Παρασκευή, 27 Σεπτεμβρίου, 2024

Ο Τόρι Ντόμπριν από τα Μπαλέτα των «Τροκς» αποκλειστικά στο ΕΡΤNews: «Είναι πραγματικά υπέροχο που η κοινωνία έχει αλλάξει πολύ»

Είναι πραγματικά ακατανόητο σε τι βαθμό η κοινωνία του μίσους έχει αγκαλιάσει τα ελληνικά social media. Βλέποντας τα σχόλια σε αναρτήσεις στις διαφημίσεις που κυκλοφορούν για τα διάσημα μπαλέτα «Τροκς», που παρουσιάζουν ένα εξαιρετικά εμπνευσμένο κωμικό θέαμα από άντρες ντυμένους γυναίκες, αισθάνεσαι άβολα. Κακόβουλα σχόλια από ανθρώπους που δεν έχουν μπει καν στον κόπο να ανοίξουν τα βίντεο και να γνωρίζουν τα εμπνευσμένα κωμικά σκετς, που σέβονται κάθε ομάδα ανθρώπων που θέλει να τους παρακολουθήσει. Από την άλλη είναι παρήγορο πως όσοι βλέπουν τα βίντεο τους, τα αναπαράγουν αμέσως ως κάτι ιδιαίτερα εμπνευσμένο και ευφυές. Πόσο δύσκολο είναι όμως να πείσεις τους ανθρώπους να χτυπήσουν ένα σύνδεσμο και από την είδηση και τη γενική εικόνα να τους προτρέψεις να γνωρίσουν την ουσία μιας πρότασης;  

Ο δρόμος είναι μεγάλος και όχι σπαρμένος με τριαντάφυλλα. Αυτό όμως δεν επηρεάζει σε καμία περίπτωση τον καλλιτεχνικό διευθυντή των μπαλέτων (και επί πολλές δεκαετίες μέλος τους), τον Τόρι Ντόμπριν που μιλήσαμε πρόσφατα μαζί του για τις παραστάσεις που θα δώσει η ομάδα του στο θέατρο Παλλάς

Ο Τόρι Ντόμπριν από τα Μπαλέτα των «Τροκς» αποκλειστικά στο ΕΡΤNews: «Είναι πραγματικά υπέροχο που η κοινωνία έχει αλλάξει πολύ»

Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος: 
Έχοντας υπόψη ότι σε λίγες μέρες θα είστε στην Ελλάδα, θα ήθελα να μάθω ποιες είναι οι σκέψεις και οι προσδοκίες σας για το κοινό που θα σας παρακολουθήσει στο θέατρο Παλλάς. 

Τόρι Ντόμπριν: 
Λοιπόν, πιστεύω ότι οι έλληνες θεατές είναι μάλλον από τα πιο εκδηλωτικά κοινά σε σχέση με τη «ζωντάνια της κοινωνίας», οπότε ελπίζω το κοινό να είναι γεμάτο ενέργεια και να απολαύσει την παράσταση τόσο για τα χιουμοριστικά της στοιχεία όσο και για το μπαλέτο. 

Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος: 
Οι «Τροκς» είναι σε περιοδεία εδώ και τόσα χρόνια. Τι πιστεύετε ότι τους κάνει τόσο μοναδικούς, πέρα από το προφανές γεγονός ότι «άντρες χορεύουν μπαλέτο» (ως μπαλαρίνες); 

Τόρι Ντόμπριν: 
Λοιπόν, πρόκειται για κωμική παράσταση, ξέρετε. Επικεντρωνόμαστε στην κωμωδία, γιατί γνωρίζουμε ότι το κοινό έρχεται για να διασκεδάσει. Έρχονται να περάσουν καλά και να ζήσουν τη θεατρική εμπειρία. Οπότε, πραγματικά, αυτό το τονίζουμε. Επίσης, το κάνουμε ενδιαφέρον για εμάς ως χορευτές, προσπαθώντας να θίξουμε κάποια ζητήματα που αφορούν τον χορό, ειδικά με τους άντρες που χορεύουν στις μύτες των ποδιών (πουέντρ). Πιστεύω, τελικά, ότι το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι πως η παράσταση είναι διασκεδαστική. Με τα χρόνια, η παράσταση έχει δεν θα πω «μεταμορφωθεί», γιατί είναι υπερβολικός όρος αλλά η κοινωνία έχει αλλάξει πολύ από τότε που ξεκίνησε το 1974, και μαζί της αλλάξαμε και εμείς. Η μεγαλύτερη αλλαγή είναι ότι όταν ξεκίνησα το 1980, δεν υπήρχαν παιδιά στο κοινό. Τώρα όμως έχουμε πολλά, πάρα πολλά παιδιά. Η παράσταση, λοιπόν, έχει ένα πολύ ευρύ κοινό, και αυτό μας κρατάει φρέσκους. 

Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος: 
Παρακολουθώντας πολλά βίντεο στο διαδίκτυο, συνειδητοποίησα ότι υπάρχει κάτι κοινό με την slapstick κωμωδία των αρχών του 20ού αιώνα. Ο τρόπος που είναι δομημένη η παράσταση μοιάζει με αυτές τις επιρροές. Είχαν αυτές κάποια επίδραση στο στυλ σας, ακόμα και με τη χρήση ασπρόμαυρων στοιχείων; 

Τόρι Ντόμπριν: 
Ναι, απόλυτα. Είναι μια μεγάλη επιρροή, ιδιαίτερα στη «Λίμνη των Κύκνων», για παράδειγμα. Πραγματικά χρησιμοποιούμε όλα τα παλιά αστεία του vaudeville και του Music Hall, πράγματα που βλέπεις στην τηλεόραση, τουλάχιστον στις ΗΠΑ. «Ρίχνουμε» τα πάντα στο κοινό, και αυτό καθορίζει τον τόνο για τη βραδιά. Μετά από αυτό, αλλάζουμε το ύφος λίγο, γιατί δεν υπάρχει τίποτα πιο κουραστικό από το να βλέπεις το ίδιο πράγμα για δύο ώρες. Επομένως, προσπαθούμε να αναμείξουμε διαφορετικούς τύπους κωμωδίας, διαφορετικά μπαλέτα, μουσική, κοστούμια, και φυσικά διαφορετικές προσωπικότητες. 

Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος: 
Η πολιτική ορθότητα έχει επηρεάσει τον τρόπο που παρουσιάζετε τις σκηνές σας ή τα αστεία που κάνετε; 

Τόρι Ντόμπριν: 

Αυτή είναι μια ερώτηση που δεν μου έχουν ξανακάνει. Χρειάζεται να το σκεφτώ λίγο. Νομίζω ότι από την αρχή της ανάπτυξης του “Trocadero”, προσπαθούσαμε ήδη να είμαστε πολιτικά ορθοί για να αποκτήσουμε αποδοχή στον θεατρικό κόσμο. Αναφέρομαι στις δεκαετίες του ’70, του ’80, ακόμα και του ’90. Στην πορεία, σταματήσαμε να ανησυχούμε τόσο για το αν είμαστε πολιτικά ορθοί. Είμαστε κωμικοί, και δεν μας απασχολεί ιδιαίτερα η πολιτική ορθότητα. Δεν είναι κάτι που μας περιορίζει. 

Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος: 
Υπήρξαν ποτέ απρόσμενες στιγμές με το κοινό, ευχάριστες ή δυσάρεστες, που θα θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας; 

Τόρι Ντόμπριν: 
Αναφέρεστε σε κάτι δυσάρεστο ή ευχάριστο; 

Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος: 
Μπορεί να είναι οτιδήποτε, μια στιγμή έκπληξης, κάτι απρόσμενο. 

Τόρι Ντόμπριν: 
Στα πρώτα χρόνια, τη δεκαετία του ’80, είχαμε αρκετές διαφορετικές εμπειρίες. Θυμάμαι μια παράσταση στην Ισπανία, στους κήπους Generalife στο παλάτι της Αλάμπρα, όπου το κοινό νόμιζε ότι ήμασταν το Μπαλέτο του Μόντε Κάρλο, ένα διάσημο χορευτικό συγκρότημα. Όταν βγήκαμε στη σκηνή και η Βασίλισσα του Κύκνου χαμογέλασε στο κοινό, σχεδόν όλο το κοινό έφυγε. Δεν καταλαβαίναμε γιατί, μέχρι που μας εξήγησαν ότι περίμεναν κάτι άλλο. Την επόμενη μέρα, όμως, αφού κατάλαβαν τι πραγματικά κάνουμε, το κοινό ήταν από τα καλύτερα που είχαμε ποτέ. Επίσης, κάποια στιγμή στο Μεξικό, μετά από έναν σεισμό, κάποιος σηκώθηκε και φώναξε ότι εμείς ευθυνόμασταν για τον σεισμό! Αυτές οι εμπειρίες ήταν συχνότερες τα πρώτα χρόνια, αλλά τώρα το κοινό ξέρει τι να περιμένει, και συνήθως έχουμε πολύ φιλόξενα και ενθουσιώδη κοινά που έρχονται να γελάσουν και να εκτιμήσουν την τεχνική του χορού μας. 

Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος: 
Από το “Rocky Horror Show” μέχρι το “Hedwig” and the Angry Inch”, βλέπουμε πλέον στην τηλεόραση ότι είναι πιο αποδεκτό να βλέπουμε άντρες να ντύνονται ως γυναίκες και να εκτελούν κωμικά νούμερα. Πιστεύετε ότι η κοινωνία είναι έτοιμη να κάνει ένα βήμα μπροστά, όχι μόνο να αποδεχτεί, αλλά και να αγκαλιάσει πλήρως την LGBTQ κοινότητα; 

Τόρι Ντόμπριν: 
Δεν μπορώ να μιλήσω για την Ελλάδα, αλλά στις ΗΠΑ είναι μια πολύ διχασμένη χώρα. Ίσως το γνωρίζετε από τις ειδήσεις. Ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας αποδέχεται όλα όσα αναφέρατε, αλλά υπάρχει και ένα μεγάλο κομμάτι που δεν τα αποδέχεται. Το κοινό μας έχει διευρυνθεί, όπως ανέφερα, ακόμα και παιδιά έρχονται στις παραστάσεις μας. Αν πάτε στη “RuPaul’s Drag Race Convention”, θα δείτε ότι έχουν μέχρι και περίπτερα για παιδιά, όπου έρχονται ντυμένα με κοστούμια, σαν να είναι Απόκριες. Είναι πραγματικά υπέροχο που η κοινωνία έχει αλλάξει πολύ. Ελπίζω κάποια μέρα να φτάσουμε σε ένα σημείο όπου κανείς δεν θα νιώθει απειλή από κάτι που δεν είναι απειλητικό

Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος: 
Καταλαβαίνω ότι το ελληνικό κοινό, όπως και εσείς υπονοήσατε, μπορεί να μην είναι 100% έτοιμο για ό,τι θεωρείται σοκαριστικό. Θα θέλατε να πείτε κάτι για να τους τραβήξετε το ενδιαφέρον και να τους κάνετε να έρθουν στην παράστασή σας; 

Τόρι Ντόμπριν: 
Αυτό που θα ήθελα να πω είναι ότι αυτή είναι μια πραγματικά διασκεδαστική παράσταση με υψηλής ποιότητας χορό. Αν σας αρέσει να γελάτε και να παρακολουθείτε μπαλέτο, τότε αυτή είναι η παράσταση για εσάς. Και ξέρετε, η γυναίκα μπορεί να αγαπάει το μπαλέτο και να φέρει τον σύζυγό της που δεν το αντέχει, αλλά θα έρθει επειδή θα απολαύσει την κωμωδία. Η LGBTQ κοινότητα, οι φανατικοί του μπαλέτου, τα ζευγάρια, τα παιδιά με τους γονείς τους — είναι μια παράσταση για όλους. Σίγουρα θα περάσετε καλά. Δεν θα είχαμε επιβιώσει για 50 χρόνια αν δεν είχαμε κάνει κάτι που είναι πραγματικά διασκεδαστικό. 

Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος: 
Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας. Ήταν πραγματικά χαρά μου να σας έχω εδώ και ελπίζω να σας δω στην Αθήνα! 

Τόρι Ντόμπριν: 
Κι εγώ ευχαριστώ πολύ, ανυπομονώ να σας δω στην Αθήνα. 

Ο Τόρι Ντόμπριν από τα Μπαλέτα των «Τροκς» αποκλειστικά στο ΕΡΤNews: «Είναι πραγματικά υπέροχο που η κοινωνία έχει αλλάξει πολύ»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Tο ΔΕΔΟΜΕΝΟ δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το ΔΕΔΟΜΕΝΟ ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δημοφιλή

Ιταλία: Η κυβέρνηση τιμωρεί και όσους αεροπορικώς προστρέχουν σε βοήθεια προσφύγων και μεταναστών στη θάλασσα

Η ιταλική κυβέρνηση επιβάλλει πρόστιμα σε πιλότους αεροσκαφών που...

Πανώλη στα αιγοπρόβατα: Αποζημίωση 250 ευρώ ανά ζώο που θανατώθηκε, εξήγγειλε ο Τσιάρας

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Κώστας Τσιάρας, ανακοίνωσε αποζημίωση 250...

