Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Αστικός: Η ΚΟΘ σε πρόγραμμα για τη ζωή στις πόλεις την ημέρα των εγκαινίων του μετρό Θεσσαλονίκης

Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης παρουσιάζει πρόγραμμα που εξερευνά την καθημερινότητα στις πόλεις, με διευθυντή τον Martin Lebel και σολίστα τον Simon Trpčeski, συνδυάζοντας κλασικά έργα και σύγχρονη αστική κουλτούρα.

Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης παρουσιάζει ένα πρόγραμμα που αναφέρεται με διάφορους τρόπους στην καθημερινότητα των ανθρώπων στις μεγαλουπόλεις και στον αστικό τρόπο ζωής, την αστική νοοτροπία και κουλτούρα.

Την Κ.Ο.Θ. διευθύνει ο διεθνώς αναγνωρισμένος και ιδιαίτερα αγαπητός στην πόλη μας Γάλλος μαέστρος Martin Lebel και σολίστ είναι ένας από τους σημαντικότερους πιανίστες των ημερών μας παγκοσμίως, ο Simon Trpčeski,που επιστρέφει μετά την περσινή του εκρηκτική εμφάνιση με την Κ.Ο.Θ. στη σειρά αφιερωμάτων στον Σεργκέι Ραχμάνινοφ, αυτή τη φορά για να μας μεταφέρει την υπέροχη ατμόσφαιρα και τις μελωδίες της ‘Γαλάζιας Ραψωδίας’ του Γκέρσουιν.

Αστικός: Η ΚΟΘ σε πρόγραμμα για τη ζωή στις πόλεις την ημέρα των εγκαινίων του μετρό Θεσσαλονίκης
Martin Lebel

Το πρόγραμμα ξεκινά με τη “Fanfare for the common man” του Κόπλαντ γράφτηκε με την είσοδο των Η.Π.Α. στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και είχε σκοπό να συγκινήσει και να δώσει θάρρος στους Αμερικανούς στρατιώτες που θα πολεμούσαν για την πατρίδα τους. Έκτοτε χρησιμοποιείται συχνά για να προσδώσει έναν ηρωικό τόνο ή ένα συναίσθημα μεγαλείου σε διάφορες περιστάσεις. Το “Short Ride in a Fast Machine” είναι ένα σύντομο κομμάτι με το οποίο ο Άνταμς περιγράφει γλαφυρά την τρομαχτική εμπειρία μίας βραδινής βόλτας πάνω σε ένα ιδιαίτερα γρήγορο σπορ αυτοκίνητο, που εύχεσαι να μην είχες τολμήσει ποτέ. Ακολουθεί μία πιο ήρεμη βόλτα με “Το Μικρό Τρένο της Καϊπίρα” του Βίλλα-Λόμπος, μία τοκάτα γεμάτη βραζιλιάνικες μελωδίες που περιγράφουν διάφορα τοπία αυτής της χώρας, για να φτάσουμε στη Νέα Υόρκη με τη γεμάτη από στοιχεία της αμερικανικής μουσικής κουλτούρας “Γαλάζια Ραψωδία”, την οποία ο Γκέρσουιν εμπνεύστηκε βλέποντας τη μεγαλούπολη μέσα από τα τζάμια ενός τρένου. Το μιούζικαλ “West Side Story”, τέλος, μεταφέρει το Σαιξπηρικό δράμα “Ρωμαίος και lουλιέτα” σε μια φτωχογειτονιά της Νέας Υόρκης, κατά τα μέσα του περασμένου αιώνα, φτάνοντας τον Μπερνστάιν στο απόγειο της καριέρας του.

Αστικός: Η ΚΟΘ σε πρόγραμμα για τη ζωή στις πόλεις την ημέρα των εγκαινίων του μετρό Θεσσαλονίκης
Simon Trpčeski

Σάββατο, 30 Νοεμβρίου 2024 στις 21:00 στην Αίθουσα Τελετών Α.Π.Θ.

Πιάνο: Simon Trpčeski, Διεύθυνση ορχήστρας: Martin Lebel

Πρόγραμμα:

Άαρον Κόπλαντ (1900-1990): Fanfare for the common man

Τζων Άνταμς (1947): Short ride in a fast machine

Χεϊτόρ Βίλλα-Λόμπος (1887-1959): The little train of Caipira

Τζωρτζ Γκέρσουιν (1898-1937): ‘Γαλάζια Ραψωδία’ για πιάνο και ορχήστρα

Λέοναρντ Μπερνστάιν (1918-1990): Συμφωνικοί Χοροί από το ‘West Side Story’

Παραγωγή Κ.Ο.Θ.

