Σάββατο, 16 Νοεμβρίου, 2024

«Η κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα: Ιστορικές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις» – Διεθνές Συνέδριο στο Πάντειο (audio)

Το Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων & Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου, σε συνεργασία με το Τμήμα Τεχνών Ήχου & Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου και το Τμήμα Arts du Spectacle του Πανεπιστημίου de Poitiers στη Γαλλία, διοργανώνει και φιλοξενεί το διεθνές, τριήμερο συνέδριο με τίτλο «Η κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα: Ιστορικές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις», από την Πέμπτη 21 ως και το Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.

To Συνέδριο φιλοδοξεί να ανοίξει χώρο σε ένα υποερευνημένο πεδίο και να ενεργοποιήσει έναν πρώτο διάλογο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα από τα πρώτα χρόνια της εμφάνισής της, στις αρχές του 20ού αι., μέχρι τη σημερινή ψηφιακή εποχή.

Ενδιαφέρεται να διερευνήσει την ιστορική της διαδρομή σε συνάρτηση με τις εξελίξεις του παγκόσμιου και του ελληνικού κινηματογράφου, με τη διαμόρφωση του κριτικού λόγου για τον κινηματογράφο διεθνώς, αλλά και με το ευρύτερο ιστορικό και πολιτισμικό περιβάλλον μέσα στο οποίο συγκροτήθηκε.

«Η κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα: Ιστορικές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις» – Διεθνές Συνέδριο στο Πάντειο (audio)
Χρήστος Δερμεντζόπουλος

Για τις θεματικές και τα ζητήματα που θα τεθούν στο επίκεντρο του Συνεδρίου αλλά και τους στόχους της διοργάνωσης, μίλησε ο Χρήστος Δερμεντζόπουλος, καθηγητής στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων & Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου, στην πολιτιστική εκπομπή “Αποτύπωμα” της Φωνής της Ελλάδας με τη Φούλη Ζαβιτσάνου. Ακούστε εδώ τη συνέντευξη.

«Η κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα: Ιστορικές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις» – Διεθνές Συνέδριο στο Πάντειο (audio)

Το Συνέδριο θα εστιάσει:

Στις διαφορετικές κριτικές μεθοδολογίες· στη σύζευξη ιδεολογίας, αισθητικής και κριτικής· σε μεμονωμένα πρόσωπα ως διακριτές κριτικές φωνές· στην παρέμβαση της εγχώριας κριτικής στην ανάδυση κινηματογραφικών τάσεων αλλά και στην πρόσληψη ταινιών, κινηματογραφικών ειδών και του έργου σκηνοθετών/τριών· στη σύνδεση του κριτικού λόγου με θεσμικούς και εμπορικούς φορείς στην πολιτισμική βιομηχανία του κινηματογράφου· σε εκδοτικές δραστηριότητες καθώς και στους διαύλους επικοινωνίας ανάμεσα στις σύγχρονες κινηματογραφικές σπουδές και την κριτική.

Έμφαση, επίσης, δίνεται στις μεταμορφώσεις της κινηματογραφικής κριτικής στο ψηφιακό περιβάλλον και στην εποχή του διαδικτύου με την υποχώρηση των παραδοσιακών έντυπων μέσων (εφημερίδων, πολιτιστικών και ειδικευμένων περιοδικών) και την αντικατάστασή τους με πολιτιστικούς και κινηματογραφικούς ιστότοπους, ιστολόγια, podcasts, ομάδες και αναρτήσεις στο facebook.

Αναλυτικά το πρόγραμμα: https://cinekritiki2024.com/programma.php

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Η “αδίστακτη” Γερμανία… σκόρπισε τη Βοσνία

Η Γερμανία επιβλήθηκε της Βοσνίας με 7-0 στο Europa-Park...

Μάκης Χριστοδουλόπουλος για Γιάννη Αντετοκούνμπο: «Πουλούσε τα CD με τα τραγούδια μας, του έχω αδυναμία»

Ο Μάκης Χριστοδουλόπουλος εξέφρασε την αδυναμία του στον Γιάννη...

Καστρίτης: «Μετά τη διακοπή θα δούμε την πραγματική μας εικόνα» (video)

Ο προπονητής Γιάννης Καστρίτης εκφράζει την ικανοποίησή του για...

