- Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, ανακοίνωσε τη μεγάλη προσπάθεια ανασυγκρότησης του ελληνικού σιδηροδρόμου μέσω νομοσχεδίου που συζητείται στην Ολομέλεια, τονίζοντας τη σημασία του για την ανάπτυξη της χώρας.
- Εντός του 2023 και 2024, θα ολοκληρωθούν σημαντικές σιδηροδρομικές συνδέσεις, όπως η Ορεστιάδα – Ορμένιο και η Έδεσσα – Αμύνταιο, που θα ενισχύσουν τις ακριτικές περιοχές της Ελλάδας.
- Ο Οικονόμου επεσήμανε ότι η ανασυγκρότηση του σιδηροδρόμου απαιτεί σημαντική χρηματοδότηση και ότι δεν πρέπει να επαναληφθούν τραγωδίες όπως αυτή των Τεμπών, καλώντας την αντιπολίτευση να συμβάλει θετικά στη διαδικασία.
«Γίνεται μια πολύ μεγάλη προσπάθεια ανασυγκρότησης του ελληνικού σιδηροδρόμου, σε πολλά επίπεδα προκειμένου αυτή να πάρει σάρκα και οστά» τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου μιλώντας νομοσχέδιο για την «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών» που συζητείται στην Ολομέλεια.
Ο κ. Οικονόμου είπε ότι την Κυριακή θα γίνει η σύνδεση Ορεστιάδας – Ορμένιο στον Έβρο και τον Φεβρουάριο θα έχουμε την σύνδεση Έδεσσας- Αμύνταιο Φλώρινας. Αυτές οι συνδέσεις είπε «είναι έργα πνοής που δίνουν ζωή στην ακριτική Ελλάδα και είμαστε περήφανοι που συμβάλλουμε σε αυτό».
Ο υφυπουργός, επισήμανε ότι παρόν σχέδιο νόμου «δεν μπορεί να κριθεί αποκομμένα από μια συνολική προσπάθεια αναδιάταξης, αναδιάρθρωσης και αναμόρφωσης του ελληνικού σιδηροδρόμου». Η προσπάθεια που γίνεται, πρόσθεσε «είναι πολυδάπανη, αλλά αξίζει γιατί ο σιδηρόδρομος είναι υπόθεση αναπτυξιακή και πολύ σημαντική για την πορεία της χώρας».
Ο κ. Οικονόμου, αναφερόμενος στην σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών είπε ότι «για εμάς, είναι μια πολύ μεγάλη υπόθεση που πρέπει να την δούμε μόνο ως μια ιερά υποχρέωση και καθήκον στο να μην επιτρέψουμε ξανά να συμβεί μια τέτοια τραγωδία».
Κάλεσε την αντιπολίτευση «να μην ρίχνει πετρέλαιο στην φωτιά» μεγεθύνοντας την ασφάλεια, αντίθετα θα πρέπει να υπάρχει «μέτρο» για να μπορέσει να στηριχθεί η ανασυγκρότηση του σιδηροδρόμου. Επισήμανε ότι αναπτυξιακό πρόγραμμα 1,5 δισ. ευρώ δεν έχει υπάρξει ποτέ άλλοτε και πρόσθεσε ότι «το 2027 ο σιδηρόδρομος δεν θα έχει καμία σχέση με αυτόν που ξέραμε». Η σύμπτυξη ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ είναι «ένα εργαλείο όχι γιατί επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακας και τεχνικής επάρκειας αλλά αποτελεί ένα βήμα για να επιτευχθεί το άλμα που θέλουμε».