Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου, 2024

Πιο κοντά από ποτέ η “αναβίωση” των μαμούθ – Σκέψεις να τα επαναφέρουν στη ζωή με τεχνητές μήτρες

• Επιστημονικές έρευνες πλησιάζουν στην αναβίωση εξαφανισμένων ειδών, όπως των μαλλινών μαμούθ.
  • Οι επιστήμονες εστιάζουν στην εντοπισμό γονιδίων που χαρακτηρίζουν τα μαλλινά μαμούθ.
  • Χρησιμοποιώντας DNA από χαυλιόδοντες, αναδημιουργούν γονιδίωμα μαμούθ.
  • Η επανεισαγωγή μαμούθ θεωρείται ωφέλιμη για το οικοσύστημα και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
  • Η τεχνική εμφύτευσης εμβρύων σε τεχνητές μήτρες αποτελεί προοπτική, αλλά δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως.
  • Η αποκατάσταση των μαμούθ απαιτεί μεγάλους πληθυσμούς και προσοχή στις επιπτώσεις στο περιβάλλον.

Πρόσφατες έρευνες έχουν φέρει τους επιστήμονες «πιο κοντά από όσο πιστεύουν οι άνθρωποι» στην αναβίωση ειδών που έχουν εξαφανιστεί από καιρό.

Τα μάλλινα μαμούθ ζούσαν στην Αρκτική πριν από 300.000 και 10.000 χρόνια.

Οι επιστήμονες του Colossal θα εντοπίσουν πρώτα τα γονίδια που κωδικοποιούν τα πιο εμβληματικά φυσικά χαρακτηριστικά του μάλλινου μαμούθ, όπως δασύτριχα μαλλιά, καμπυλωτούς χαυλιόδοντες, εναποθέσεις λίπους και κρανίο σε σχήμα θόλου.

Στη συνέχεια θα εισαγάγουν αυτά τα γονίδια στο γονιδίωμα των στενών συγγενών, και ως εκ τούτου γενετικά παρόμοιων, ασιατικών ελεφάντων ( Elephas maximus ).

Το “De-Extinction” μπορεί να έχει διαφορετικές έννοιες — και η ικανότητά μας για de-extinction εξαρτάται από τον τρόπο που το ορίζουμε, είπε ο Love Dalén , παλαιογενετιστής και καθηγητής εξελικτικής γονιδιωματικής στο Πανεπιστήμιο της Στοκχόλμης, στο Live Science σε ένα email.

Η “δημιουργία μιας μορφής υβριδικού είδους που μοιάζει με το εξαφανισμένο αντικαθιστώντας έναν περιορισμένο αριθμό βασικών γονιδίων” είναι δυνατή εάν υπάρχει διαθέσιμο DNA από το εξαφανισμένο είδος, δήλωσε ο Dalén, ο οποίος συμμετέχει στο συμβουλευτικό συμβούλιο της Colossal. –Δεν υπάρχει διαθέσιμο DNA από δεινόσαυρους , επομένως η δημιουργία ενός Jurassic Park είναι επί του παρόντος περισσότερο ένα όνειρο.-

Η δημιουργία ενός ζώου που είναι γενετικά πανομοιότυπο με το εξαφανισμένο είδος είναι πιο δύσκολο και εξαρτάται από το είδος. Για είδη που εξαφανίστηκαν πολύ πρόσφατα και για τα οποία υπάρχουν δείγματα DNA υψηλής ποιότητας, όπως η Celia, “αυτό θα μπορούσε να είναι δυνατό”, είπε ο Dalén. Αυτό δεν ισχύει για τα μαμούθ, ωστόσο.

Χρησιμοποιώντας DNA που εξήχθη από χαυλιόδοντες και δέρμα που διατηρήθηκε στον μόνιμο πάγο της Αρκτικής, οι επιστήμονες κατάφεραν να αναδημιουργήσουν μεγάλα κομμάτια του γονιδιώματος του μάλλινου μαμούθ.

