Δευτέρα Ιανουάριος 13 2025

Η «Ληστεία του Αιώνα» επιστρέφει γιατί… υπήρχαν Πόρσε

Η επιστροφή της ταινίας «Ληστεία του Αιώνα» φέρνει μοναδικές σκηνές δράσης με Porsches και επικίνδυνες περιπέτειες στον κόσμο των ληστειών διαμαντιών.

Θα σας ακουστεί παράξενο αλλά ένας από τους βασικούς λόγους που 7 χρόνια μετά την πρώτη ταινία επιστρέφει «Η Ληστεία του Αιώνα» είναι εξαιτίας μιας μάρκας αμαξιών. Θα σας το εξηγήσουμε αναλυτικά παρακάτω.

Από αγωνιώδεις σκηνές ληστείας μέσα σε μία από τις ασφαλέστερες θυρίδες διαμαντιών του κόσμου μέχρι ηλεκτρισμένες καταδιώξεις αυτοκινήτων στη Μεσόγειο, η ταινία «Η Ληστεία του Αιώνα 2» προσφέρει δράση υψηλής έντασης που θα κρατήσει το κοινό που αρέσεκται στις περιπέτειες καθηλωμένο για πάνω από 2 ώρες.

Μια συναρπαστική καταδίωξη αυτοκινήτων, πάνω από την ύπαιθρο και μέσα από ελικοειδείς, ορεινούς δρόμους, είναι ο σκηνικός χώρος δράσης της αναμενόμενης ταινίας. Ο σκηνοθέτης Κρίστιαν Γκούντεγκαστ έστησε σκηνές δράσης έχοντας ήδη στο μυαλό του τη χρήση της Porsche Taycan. «Τα οχήματα έπρεπε να είναι απίστευτα γρήγορα και να φαίνονται εξίσου εντυπωσιακά», θυμάται ο παραγωγός Τοόλι. «Το Taycan είχε όλα αυτά τα πλεονεκτήματα – και ακόμη περισσότερα».

«Ήθελα να είναι οργανωμένο και άρτιο», προσθέτει ο Γκούντεγκαστ. «Υπάρχει ένας πολύ συγκεκριμένος τρόπος για να διεξαχθεί μια μάχη με όπλα μεταξύ οχημάτων. Δούλεψα με τον σύμβουλό μου, Σλόφκο Ίλιτς, και ήθελα αυτή η σκηνή να είναι η πρώτη καταδίωξη με ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ιστορία του κινηματογράφου». Και το πέτυχε!

Ωστόσο, ο Γκούντεγκαστ ποτέ δεν περίμενε διεκδικήσει να έχει στις σκηνές του Porsches.

Ήταν τυχερός, καθώς η Porsche διέθετε πέντε ειδικά σχεδιασμένα Taycan που προορίζονταν για καταστροφή, καθώς δεν είχαν κατασκευαστεί για χρήση στον δρόμο. Η ομάδα της ταινίας Den of Thieves 2 (αυτός είναι ο πρωτότυπος τίτλος) τα εξασφάλισε. «Ήταν σα να κερδίσαμε το λαχείο της Porsche. Ήταν δώρο εξ ουρανού», λέει ο Τοόλι.

Ο Γκούντεγκαστ εξήγησε στους εκπροσώπους της Porsche πώς θα ενσωματωθούν τα αυτοκίνητα στη συναρπαστική καταδίωξη και δεν άργησε να τους πείσει. «Ερωτεύτηκαν την ιδέα», λέει. «Λάβαμε υποστήριξη αξίας εκατομμυρίων δολαρίων… και τα αυτοκίνητα. Η Porsche ήταν ένας απίστευτος συνεργάτης».

Για να μη φανεί χορηγούμενο κείμενο από τη συγκεκριμένη εταιρία κατασκευής αμαξιών, ας διαχωρίσουμε τη θέση μας υπογραμμίζοντας ότι η Porsche αποφεύγει να δίνει αυτοκίνητα σε ταινίες καταστροφής καθώς δεν θέλει τα προϊόντα της να ταυτίζονται με ατυχήματα.

Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα στάλθηκαν από την Porsche στη Γερμανία, και δύο εκπρόσωποι της εταιρείας παρευρέθηκαν κατά την προπαραγωγή και τη βασική κινηματογράφηση τους. Οι παραγωγοί ενοικίασαν μια μεγάλη αποθήκη, προσέλαβαν ειδικευμένους τοπικούς τεχνικούς και ειδικούς στα αυτοκίνητα, και ξεκίνησαν τη «βρώμικη» δουλειά. Τα πέντε μοντέλα Taycan Turbo S που χρησιμοποιήθηκαν στην ταινία προσαρμόστηκαν για τους συγκεκριμένους ρόλους τους, διασφαλίζοντας ότι οι γεμάτες δράση σκηνές μπορούσαν να εκτελεστούν με ασφάλεια και ακρίβεια.

Το «Hero» Car παρέμεινε αμετάβλητο, χρησιμεύοντας ως το κομψό όχημα που εμφανίζεται στα κοντινά πλάνα των ηθοποιών. Το «Pod» Car, μια πρωτοποριακή καινοτομία με χειριστήρια οδήγησης που είχαν μεταφερθεί στην οροφή, επέτρεψε στους ηθοποιούς να εκτελούν με ασφάλεια έντονες σκηνές ακροβατικών. Το «Biscuit Rig» Car, σχεδιασμένο ως πλατφόρμα κάμερας, αποτύπωσε δυναμικές λήψεις πολλαπλών γωνιών. Εν τω μεταξύ, τα δύο «Stunt Cars» υπέστησαν εκτενείς επανασχεδιασμούς για ελιγμούς υψηλής ταχύτητας, με τροποποιήσεις στα συστήματα ανάρτησης και φρένων για απόλυτη ακρίβεια στην οδήγηση.

«Ο Κρίστιαν σχεδίασε κάποιες πραγματικά τρελές σκηνές με αυτοκίνητα», λέει ο Σίγκελ. «Οι χαρακτήρες μας οδηγούν μέσα από τα βουνά της Ευρώπης, πετάγονται έξω από τα αυτοκίνητα ενώ πυροβολούν. Είναι μια έντονη εμπειρία που δεν έχει ξαναδεί κανείς. Το μυαλό του Κρίστιαν είναι τόσο ευρηματικό και δημιουργικό».

Η δουλειά μέσα στα Porsches, που δεν είχαν σχεδιαστεί για πλήρη επαναφόρτιση όπλων, απαιτούσε ευελιξία. «Πρέπει πάντα να γίνεται εκπαίδευση στα όπλα», σχολιάζει ο Γκούντεγκαστ. «Υπήρχαν συνεχώς πυροβολισμοί προς τα πίσω. Άνθρωποι πετάγονταν έξω, πυροβολούσαν, ξαναέμπαιναν, επαναγεμίζαν, ξαναπυροβολούσαν, τραυματίζονταν, παραλίγο να τραυματιστούν. Όλα διαλύονταν την ίδια στιγμή».

Η «Ληστεία του Αιώνα» επιστρέφει γιατί… υπήρχαν Πόρσε
Gerard Butler as ‘Big Nick’ O’Brien in DEN OF THIEVES 2: PANTERA. Photo Credit: Rico Torres for Lionsgate

Ο Μπάτλερ απόλαυσε την εκπαίδευση, αλλά η εκτέλεση των ακροβατικών και η χρήση όπλων μέσα στο αυτοκίνητο ήταν απαιτητική. «Υπήρχαν τόσοι πολλοί ελιγμοί με τα όπλα μέσα στο Porsche, που όσο όμορφο κι αν είναι, δεν σχεδιάστηκε για τέτοιου είδους δράση. Έπρεπε να σηκωνόμαστε από το κάθισμα, να στρέφουμε τα πόδια μας, και όλα αυτά ενώ οδηγούσαμε με πλήρη ταχύτητα».

