- Οι διαφημίσεις στο Facebook και το Instagram είναι ισχυρά εργαλεία για την αύξηση πωλήσεων στο e-shop, αλλά απαιτούν στρατηγική κατανόηση της επιχείρησης και των προϊόντων.
- Είναι σημαντικό να αναγνωριστούν τα "Star" και "Cash Cow" προϊόντα της επιχείρησης, ώστε να επικεντρωθεί η στρατηγική προώθησης στα πιο δυναμικά και κερδοφόρα προϊόντα.
- Η δημιουργία περιεχομένου που ξεχωρίζει, όπως εικόνες και βίντεο, είναι κρίσιμη για την επιτυχία των διαφημίσεων, προκειμένου να προσελκύσουν τον καταναλωτή και να διασφαλίσουν ότι θα αισθανθεί αξία από τα προϊόντα.
Οι διαφημίσεις στις πλατφόρμες της Meta, στο Facebook και το Instagram, αποτελούν από τα πιο ισχυρά εργαλεία για την ενίσχυση των πωλήσεων στο e-shop σας. Ωστόσο, η επιτυχία τους δεν είναι τόσο απλό επίτευγμα, όσο πιθανώς φαίνεται.
Είναι πιθανό να έχετε δοκιμάσει Μeta ads και να μην έχετε δει τα αποτελέσματα που περιμένατε. Πιθανώς οι πωλήσεις σας να είναι χαμηλότερες των προσδοκιών σας, ή το κοινό στο οποίο στοχεύετε να μην ανταποκρίνεται στο πραγματικό αγοραστικό σας κοινό.
Αν αναρωτιέστε πώς λειτουργεί αυτή η διαδικασία, συνεχίστε να διαβάζετε. Αυτό το άρθρο σας εξηγεί βήμα-βήμα μέρος της προσέγγισής μας και πώς μπορεί να την προσαρμοστεί στις δικές σας ανάγκες.
Ξεκινώντας με τη σωστή στρατηγική
Το πρώτο βήμα σε κάθε καμπάνια Meta Ads είναι η κατανόηση του τι κάνει την επιχείρησή σας ξεχωριστή. Δεν αρκεί να ανεβάσετε γενικές διαφημίσεις. Χρειάζεται μια στοχευμένη προσέγγιση που λαμβάνει υπόψη τα δυνατά σας σημεία.
Αναγνώριση των “Star” και “Cash Cow” προϊόντων
Οι όροι αυτοί προέρχονται από το γνωστό διάγραμμα Growth Share Matrix του Boston Consulting Group και είναι καθοριστικοί για τη στρατηγική σας. Αν δεν γνωρίζετε ποια είναι αυτά τα προϊόντα, ένα σωστά ρυθμισμένο Google Analytics μπορεί να μας βοηθήσει να αναγνωρίσουμε ποια είναι αυτά.
- Star προϊόντα: Είναι αυτά που έχουν υψηλή ζήτηση και μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Φέρνουν δυναμικές πωλήσεις και δημιουργούν buzz γύρω από το brand σας.
- Cash cow προϊόντα: Είναι προϊόντα που πωλούνται σταθερά με μικρότερο περιθώριο κέρδους, αλλά εξασφαλίζουν τακτικό εισόδημα.
Η αναγνώριση αυτών των προϊόντων σας επιτρέπει να επικεντρωθείτε σε όσα έχουν τη μεγαλύτερη δυναμική. Επενδύοντας σε στρατηγική προώθηση, μπορείτε να ενισχύσετε τις πωλήσεις σας, χωρίς να σπαταλήσουμε πόρους.
Κατανόηση των USPs
Κάθε επιχείρηση έχει τα δικά της μοναδικά χαρακτηριστικά, τα οποία πρέπει να αναδειχθούν. Αυτά είναι τα λεγόμενα Unique Selling Propositions (USPs), δηλαδή οι λόγοι για τους οποίους οι πελάτες θα επιλέξουν εσάς αντί για κάποιον ανταγωνιστή.
Μερικές ερωτήσεις που βοηθούν στην αναγνώριση των USPs:
- Προσφέρετε δωρεάν μεταφορικά ή επιστροφές;
- Έχετε ανταγωνιστικές τιμές ή προσφορές;
- Είναι τα προϊόντα σας εποχικά ή έχουν κάτι που ξεχωρίζει;
- Έχετε αποκλειστικότητα σε κάποια προϊόντα ή είστε επίσημος αντιπρόσωπος;
- Τα reviews και οι ευχαριστημένοι πελάτες σας είναι πολλοί σε αριθμό;
- Τα προϊόντα σας είναι eco-friendly;
- Παρέχετε after sales service;
- Ο κατάλογός σας ανανεώνεται συχνά;
- Έχετε χειροποίητα προϊόντα;
Όπως αντιλαμβάνεστε, τα USPs είναι άπειρα… Δεν είναι σωστό να μπαίνουν όλα σε μια τεράστια λίστα, αλλά να γίνεται μια επιλογή με βάση το προφίλ του ιδανικού πελάτη σας. Δηλαδή, πρέπει να βρείτε αυτό που πραγματικά τους ενδιαφέρει και τους προσελκύει.
Αυτά τα στοιχεία είναι η βάση για κάθε επιτυχημένο διαφημιστικό μήνυμα. Η διαφήμιση στα social media του endless scroll είναι μια μάχη με το χρόνο. Όταν ο καταναλωτής δει τη διαφήμισή σας, πρέπει να καταλάβει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα γιατί να σας εμπιστευτεί.
Δημιουργώντας περιεχόμενο που ξεχωρίζει
Με αυτά δεδομένα στα χέρια σας, μπορείτε να δημιουργήσετε διαφημιστικό περιεχομένο χρησιμοποιώντας τα παρακάτω:
- Διαφημίσεις καταλόγου: Εστιάστε σε προϊόντα με δυναμική πωλήσεων. Δημιουργήστε sets που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της εποχής, ή των προσφορών σας. Πρότασή μας είναι το κάθε set να έχει μέχρι 8 προϊόντα με νοηματική σύνδεση μεταξύ τους.
- Εικόνες: Μια σωστή εικόνα μπορεί να τραβήξει την προσοχή και να δημιουργήσει την πρώτη θετική εντύπωση. Το ιδανικό δημιουργικό θα πρέπει να είναι stop scrolling και να παρακινεί το χρήστη να κάνει κλικ: είτε μέσα από την ίδια την εικόνα είτε μέσα από την προσφορά ή προϊόν που αναπαριστά.
- Βίντεο: Το βίντεο παραμένει ο βασιλιάς του περιεχομένου. Εξιστορεί την ιστορία σας με τρόπο ζωντανό και interactive. Είναι εξαιρετικά χρήσιμο για branding και για τη δημιουργία ποιοτικού traffic προς τη σελίδα σας. Αν ο χρήστης καθίσει και δει όλο το μήνυμά σας και κάνει κλικ, τότε είναι πιθανότερο να κάνει conversion γιατί ήδη του έχει κινήσει το ενδιαφέρον.
Το σημαντικότερο είναι να προσαρμόζετε τα διαφημιστικά μηνύματα στη φωνή και την ταυτότητα της επιχείρησής σας, έτσι ώστε το κοινό να νοιώσει ότι μιλάτε απευθείας σε αυτό.
Και κυρίως: Θα πρέπει το κοινό σας να αισθάνεται ότι παίρνει αξία από τα προϊόντα σας!