Αν και δεν έχουν ολόκληρο το γονιδίωμα μαμούθ, οι επιστήμονες λένε ότι αυτό δεν είναι απαραίτητο για να φέρουν πίσω πλάσματα που μοιάζουν και λειτουργούν σαν τα εμβληματικά θηρία.

Ο Dalén και οι συνεργάτες του έχουν φτάσει κοντά στον προσδιορισμό της αλληλουχίας πλήρων γονιδιωμάτων μαμούθ , αλλά μερικές περιοχές του DNA, όπως ορισμένες σειρές επαναλαμβανόμενου κώδικα, εξακολουθούν να αποδεικνύονται προκλητικές.

Μέχρι στιγμής, η Colossal Biosciences έχει αποκτήσει περισσότερα από 60 μερικώς μάλλινα γονιδιώματα μαμούθ, τα οποία θα χρησιμοποιήσει για να επεξεργαστεί γονιδιώματα ελεφάντων στο εργαστήριο, είπε ο Lamm. Μόλις εγκατασταθούν σε μια αλληλουχία DNA, οι εκπρόσωποι του Colossal λένε ότι θα εμφυτεύσουν ένα υβριδικό έμβρυο ελέφαντα-μαμούθ σε ένα υποκατάστατο ασιατικού ή αφρικανικού ελέφαντα ( Loxodonta ).

Συμπλήρωση ενός κενού στο οικοσύστημα

«Είμαστε πολύ κοντά», είπε η Goderie. «Βλέπουμε ραγδαία πρόοδο με κάθε γενιά».

Τα μάλλινα μαμούθ, που ευδοκίμησαν κατά την εποχή του Πλειστόκαινου, καθυστερούσαν την ανάπτυξη δέντρων και θάμνων και διασκορπίζοντας θρεπτικά συστατικά σε τεράστιες αποστάσεις μέσω της κοπριάς τους.

Χωρίς μαμούθ και άλλα εξαφανισμένα πλέον μεγαλοφάγα, η λεγόμενη «στέπα μαμούθ» έχει δώσει τη θέση της σε ένα τοπίο γεμάτο με βρύα τούνδρα, θάμνους και δάση. Η έρευνα δείχνει ότι αυτό το νέο τοπίο αποθηκεύει λιγότερο άνθρακα από ό,τι τα λιβάδια και είναι πιο ευαίσθητο στην απόψυξη του μόνιμου παγετού. Ορισμένοι επιστήμονες ισχυρίζονται ότι η επανεισαγωγή των μεγαλοφάγων στην Αρκτική θα μπορούσε να βοηθήσει στην αποκατάσταση του οικοσυστήματος, στην ενίσχυση της αποθήκευσης άνθρακα και στον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής .

Το Ubsunur Hollow Biosphere Reserve στα σύνορα της Μογγολίας είναι μια από τις πιο κοντινές σύγχρονες προσεγγίσεις με τι έμοιαζε μια στέπα μαμούθ. Κορυφαίοι επιστήμονες λένε ότι η επαναφορά των μαμούθ θα μπορούσε να αναπαράγει αυτό το χαμένο οικοσύστημα της Αρκτικής.

Αλλά τα εξαφανισμένα είδη μπορούν να εκπληρώσουν τον οικολογικό τους ρόλο μόνο εάν επιβιώσουν στη φύση και οι πληθυσμοί τους είναι αρκετά μεγάλοι, είπε ο Goderie. Στην περίπτωση των μαμούθ, αυτό είναι ένα μεγάλο έργο.

Οι ερευνητές υπολόγισαν πρόσφατα ότι η τεράστια βόρεια πλαγιά της Αλάσκας θα μπορούσε να υποδεχτεί 48.000 μάλλινα μαμούθ.