Σχετικά με τιςτοποθεσίες, η ταινία γυρίστηκε στην Τενερίφη, το μεγαλύτερο από τους Καναρίους Νήσους. Για λόγους παραγωγής, η Τενερίφη σχεδιάστηκε για να προσομοιάζει στη Νότια Γαλλία.

Ο σκηνοθέτης Γκούντεγκαστ εξηγεί ότι ο σχεδιαστής παραγωγής Σεμπαστιέν Ινιζάν κατανόησε απόλυτα τα τοπία της ταινίας, έχοντας περάσει χρόνο στους κορυφαίους διαμαντένιους κόμβους του κόσμου και καταγράφοντας χιλιάδες φωτογραφίες τους.

«Τα σκηνικά ήταν εκπληκτικά», δηλώνει ο εκτελεστής παραγωγός Φίλιπ Γουέιλι. «Ο Σεμπαστιέν κατάφερε να αποδώσει με ακρίβεια κάθε λεπτομέρεια της Διαμαντένιας Συνοικίας – τις λεπτομέρειες, τα αυτοκίνητα στους δρόμους, τις πινακίδες, τη διακόσμηση των βιτρινών… τα πάντα».

Αυτή η προσοχή στη λεπτομέρεια δεν έκανε πάντα εύκολη τη ζωή των ηθοποιών. Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια μιας σκηνής ληστείας στο Hatton Bourse, ο Νικ και ο Ντόνι κρύβονται με τέσσερις ακόμα ληστές σε έναν πολύ μικρό ευρωπαϊκό ανελκυστήρα, στριμωγμένοι ανάμεσα στον τοίχο και την καμπίνα. Δεν υπήρχε κλιματισμός ή ανεμιστήρας λόγω των απαιτήσεων για απόλυτη ησυχία. Οι έξι άνδρες, ο ένας δίπλα στον άλλο, ανέβασαν τη θερμοκρασία του ήδη ζεστού χώρου ακόμη περισσότερο.

«Κάποια στιγμή γυρίσαμε μέσα σε αυτά τα μικρά δωμάτια μαζί με όλο το συνεργείο», θυμάται ο Μπάτλερ. «Φορούσαμε μαύρες νεοπρέν στολές και παχιές μαύρες μάσκες που εξέχουν περίπου μισή ίντσα από το πρόσωπό σου. Όταν τις φοράς, νιώθεις σαν να ασφυκτιάς. Δεν υπάρχει οξυγόνο, δεν υπάρχει αέρας, και είναι τόσο ζεστό που νομίζεις ότι θα πάθεις θερμοπληξία. Έξι ηθοποιοί σε έναν μικροσκοπικό χώρο, πανικοβλημένοι, ντυμένοι στα μαύρα, να ιδρώνουν σαν τρελοί».

Όμως, η ανακούφιση δεν άργησε να έρθει, όπως επιβεβαιώνει ο Μπάτλερ. «Και τότε έρχεται ο Κρίστιαν και τα γυρίζει όλα γρήγορα, σε στιλ κινηματογράφησης “αντάρτικου“».

Η «Ληστεία του Αιώνα» επιστρέφει γιατί… υπήρχαν Πόρσε
O’Shea Jackson Jr as Donnie Wilson in DEN OF THIEVES 2: PANTERA. Photo Credit: Rico Torres for Lionsgate

Η σχεδιάστρια κοστουμιών Κριστίνα Σοπένα αντιμετώπισε επίσης προκλήσεις λόγω της τοποθεσίας του νησιού, σε ό,τι αφορά τη διαθεσιμότητα ενδυμάτων και αξεσουάρ. «Οι γυναίκες στον κόσμο των διαμαντιών είναι πρώην μοντέλα, πολύ κομψές και λαμπερές», σχολιάζει ο Γκούντεγκαστ. «Στη συνέχεια, έχουμε τους Χασιδικούς Εβραίους από το Παγκόσμιο Κέντρο Διαμαντιών, τους τύπους από τα Βαλκάνια, και τους Αμερικανούς, Νικ και Ντόνι, στην Ευρώπη. Είχαμε επίσης όλες τις αστυνομικές υπηρεσίες. Και είχαμε εκατοντάδες κομπάρσους. Ήταν ένα τεράστιο έργο να ντυθούν όλοι».

