανιά και τον ανισόπεδο κόμβο της οδικής σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το Αεροδρόμιο Χανίων.

Συγκεκριμενοποιώντας ο υπουργός εξήγησε ότι στην παρούσα φάση για τις εργολαβίες στα δύο τμήματα Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – ‘Αγιος Νικόλαος, “εκπονούνται, από τους Αναδόχους, οι οριστικοποιημένες μελέτες που απαιτούνται για την εκτέλεση των εργασιών, ενώ παράλληλα έχουν ξεκινήσει οι εργασίες σε τμήματα για τα οποία είναι εφικτή η εκτέλεση των εργασιών, και αφορούν είτε δασικές εκτάσεις, μετά τις σχετικές αδειοδοτήσεις, είτε ενοικιαζόμενες. Η αύξηση του αριθμού των μετώπων εργασίας, και συνεπώς η πρόοδος των εργασιών στα εν λόγω τμήματα, θα μεγιστοποιηθεί με την ολοκλήρωση των διαδικασιών απαλλοτρίωσης”.

Ο υπουργός ανέφερε επίσης πως έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, τον Απρίλιο του 2024, τα σχετικά δικαστήρια για την εφαρμογή της διαδικασίας του άρθρου 7Α του Ν. 2882/2001, και αναμένονται οι σχετικές αποφάσεις. “Σε κάθε περίπτωση, η πρόοδος ολοκλήρωσης των διαδικασιών ένταξης των απαλλοτριωμένων τμημάτων σε αυτή τη διαδικασία από τα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια επηρεάζει και την πρόοδο εκτέλεσης του συνόλου των εργασιών των έργων”.

Σχετικά με το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157,5 χλμ., με 2 προαιρέσεις, το Κίσσαμος – Χανιά και τον ανισόπεδο κόμβο της οδικής σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το Αεροδρόμιο Χανίων όπως γνωστοποίησε, “Βρίσκεται σε διαγωνιστική διαδικασία, έχει εκδοθεί απόφαση ανάδειξης προσωρινού αναδόχου, στις 21 Μαρτίου 2024, αναμένεται η οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων για το έργο παραχώρησης τους αμέσως προσεχείς μήνες, και έπεται η υπογραφή της Σύμβασης”.

Στο φυσικό αντικείμενο και των τριών διακριτών οδικών τμημάτων του ΒΟΑΚ, περιλαμβάνεται και κατασκευή κόμβων, μεγάλων τεχνικών έργων, παράπλευρου δικτύου, ενιαίας διατομής οδοστρώματος και διαχωριστικής νησίδας, σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου. Ο υπουργός έκανε λόγο για την υψηλή επικινδυνότητα του ΒΟΑΚ που όπως είπε είναι, είναι γεγονός.

“Υπάρχουν, σίγουρα, σοβαροί τεχνικοί λόγοι, όπως η υφιστάμενη γεωμετρία του, ανεπαρκές – σε πολλά σημεία – εύρος και μήκος οδού για προσπεράσεις, μεγάλες – κατά μήκος – κλίσεις, κλειστές στροφές, φθορές της οδού λόγω παλαιότητας. Υφίστανται όμως και άλλοι λόγοι, όπως η παρόδια δόμηση, η ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων και η παραβίαση του ΚΟΚ. Ο νέος ΒΟΑΚ λύνει όλα τα τεχνικά προβλήματα, αλλά είναι προφανές ότι μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή του, πρέπει να μεσολαβήσουν, στα πιο κρίσιμα τμήματα της οδού, επεμβάσεις βελτίωσης οδικής ασφάλειας”.

Σε αυτή την κατεύθυνση, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη υλοποιήσει παρεμβάσεις σε σημεία που απαιτούνται ιδιαίτερες εργασίες οδικής ασφάλειας, όπως είναι η ολοκλήρωση των Κόμβων Αγίας Πελαγίας και Αχλάδας στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου, καθώς, και στην εν εξελίξει Σύμβαση, εργασίες οδικής ασφάλειας, που περιλαμβάνουν και 10 πεζογέφυρες στο οδικό Τμήμα Γεωργιούπολη – Πετρές, στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων.