Αλλά για να εκπληρώσουν τον οικολογικό τους ρόλο – που μπορεί να περιλαμβάνει την αύξηση του φαινομένου albedo, όπου το χιόνι ψύχει τη Γη αντανακλώντας το φως πίσω στο διάστημα – τα μαμούθ θα πρέπει πιθανότατα να επανέλθουν στην Αρκτική, δήλωσε ο Vincent Lynch , εξελικτικός βιολόγος και αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο. στο Μπάφαλο.

«Δεν μπορείς απλώς να τα βάλεις στην Αλάσκα και να διορθώσεις το πρόβλημα του μόνιμου παγετού· πρέπει να τα βάλεις παντού», είπε ο Lynch στο Live Science.

Vincent Lynch, Πανεπιστήμιο στο Μπάφαλο

Θα χρειαζόταν να υπάρχουν αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες μαμούθ για να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στο κλίμα και αυτό θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τα ζωντανά είδη που απειλούνται με εξαφάνιση, είπε ο Lynch.

Τι προτείνουν

Η λύση θα ήταν η εμφύτευση εμβρύων σε τεχνητές μήτρες, αλλά αυτή η τεχνική δεν έχει αναπτυχθεί ακόμη πλήρως. «Θα υπήρχαν εκατοντάδες ή χιλιάδες τεχνητές μήτρες σε ένα μέρος κάπου, και θα δημιουργούσαν γενετικά τροποποιημένα μαμούθ», είπε ο Λιντς. «Αυτό μοιάζει με τρομακτικά πράγματα του 1984».

Άλλοι ειδικοί επανέλαβαν αυτές τις ανησυχίες. «Για να υπάρχει κάποιο νόημα, πρέπει να έχετε πολλά ζώα», είπε στο Live Science η Sophie Monsarrat , οικολόγος και υπεύθυνη για το rewilding Europe.

Δεν υπάρχει επίσης καμία εγγύηση ότι τα ζώα θα παραμείνουν εκεί που τα απελευθερώνουμε, είπε ο Schmitz. Το 1995, οι γκρίζοι λύκοι ( Canis lupus ) επανεισήχθησαν στο Εθνικό Πάρκο Yellowstone, αλλά έχουν περιπλανηθεί πολύ πέρα ​​από τα όρια του πάρκου. «Αν απελευθερώσετε κάτι στη φύση, αυτά τα ζώα θα βρουν μέρη που είναι τα πιο κατάλληλα για αυτά και μπορεί να μην είναι τα μέρη όπου νομίζετε ότι θα μείνουν», είπε ο Schmitz.

Και παρόλο που τα μεγαλοφάγα ζώα βοήθησαν στην αποθήκευση άνθρακα κατά την τελευταία εποχή των παγετώνων, «η αποκατάσταση της μεγαλοπανίδας μπορεί εξίσου να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην κλιματική αλλαγή», είπε ο Dalén. Για παράδειγμα, τα μαμούθ θα μπορούσαν θεωρητικά να συμβάλλουν στην υπερθέρμανση του πλανήτη διαβρώνοντας τον μόνιμο πάγο κατά τη διάρκεια της θερμής περιόδου και εκπέμποντας μεθάνιο , είπε. Θα μπορούσαν επίσης να μειώσουν την ποσότητα άνθρακα που αποθηκεύεται στα ξυλώδη φυτά, όπως κάνουν οι ελέφαντες όταν τρώνε φυτά στις αφρικανικές σαβάνες.

(photo: pixabay)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Tο ΔΕΔΟΜΕΝΟ δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το ΔΕΔΟΜΕΝΟ ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

Δημοφιλή

Ενίσχυση με Αϊζάια Τέιλορ για την Dubai BC

Η Dubai BC προσθέτει τον Αϊζάια Τέιλορ στο ρόστερ...

