Το άρθρο εξερευνά την έννοια της γυναικείας ομορφιάς όπως απεικονίζεται σε διάφορες μυθολογίες από την Αρχαία Ελλάδα έως τη σκανδιναβική παράδοση.
Παρουσιάζει θεές όπως η Αθώρ της Αιγύπτου, η Αφροδίτη της ελληνικής μυθολογίας, η Ωραία Ελένη και η Φρέγια, τονίζοντας τον ρόλο τους ως πρότυπα ομορφιάς και γονιμότητας.
Μέσα από σημαντικούς πίνακες ζωγραφικής και λογοτεχνικές αναφορές, αναδεικνύεται η μαγευτική θηλυκότητα και η πολιτιστική σημασία αυτών των μορφών στην τέχνη και τη μυθολογία.
Πιο αναλυτικά
Από την Αρχαία Ελλάδα ως την Αρχαία Αίγυπτο και από την τέχνη στη σκανδιναβική μυθολογία τα πρότυπα της γυναικείας ομορφιάς τα έθεταν οι τοπικές θεές, τουλάχιστον όπως τις φαντάζονταν οι πιστοί τους.
Αθώρ
Μία από τις πιο σημαντικές θεές της αρχαίας Αιγύπτου συνδέεται με τον ουρανό, τον ήλιο, τη σεξουαλικότητα και τη μητρότητα, τη μουσική και το χορό. Θεά της ομορφιάς και της γονιμότητας.
Αφροδίτη
Στη «Γέννηση της Αφροδίτης» του Ιταλού ζωγράφου της Αναγέννησης Σάντρο Μποτιτσέλι (1445-1510) για πρώτη φορά από την εποχή της αρχαιότητας υμνείται το γυμνό σώμα. Η ομορφιά αναδύεται μέσα από ένα όστρακο.
Η «κοιμωμένη Αφροδίτη»
Η «κοιμωμένη Αφροδίτη» του Τζορτζόνε ζωγραφίστηκε χωρίς κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο. Τη θεά της ομορφιάς, την ζωγράφισε το 1507 για ένα γάμο και πιθανώς τον πίνακα να ολοκλήρωσε ο Τισιανός. Οι μαλακές γραμμές στο φόντο φαίνονται σαν συνέχεια του σώματος.
Η «Ωραία Ελένη»
Η ομορφιά της ήταν παροιμιώδης. Χάθηκε ένα βασίλειο εξαιτίας της. Κάθε άντρας που την έβλεπε ήθελε να την κατακτήσει. Ο Όμηρος την ανέφερε στην Ιλιάδα. Ο Γκαίτε μιλούσε για αυτήν στον Φάουστ. Στον πίνακα του 18ου αιώνα παρουσιάζεται η «Ωραία Ελένη» στην Τροία.
Φρέγια
Η Φρέγια δείχνει το αστραφτερό κολιέ της. H Φρέγια ήταν η θεά της γονιμότητας στη σκανδιναβική μυθολογία. Ήταν η αντίστοιχη θεά της Αφροδίτης, ήταν ατίθαση και είχε πάρα πολλούς εραστές. Η εικόνα είναι από του βιβλίου του Σκωτζέζου Ντόναλντ Α. Μακ Κένζι με θέμα τους τευτονικούς μύθους. Το βιβλίο είναι του 1890.