Η ΑΕΚ έβγαλε προς πώληση τα εισιτήρια με τη Μακάμπι Ραμάτ Γκαν

Η ΑΕΚ ανακοίνωσε τη διάθεση εισιτηρίων για τον αγώνα...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

“Και λέγε Λέγε”: Μία παράσταση για την αποδόμηση του έρωτα και των στερεότυπων που τον συνοδεύουν

Το “Λέγε λέγε“, είναι ένα έργο της Λένας Κιτσοπούλου που παρουσιάζεται στο θέατρο Αυλαία στη Θεσσαλονίκη, έως και τις 28 Σεπτεμβρίου.Ο τίτλος του...

Υπουργείο Πολιτισμού: Συμμετοχή της Ελλάδας στη Διεθνή Μουσική Έκθεση WOMEX 2024 στο Μάντσεστερ

Το Υπουργείο Πολιτισμού προγραμματίζει την ελληνική συμμετοχή στη Διεθνή Έκθεση WOMEX (World Music Expo) 2024, η οποία θα πραγματοποιηθεί 23 – 27 Οκτωβρίου, στην...

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου: Οι νικητές των Βραβείων Κοινού Εθνικής Τράπεζας– Mastercard για το grape 2024

Στις σύγχρονες ελληνικές παραστατικές τέχνες της Ελλάδας έστρεψε το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου για δεύτερη χρονιά το ενδιαφέρον κοινού και ειδικών με την πλατφόρμα...

Ν. Καπραβέλος στο ΕΡΤΝews για Μαρινέλλα: Ευτυχώς δεν έχει διασωληνωθεί – Κρατάει ακόμα την επαφή της με το περιβάλλον

Για το αιμορραγικό εγκεφαλικό επεισόδιο από το οποίο κατέρρευσε η μεγάλη Ελληνίδα ερμηνεύτρια, Μαρινέλλα, μίλησε στην εκπομπή «Συνδέσεις» ο διευθυντής του ΕΣΥ στη Μονάδα...

«Ο Σπόρος της Ιερής Συκιάς» του Μοχάμαντ Ρασούλοφ σε πρώτη προβολή στις Νύχτες Πρεμιέρας

Την πανελλήνια πρώτη προβολή της πολυσυζητημένης και βαθιά επαναστατικής ταινίας του Μοχάμαντ Ρασούλοφ, «Ο Σπόρος της Ιερής Συκιάς» (The seed of the sacred fig),...

Animasyros 2024: Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η επίσημη τελετή έναρξης του Φεστιβάλ

Με μια εντυπωσιακή τελετή στο εμβληματικό Θέατρο Απόλλων της Ερμούπολης ξεκίνησε, το βράδυ της Τετάρτης 25 Σεπτεμβρίου, το 17ο Animasyros 2024 powered by ΔΕΗ...

Βίντεο: Το «γιγάντιο σεμεδάκι» και τα υπόλοιπα έργα που είναι υποψήφια για το Βραβείο Turner 2024

Το Βραβείο Turner, το οποίο γιορτάζει φέτος την 40ή επέτειό του, παρουσιάζει τους τέσσερις υποψήφιους καλλιτέχνες στο Tate Britain στο Λονδίνο.Με καταγωγή από τη...

The Cure: Κυκλοφόρησαν το «Alone», το πρώτο τους τραγούδι εδώ και 16 χρόνια

Το βρετανικό συγκρότημα The Cure έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα το πρώτο του νέο τραγούδι εδώ και 16 χρόνια, το σινγκλ «Alone», με τα μέλη...

Στο Σισμανόγλειο Μέγαρο της Κωνσταντινούπολης το φωτογραφικό έργο του Πάρη Δούκοβιτς

ανταπόκριση από την Τουρκία: Γιάννης ΜανδαλίδηςΕγκαινιάστηκε στο Σισμανόγλειο Μέγαρο του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στην Κωνσταντινούπολη η έκθεση του φωτογράφου Πάρη Δούκοβιτς, με τίτλο...

H Γεωργιάννα Νταλάρα στη Βυτίνα Αρκαδίας με την έκθεση «Χρώματα»

Στην Βυτίνα Αρκαδίας, στο art shop του Κόκκινου Γαϊδάρου φιλοξενείται η έκθεση της Γεωργιάνας Νταλάρα με τίτλο «Χρώματα». 10 έργα διάστασης 70χ100 ζωγραφισμένα με...