Με την υποστήριξη του Γαλλικού Προξενείου στη Θεσσαλονίκη και του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης

Στο πλαίσιο του προγράμματος “Θεσσαλονίκη-Σόφια: Βαλκανική Γέφυρα Πολιτισμού”

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Γ. Πρεβελάκης στην ΕΡΤNews: «Η Ευρώπη θα είναι διχασμένη στο μέλλον – Ο Πούτιν επιδιώκει να την υποτάξει»

Ο Γιώργος Πρεβελάκης επισημαίνει ότι η κλιμάκωση του πολέμου...

Ο ΠΣΑΕ ΜΜΕ γιορτάζει την παγκόσμια ημέρα κατά της βίας εις βάρος των γυναικών

Ο ΠΣΑΕ ΜΜΕ αφιερώνει την ερχόμενη αγωνιστική στο ποδόσφαιρο...

Η Καταδίωξη: Ηγεσία με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση της φετινής χρονιάς

Το τηλεπαιχνίδι «The Chase» με τη Μαρία Μπεκατώρου κατέγραψε...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Ο Σεμπάστιαν Σταν αναφέρει ότι οι αστέρες του Χόλιγουντ «ανησυχούν» για τον Ντόναλντ Τραμπ

Ο Σεμπάστιαν Σταν, ο οποίος πρωταγωνιστεί στην ταινία για τη ζωή του Ντόναλντ Τραμπ “The Apprentice” με επίκεντρο τη σχέση του τη δεκαετία του...

Δημοσιεύθηκε ειδική έκδοση της Π.Ε.Κ.Κ. για τον Τζον Κασσαβέτη

Η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου, σε συνεργασία με το 37ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, προχωρά και φέτος σε μια έκδοση αφιερωμένη σε έναν από τους...

Από τον Άγιο Στράτη στο Μουσείο του Λούβρου – Η ταινία μικρού μήκους Stratis με συμμετοχές σε παγκόσμια φεστιβάλ

H μικρού μήκους ταινία Stratis που γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στο νησί του Άη Στράτη και αποτυπώνει το ιστορικό τραύμα της εξορίας, προβάλλεται στο Μουσείο...

Ο Ντάνιελ Κρεγκ σε συνομιλίες για να πρωταγωνιστήσει ως Sgt. Rock σε φιλμ

Ο Ντάνιελ Κρεγκ διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο σε κινηματογραφική μεταφορά του «Sgt. Rock» από τα DC Studios, αναφέρει το Deadline.Ο Λούκα Γκουαντανίνο είναι έτοιμος να...

Συναυλία Wind Gala στην πινακοθήκη Χατζηκυριάκου – Γκίκα του Μουσείου Μπενάκη

Το πάντα δραστήριο Κουιντέτο Ξύλινων Πνευστών της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών (Βαγγέλης Σταθουλόπουλος, Χριστίνα Παντελίδου, Σπύρος Μουρίκης, Οδυσσέας Μπάσιος, Γρηγόρης Ασωνίτης) έχει γράψει τις δικές του σελίδεςστην ιστορία του ρεπερτορίου...

Ένθετο Σινεμά – «Ο κανόνας του Μέρφυ»: Όταν όλα είναι δυνατόν -και πρέπει να- πάνε στραβά

Ο Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος παίρνει συνέντευξη από την πρωταγωνίστρια της ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ» του Άγγελου Φραντζή και από την ηθοποιό Βικτωρία Μπιτούνα,...

Η «Έρημος» ανάμεσα στις 10 πιο εξαιρετικές τηλεοπτικές σειρές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης

H «Έρημη χώρα», η συγκλονιστική σειρά της ΕΡΤ, σε σενάριο και σκηνοθεσία Γιώργου Γκικαπέππα, πέτυχε μια σπουδαία διάκριση, καθώς συγκαταλέγεται στις δέκα καλύτερες τηλεοπτικές σειρές στην Κεντρική και Ανατολική...

Το Ναυάγιο των Αντικυθήρων: 124 χρόνια υποβρύχιας αρχαιολογικής έρευνας – Έκθεση αναδεικνύει για πρώτη φορά πάνω από 80 ευρήματα από το ναυάγιο

Για πρώτη φορά, περισσότερα από 80 αντικείμενα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων εκτίθενται στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, στην πληρέστερη μέχρι σήμερα περιοδική έκθεση που παρουσιάζει...

Αγαμέμνων: Ο κύκλος της εκδίκησης – Η Ραφίκα Σαουίς μιλά μόνο

Μετά την επιτυχία της διεθνούς περιοδείας του έργου της Europeana το 2019 σε συμπαραγωγή με την Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, η Ραφίκα...

Ρίντλεϊ Σκοτ αποκλειστικά : Η επιστροφή του Πολεμιστή, 24 χρόνια αργότερα

2000-2024: Πέρασαν 24 χρόνια από τον πρώτο «Μονομάχο». Δυσκολευτήκαμε να καταλάβουμε τον λόγο ενός σίκουελ αρχικά, ο Ρίντλεϊ Σκοτ όμως ήταν τόσο σίγουρος πως...