Διατήρησε το απόλυτο ο Παναθηναϊκός

Ο Παναθηναϊκός παραμένει αήττητος στο πρωτάθλημα με 5 νίκες,...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Δωρεά στο Βρετανικό Μουσείο ιδιωτικής συλλογής κινεζικών κεραμικών αξίας 1 δισ. αγγλικών λιρών 

Το Βρετανικό Μουσείο πρόκειται να λάβει αυτό που πιστεύεται ότι είναι το υψηλότερης αξίας δώρο που έλαβε ποτέ πολιτιστικός οργανισμός του Ηνωμένου Βασιλείου με...

Η παραγωγός Μπάρμπαρα Μπρόκολι αποκαλύπτει λεπτομέρειες για τον επόμενο Τζέιμς Μποντ 

Η παράγωγος της κινηματογραφικής σειράς Τζέιμς Μποντ, Μπάρμπαρα Μπρόκολι (Barbara Broccoli) σε συνέντευξή της στο Associated Press, έδωσε νέες πληροφορίες για τον επόμενο πρωταγωνιστή...

Γκουέν Στεφάνι: Το “Don’t Speak” που άλλαξε τα πάντα και η δεύτερη ευκαιρία στη ζωή της 

Η Γκουέν Στεφάνι (Gwen Stefani) σε συνέντευξή της στον Guardian μίλησε για το εμβληματικό τραγούδι της δεκαετίας του ’90 “Don’t Speak” καθώς και για...

Η Νικόλ Κίντμαν εγκαλεί τον Μάρτιν Σκορσέζε ότι δεν έκανε αρκετές ταινίες για γυναίκες

ΗΝικόλ Κίντμαν εγκάλεσε διακριτικά τον Μάρτιν Σκορσέζε επειδή δεν γύρισε αρκετές ταινίες που επικεντρώνονται σε γυναικείους χαρακτήρες. Η ηθοποιός ρωτήθηκε από το Vanity Fair για...

Υπέρ ξενιτεμένων- Κείμενα και πολυφωνικά ηπειρώτικα τραγούδια για τον αποχωρισμό και την ξενιτιά

Η εταιρεία θεάτρου ΟΜΑΖ ΑΜΚΕ και το φωνητικό σχήμα Κατά- Φωνή παρουσιάζουν ξανά την μουσικοθεατρική παράσταση στη Θεσσαλονίκη με τίτλο: Υπέρ ξενιτεμένων – κείμενα...

Το διπλανό δωμάτιο έχει… αρένα!

Αγγλόφωνος Πέδρο Αλμοδόβαρ κάθεται στο «Διπλανό Δωμάτιο» και «στήνει αυτί» για να ακούσει τα “congratulations”. Νέος αγώνας για τον Μονομάχο που βρίσκεται ξανά στην αρένα...

Το μεγαλύτερο κοράλλι του κόσμου με μήκος 32 μέτρα ανακαλύφθηκε στις ακτές των Νήσων Σολομώντα

Κάποιοι ερευνητές ανακάλυψαν το μεγαλύτερο κοράλλι του κόσμου στον Ειρηνικό με μήκος 32 μέτρα και πλάτος 34 μέτρα. Είναι το «μέγα κοράλλι» στα ανοικτά...

“Για έναν μύθο θα σας πω..” ένα βιβλίο για το Μάνο Χατζιδάκι

Η βιογραφία του μεγάλου μουσικοσυνθέτη Μάνου Χατζιδάκι δια χειρός του συγγραφέα Κώστα Παπασπήλιου παρουσιάζεται σήμερα Πέμπτη 14 Νοεμβρίου και ώρα 19:30 στην αίθουσα «Μουσών»...

“Ο ταύρος που έπαιζε πίπιζα” του Ευγένιου Τριβιζά στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Το Δημοτικό θέατρο Πειραιά παρουσιάζει το κλασικό φιλοζωικό έργο του Ευγένιου Τριβιζά «Ο Ταύρος που έπαιζε πίπιζα», το οποίο συμπληρώνει σαράντα χρόνια συνεχών επανεκδόσεων...

Ολύμπιος Δαφέρμος: «Μιλώ στα παιδιά μου για τη χούντα» – Βιβλιοπαρουσίαση στο Δήμο Ζωγράφου

Στις εκδηλώσεις «Χαρτογραφήματα» του Δήμου Ζωγράφου θα παρουσιαστεί το βιβλίο του Ολύμπιου Δαφέρμου «Μιλώ στα παιδιά μου για τη χούντα».Όπως αναφέρουν οι εκδόσεις ΤΟΠΟΣ:...