- Η Apple έχει χάσει την πρώτη θέση στην κινεζική αγορά smartphones, με την Huawei και τη Vivo να την ξεπερνούν, κατέχοντας το 16% και 17% της αγοράς αντίστοιχα, ενώ η Apple κατέχει μόνο το 15%.
- Οι πωλήσεις iPhone στην Κίνα έχουν μειωθεί δραστικά, από 51,8 εκατομμύρια μονάδες το 2023 σε 42,9 εκατομμύρια το 2024, καθώς οι τοπικές μάρκες προσφέρουν προηγμένα χαρακτηριστικά και καλύτερες τιμές.
- Η κινεζική κυβέρνηση έχει εισάγει κίνητρα για την αγορά smartphones, που αναμένεται να ωφελήσουν περισσότερο τις τοπικές μάρκες παρά την Apple, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό στην αγορά.
Είναι πλέον γεγονός, η Apple έχασε την πρώτη της θέση στην κινεζική αγορά smartphone. Τοπικές μάρκες όπως η Huawei και η Vivo έχουν ξεπεράσει τον τεχνολογικό γίγαντα. Σύμφωνα με στοιχεία της Canalys , η Apple κατέχει πλέον το 15% της αγοράς στην Κίνα. Εν τω μεταξύ, η Huawei έχει σκαρφαλώσει στο 16% και η Vivo προηγείται με 17%.
Οι πωλήσεις iPhone μειώνονται κατακόρυφα στην Κίνα
Οι πωλήσεις iPhone της Apple στην Κίνα έχουν μειωθεί σημαντικά. Το 2023, η εταιρεία πούλησε 51,8 εκατομμύρια μονάδες. Μέχρι το 2024, ο αριθμός αυτός μειώθηκε στα 42,9 εκατομμύρια. Η Amber Liu, διευθύντρια έρευνας στην Canalys, είπε ότι η Apple δυσκολεύεται να ανταγωνιστεί τηλέφωνα προηγμένης τεχνολογίας από τοπικές μάρκες. Αυτοί οι Κινέζοι ανταγωνιστές προσφέρουν προηγμένα χαρακτηριστικά και ανταγωνιστικές τιμές.
Η Huawei, παρά τις αμερικανικές κυρώσεις, έκανε μια εντυπωσιακή επιστροφή. Το 2024, οι αποστολές smartphone αυξήθηκαν κατά 37%. Η Vivo αναπτύσσεται επίσης ραγδαία, ενισχύοντας τη θέση της στην αγορά.
Η Apple αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό
Το τέταρτο τρίμηνο του 2024, οι αποστολές της Apple στην Κίνα μειώθηκαν κατά 25%. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Τιμ Κουκ έχει κάνει πολλά ταξίδια στην Κίνα για να αντιμετωπίσει αυτό το ζήτημα. Ωστόσο, πολλοί Κινέζοι καταναλωτές επιλέγουν πλέον εγχώριες μάρκες. Αυτές οι μάρκες ανταποκρίνονται καλύτερα στις προτιμήσεις τους και προσφέρουν μεγαλύτερη σχέση ποιότητας/τιμής.
Η κινεζική κυβέρνηση παίζει επίσης ρόλο στη διαμόρφωση της αγοράς. Πρόσφατα, εισήγαγε κίνητρα για να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να αγοράσουν smartphone. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι αυτά τα προγράμματα θα ωφελήσουν τοπικές μάρκες όπως η Huawei και η Vivo περισσότερο από την Apple.
Τι ακολουθεί για την Apple στην Κίνα;
Καθώς η Apple παλεύει με τον έντονο ανταγωνισμό, υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με το εάν ο τεχνολογικός γίγαντας μπορεί να διεκδικήσει εκ νέου την ηγεσία του στην Κίνα.
Πιστεύετε ότι το brandname είναι αρκετό για την Apple για να αντιμετωπίσει την άνοδο της Huawei και της Vivo; Ή παρακολουθούμε μια νέα εποχή κυριαρχίας των κινεζικών smartphone;