Παράλληλα, όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας, “…το Υπουργείο έχει ήδη δρομολογήσει την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών σε επικίνδυνα τμήματα του οδικού άξονα Χανιά – Ηράκλειο, καθώς και Χανιά – Κίσσαμος, τα οποία με τη βοήθεια του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη έχουμε εντοπίσει, και τα οποία – σύντομα – θα παρουσιασθούν στις τοπικές αρχές, καθώς η υλοποίησή τους απαιτεί τη συνεργασία και τη συναίνεση των τοπικών κοινωνιών. Ταυτόχρονα, προβαίνουμε στην διασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης και στην ωρίμανση ανάθεσης του φυσικού αντικειμένου που θα προκύψει.

Τα προτεινόμενα έργα βελτίωσης οδικής ασφάλειας θα είναι αντίστοιχα με αυτά που έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία στον Οδικό ‘Αξονα Πάτρα – Πύργος και θα έχουν σχετικά άμεση εφαρμογή και απόδοση, καθόσον δεν απαιτείται περιβαλλοντική αδειοδότηση και πρόσθετες απαλλοτριώσεις”.

Τα προτεινόμενα έργα βελτίωσης, περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, επί συνόλω ή μερικώς, ανάλογα με την εφικτότητα και την αναγκαιότητα, όπως εξήγησε ο υπουργός, “…με βάση και τη διεθνή εμπειρία και πρακτική, οριζόντια διαγράμμιση, εύκαμπτα διαχωριστικά κολωνάκια, φωτισμό κόμβων και τμημάτων οδού, αναμόρφωση κατακόρυφης σήμανσης, αντιολισθηρή στρώση κυκλοφορίας, στηθαία ασφαλείας, κλαδοκοπές, φωτεινή σηματοδότηση κόμβων και αποκατάσταση καθιζήσεων οδοστρώματος”.

Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Tο ΔΕΔΟΜΕΝΟ δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το ΔΕΔΟΜΕΝΟ ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δημοφιλή

Κρίσιμες συνεδριάσεις στον ΣΥΡΙΖΑ – Τα κριτήρια εκλογιμότητας στο επίκεντρο της σημερινής ΠΓ

Στον ΣΥΡΙΖΑ διεξάγονται σημαντικές συνεδριάσεις, με τα κριτήρια εκλογιμότητας...

ΗΠΑ: Η Κάμαλα Χάρις σχεδιάζει να συναντηθεί με τον πρόεδρο της Ουκρανίας Ζελένσκι την επόμενη εβδομάδα

Η υποψήφια του Δημοκρατικού κόμματος, Κάμαλα Χάρις, σχεδιάζει να...

Άκης Σακελλαρίου: «Έγινα σιδερένιος» λέει ο ηθοποιός μετά το τροχαίο και την εγχείρηση που έκανε

Ο ηθοποιός Άκης Σακελλαρίου αναρρώνει μετά την εγχείρηση που...

Η τρομακτική ιστορία του πρώτου ανθρώπου που σκοτώθηκε από ρομπότ

Ο Williams, υπάλληλος στη Ford Motor Company, σκοτώθηκε από...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Ανδρουλάκης στο ΕΡΤNews: Ζητώ μια ηθική δέσμευση, όλοι οι υποψήφιοι αρχηγοί του ΠΑΣΟΚ να είναι υποψήφιοι βουλευτές

«Ένα ΠΑΣΟΚ που σε δυόμισι χρόνια κατάφερε το 41%, 32%, 8% να το κάνει 28%, 15%, 13% και τώρα σε όλες τις δημοσκοπήσεις είναι...

Κ. Κυρανάκης στο ΕΡΤΝews: Πότε θα λειτουργήσει η νέα πλατφόρμα εκτίμησης της αξίας των ακινήτων – «Φέρνουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη στον νομικό έλεγχο των...