Ισραήλ: Μαχητικά αεροσκάφη κατέστρεψαν περίπου 1.000 εκτοξευτές ρουκετών της Χεζμπολάχ στον Λίβανο

Ισραηλινά μαχητικά αεροσκάφη κατέστρεψαν θέσεις της Χεζμπολάχ στον νότιο...

Επίθεση Μπαχτσελί κατά Δένδια: Λαχταρά τον βυθό της θάλασσας, όπως οι παππούδες του

Ο αρχηγός του Κόμματος Εθνικιστικής Δράσης εξαπέλυσε λεκτική επίθεση...

«Αθήνα 20 χρόνια μετά»: Η μεγάλη γιορτή του ελληνικού αθλητισμού στο Καλλιμάρμαρο (ΦΩΤΟρεπορτάζ)

Η βραδιά στο Παναθηναϊκό Στάδιο γιόρτασε την ιστορική χρονιά...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Το εντυπωσιακό αιγυπτιακό χρυσό δαχτυλίδι με τη γάτα – σύμβολο της θεάς Μπαστέτ

Το εντυπωσιακό αιγυπτιακό χρυσό δαχτυλίδι με τη γάτα ανήκε στην Τρίτη Ενδιάμεση ΠερίοδοΟι αρχαίοι Αιγύπτιοι είχαν μεγάλη εκτίμηση για τις γάτες και τις ντύναν...

Παλλάντιον: Η θρυλική ελληνική πόλη που οι Ρωμαίοι πίστευαν ότι υπήρχε εκεί όπου ιδρύθηκε αργότερα η Ρώμη

Ο θρύλος του Παλλάντιου αναφέρεται σε πολλά έργα της κλασικής λογοτεχνίας, με την Αινειάδα του Βιργίλιου να είναι το πιο γνωστό.Η πόλη Παλλάντιο ιδρύθηκε...

Το «πιο επικίνδυνο» φυτό του κόσμου μπορεί να προκαλέσει πόνο που διαρκεί μήνες με ένα μόνο άγγιγμα!

Το φυτό Dendrocnide moroides, γνωστό ως "Deadly Stinger", μπορεί να προκαλέσει πόνο που διαρκεί μήνες με ένα άγγιγμα.Οι τρίχες του φυτού λειτουργούν ως υποδερμικές...

Αρουραίοι… ταξιτζήδες; Δείτε το βίντεο!

Αρουραίοι μπορούν να μάθουν πώς να οδηγούν και να καθοδηγούν μικρά αυτοκίνητα.Το συγκεκριμένο βίντεο παρουσιάζει τη διαδικασία αυτή.Η πληροφορία προέρχεται από τους λογαριασμούς The...

Ο «κομήτης του αιώνα» που βρισκόταν σε τροχιά εδώ και 80.000 χρόνια θα είναι ορατός από τη Γη σε λίγες μέρες

Ο κομήτης C/2023 A3 (Tsuchinshan–ATLAS) θα είναι ορατός στο βόρειο ημισφαίριο σε λίγες μέρες.Ο κομήτης προκάλεσε ενθουσιασμό από το 2022 και αναμένεται να είναι...

Φίδι εισβάλλει σε αποικία μυρμηγκιών και ιδού τί παθαίνει! Απίστευτο βίντεο

Ένα φίδι εισβάλλει σε αποικία μυρμηγκιών και αντιμετωπίζει τις συνέπειες.Το βίντεο δείχνει το φίδι να καταστρέφεται από τα μυρμήγκια.Το μήνυμα της φώτο είναι ότι...

Ανακαλύφθηκε στην Σμύρνη… αρχαίο Eyeliner 8.200 ετών!

Οι ανασκαφές στον τύμβο Yesilova στη Σμύρνη ανακάλυψαν αρχαίο eyeliner 8.200 ετών.Το eyeliner ήταν κατασκευασμένο από κολ, που περιείχε οξείδιο μαγγανίου.Τα ευρήματα αποκαλύπτουν πληροφορίες...