Μία από τις μεγαλύτερες σκηνές που δεν περιλαμβάνουν δράση γυρίστηκε σε ένα νυχτερινό κέντρο διασκέδασης στην Τενερίφη – με 500 κομπάρσους.

«Υπέθεσα ότι η Κριστίνα θα έλεγε στους κομπάρσους να εμφανιστούν ντυμένοι όπως θα πήγαιναν σε ένα πάρτι, με τα δικά τους ρούχα», λέει ο Σίγκελ. «Αλλά όχι. Ήταν τέσσερις το πρωί και η Κριστίνα είχε χιλιάδες κοστούμια και αξεσουάρ για να ταιριάζουν στη σκηνή. Δεν θα καταλάβαινες ποτέ ότι δεν βρισκόσουν σε ένα κομψό νυχτερινό κέντρο στη Γαλλία».

«Κάνει τους ηθοποιούς να φαίνονται υπέροχοι και διατηρεί την αληθοφάνεια», προσθέτει ο Τοόλι. «Ο Κρίστιαν συνεργάστηκε στενά μαζί της, για παράδειγμα, με τον Octopus, τον αρχηγό της Μαφίας. Εξετάσαμε πραγματικούς Ιταλούς μαφιόζους, και το στυλ δεν ήταν αυτό που βλέπουμε στους Sopranos. Ήταν πολύ πιο λιτό, πιο προσγειωμένο – η εμφάνιση ενός ανθρώπου του δρόμου».

Η «Ληστεία του Αιώνα» επιστρέφει γιατί… υπήρχαν Πόρσε

Η εμπειρία της δημιουργίας και των γυρισμάτων του Den of Thieves 2: Pantera ήταν αξέχαστη για τους δημιουργούς της, που έχουν μεγάλες ελπίδες για την υποδοχή του κοινού όταν η ταινία κάνει πρεμιέρα αποκλειστικά στους κινηματογράφους στις 10 Ιανουαρίου 2025.

«Αυτή είναι μια συναρπαστική περιπέτεια γεμάτη αδρεναλίνη, όπως και η πρώτη ταινία», λέει ο Τζάκσον. «Περιμένετε ψυχολογικά παιχνίδια που παίζονται συνεχώς, έτσι ώστε να πρέπει να είστε πάντα σε εγρήγορση – και θα περάσετε καλά. Ο Κρίστιαν φροντίζει να μην υπάρχουν σημεία στην ταινία όπου μπορείτε να πάτε στην τουαλέτα, οπότε μείνετε στη θέση σας και απολαύστε την ταινία».

Ο Μπάτλερ λέει: «Η “Ληστεία του Αιώνα 2” τα έχει όλα – δράμα, ένταση, δράση, κωμωδία. Είναι επίσης πολύ έξυπνο και πραγματεύεται σε βάθος τον καταπληκτικό κόσμο της ληστείας υψηλού ρίσκου».

Ο Γκούντεγκαστ καταλήγει: «Ελπίζω ότι το κοινό θα βρει την ταινία αυθεντική και συναρπαστική. Θέλω να νιώσουν την ένταση, την ψυχική και σωματική πίεση που ασκεί αυτού του είδους η ληστεία στους χαρακτήρες. Θέλω να νιώσουν σαν να βρίσκονται στο κέντρο διαμαντιών – με την αναπνοή, την εξάντληση, τον ιδρώτα, τη σιωπή – και να ζήσουν αυτήν την εμπειρία από μέσα». Η ταινία κάνει πρεμιέρα αυτή την Πέμπτη στους Ελληνικούς Κινηματογράφους.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Απώλεια βάρους: Τι λένε 3 άτομα που έχασαν μέχρι 45 κιλά – «Φάτε αυτό που σας αρέσει»

Τρεις άτομα που έχασαν βάρος μοιράστηκαν τα μαθήματα που...