Ο Κ. Κυρανάκης μιλά για τη λειτουργία της νέας πλατφόρμας εκτίμησης αξίας ακινήτωνΤο πρώτο όφελος που προκύπτει είναι η μεταβίβαση στην πραγματική τιμή συναλλαγήςΑνάπτυξη...

Ν. Ανδρουλάκης στο ΕΡΤNews: «Δεν θα γίνω διαχειρίσιμος ποτέ – Λογοδοτώ μόνο στα μέλη και τους φίλους του ΠΑΣΟΚ»

Νίκος Ανδρουλάκης εξέφρασε αισιοδοξία για την πορεία του ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ.Κάλεσε τους διεκδικητές της ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ να είναι υποψήφιοι στις επόμενες εθνικές εκλογές.Ο...

Κρίσιμες συνεδριάσεις και προεκλογικός πυρετός στο ΣΥΡΙΖΑ

ΣΥΡΙΖΑ σε προεκλογικό πυρετό με κρίσιμες συνεδριάσειςΚριτήρια διαφάνειας για υποψήφιους αρχηγούς στο επίκεντροΥποψηφιότητα του Στέφανου Κασσελάκη αναμένεται"100" ζητούν κατάθεση πόθεν έσχες και καθαρό ποινικό...

Το πρόγραμμα του Πρωθυπουργού για αύριο, Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα συναντηθεί με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκο Χριστοδουλίδη, στις 11:00 στο Μέγαρο Μαξίμου.Στις 17:00, ο Πρωθυπουργός θα μιλήσει...

Κ. Αρβανίτης στο ΕΡΤNews: Να σταθούν στο ύψος των ιστορικών στιγμών όσοι είχαν και έχουν πολιτική ευθύνη στον ΣΥΡΙΖΑ

Ο Κώστας Αρβανίτης, ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, μίλησε στο ΕΡΤNews για το μεταναστευτικό και τις εξελίξεις στο κόμμα.Εξήγησε ότι θα ψηφίσει όταν έρθει η ώρα...

Κυρ. Βελόπουλος: Υποκριτική η στάση βουλευτών της ΝΔ για τα «κόκκινα δάνεια» – Αν θέλουν να λύσουν το πρόβλημα ας ρίξουν την κυβέρνηση

Ο Κυριάκος Βελόπουλος κρίνει ως υποκριτική τη στάση βουλευτών της ΝΔ για τα "κόκκινα δάνεια".Κατηγορεί τους βουλευτές ότι έφτιαξαν τα funds και τους servicers...

Ντιμπέιτ υποψηφίων προέδρων ΠΑΣΟΚ – Τι συμφώνησαν και πως θα διεξαχθεί

Οι εκπρόσωποι υποψηφίων προέδρων ΠΑΣΟΚ συμφώνησαν στους όρους ντιμπέιτ της 24ης Σεπτεμβρίου.Καθορίστηκαν 6 θεματικές ενότητες για το ντιμπέιτ.Η διαλογική συζήτηση θα διαρθρωθεί σε 30-30-30-30...

Βουλή: Αντιδράσεις της αντιπολίτευσης για τους «11» – Στο επίκεντρο η ερώτηση γαλάζιων βουλευτών για την προστασία των δανειοληπτών

Αντιδράσεις λόγω ερώτησης 11 βουλευτών Νέας Δημοκρατίας για προστασία δανειοληπτών.Κυβέρνηση τονίζει ότι δεν υπάρχει εσωκομματικό θέμα και πως μειώθηκαν τα "κόκκινα" δάνεια.Αντιδράσεις στη Βουλή...

Χάρης Δούκας: Το «εγώ» τελείωσε, το «εμείς» κάνει τη διαφορά και αυτό πρέπει να ξαναβρούμε

Ο Χάρης Δούκας επισκέφθηκε τη Λακωνία και συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Σπάρτης για να συζητήσουν τα τοπικά προβλήματα.Συναντήθηκε με επικεφαλής δημοτικών παρατάξεων της αντιπολίτευσης...