Αρχίζουν αύριο Δευτέρα οι χειμερινές εκπτώσεις – Τι να προσέχουν οι αγοραστές

Οι χειμερινές εκπτώσεις αρχίζουν την Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου, με...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Eurovision 2025: Ακούστε στο ERTFLIX τα 12 κομμάτια του Εθνικού Τελικού

Διαθέσιμα στο ERTFLIX είναι τα 2 τραγούδια του Εθνικού Τελικού για τη Eurovision 2025.Τα δώδεκα τραγούδια που προκρίνονται στον Εθνικό Τελικό για την εκπροσώπηση της Ελλάδας στον 69ο Διαγωνισμό...

Wonka”: Η ταινία ψυχαγωγίας με τις υψηλότερες πωλήσεις το 2024 στο Ηνωμένο Βασίλειο

Το μιούζικαλ φαντασίας “Wonka” έγινε η ταινία οικιακής ψυχαγωγίας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις για το 2024 στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με τη Βρετανική Ένωση...

Η Αθήνα του Μεσοπολέμου, 1922-1940» της Μαρίας Ηλιού στο Μέγαρο Μουσικής της Αθήνας

«Η Αθήνα του Μεσοπολέμου, 1922-1940», το νέο ιστορικό ντοκιμαντέρ της Μαρίας Ηλιού, θα προβληθεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το τριήμερο 17, 18 και 19...

Το Athens Photo World επιστρέφει για έκτη φορά στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

Το Athens Photo World, το ετήσιο φεστιβάλ φωτορεπορτάζ της Αθήνας, επιστρέφει για έκτη χρονιά στην πολιτιστική σκηνή της πόλης.To Athens Photo World, που πραγματοποιείται...

Από «Το αγαπημένο μου Γλυκό» στη «Βασίλισσα του Χιονιού» – Γεύσεις, περιπέτειες και «Τατάμι» σε μια εβδομάδα γεμάτη ταινίες

«Το Αγαπημένο μου Γλυκό» δεν ήταν μόνο οι κουραμπιέδες και τα μελομακάρονα τις γιορτινές μέρες· είναι και η ταινία που φέρει μαζί με αυτό...

Όταν τα μαθηματικά συναντήθηκαν με τον Μπετόβεν

Ένα πρωτότυπο ραδιοφωνικό ντοκιμαντέρ για το πώς η επιστήμη των Μαθηματικών αποκαλύπτει τη μουσική ιδιοφυΐα του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν ετοίμασε και παρουσιάζει την Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2025, από 13:00 έως 14:00 η ραδιοφωνική...

Η EΡΤ επίσημος Συνεργάτης στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου 2027

Η ΕΡΤ ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την επίσημη συνεργασία της ως Media Partner με την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου, στην 39η Τελετή Απονομής των Ευρωπαϊκών Βραβείων Κινηματογράφου, που θα φιλοξενηθεί, για...

Η Μαρία που έγινε Κάλλας»: Πρεμιέρα στην ΕΡΤ1 τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2025, στις 21:30

«Η Μαρία που έγινε Κάλλας», η νέα συναρπαστική σειρά της ΕΡΤ, σε σκηνοθεσία και σενάριο Όλγας Μαλέα, κάνει πρεμιέρα στην ΕΡΤ1 τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2025 στις 21:00.Η κοινωνική βιογραφική σειρά 10 επεισοδίων, που αποθεώθηκε από...

Ξεκίνησε στην Αυστραλία το ετήσιο Φεστιβάλ αφιερωμένο στη ζωή και τη μουσική του Έλβις Πρίσλεϊ

Το ετήσιο Φεστιβάλ αφιερωμένο στη ζωή και τη μουσική του βασιλιά του rock’n’roll, Έλβις Πρίσλεϊ στην πόλη Παρκς της Αυστραλίας άρχισε χθες, ημέρα των...

Η ταινία Wicked και η σειρά Shogun ηγούνται στις υποψηφιότητες για τα SAG Awards 2025

Οι ταινίες Wicked, A Complete Unknown, Emilia Pérez και Conclave και οι σειρές Shōgun, The Bear και Bridgerton έχουν τις περισσότερες υποψηφιότητες για τα...