Η κυβέρνηση του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ θέλει να συνάψει 90 εμπορικές συμφωνίες σε 90 ημέρες, αλλά οι προκλήσεις για την ταχεία επίλυση του εμπορικού πολέμου του προέδρου είναι ήδη εμφανείς, σύμφωνα με το Reuters.
Ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για θέματα εμπορίου, Μάρος Σέφτσοβιτς, θα είναι τη Δευτέρα 14/4 μεταξύ των πρώτων ξένων εμπορικών αξιωματούχων που θα πάνε στην Ουάσινγκτον για επείγουσες διαπραγματεύσεις σχετικά με τους υψηλούς δασμούς που ανακοίνωσε ο Τραμπ στις 2 Απριλίου. Το μπλοκ είναι από τους μεγαλύτερους εμπορικούς εταίρους των ΗΠΑ με σχεδόν 1 τρισεκατομμύριο δολάρια σε αμφίδρομο εμπόριο πέρυσι.
Αλλά όταν φτάσει ο Σέβτσοβιτς, ο κορυφαίος διαπραγματευτής του Τραμπ για τους δασμούς, ο υπουργός Οικονομικών Σκοτ Μπέσεντ, θα βρίσκεται στο Μπουένος Άιρες για να δείξει την υποστήριξή του στις οικονομικές μεταρρυθμίσεις της Αργεντινής και όχι στην Ουάσινγκτον, παρόλο που η Αργεντινή αντιπροσωπεύει μόλις 16,3 δισ. δολάρια στο συνολικό ετήσιο εμπόριο με τις ΗΠΑ.
Η απουσία του Μπέσεντ υπογραμμίζει τις αμφιβολίες μεταξύ ειδικών του εμπορίου σχετικά με το πόσο αποτελεσματικά μπορεί η κυβέρνηση να διαχειριστεί τόσες πολλές ταυτόχρονες διαπραγματεύσεις, και τις συνολικές προοπτικές για την επίτευξη 90 συμφωνιών σε 90 ημέρες.
«Για να δρομολογηθούν αυτές οι αποφάσεις θα χρειαστούν σοβαρές διαπραγματεύσεις», δήλωσε η Γουέντι Κάτλερ, πρώην επικεφαλής διαπραγματευτής του εμπορικού αντιπροσώπου των ΗΠΑ, η οποία είναι επικεφαλής του Ινστιτούτου Πολιτικής Asia Society. «Δεν υπάρχει περίπτωση κατά τη διάρκεια αυτού του χρονικού πλαισίου να κάνουμε μια συνολική συμφωνία με οποιαδήποτε από αυτές τις χώρες».
Ο σύμβουλος του Λευκού Οίκου για θέματα εμπορίου Πίτερ Ναβάρο αντέτεινε στο Fox Business Network την Παρασκευή ότι ο Μπέσεντ, ο εμπορικός αντιπρόσωπος των ΗΠΑ Τζέιμσον Γκριρ και ο υπουργός Εμπορίου Χάουαρντ Λούτνικ θα μπορούσαν να φέρουν εις πέρας τη δουλειά.
«Θα τρέξουμε 90 συμφωνίες σε 90 ημέρες. Είναι εφικτό», δήλωσε.
Η επίτευξη εμπορικών συμφωνιών που να ικανοποιούν τόσο τον Τραμπ όσο και τις χρηματοπιστωτικές αγορές είναι ένα «τεράστιο έργο», αντέτεινε η Κάτλερ.
Η ομάδα του Τραμπ θα πρέπει πιθανώς να δώσει προτεραιότητα σε χώρες-κλειδιά και να παρατείνει την παύση των 90 ημερών για άλλες, είπε.
Ακόμη και η μικρότερη από τις εμπορικές συμφωνίες της πρώτης θητείας Τραμπ, η αναθεώρηση των διατάξεων για την αυτοκινητοβιομηχανία και τον χάλυβα της συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου ΗΠΑ-Νότιας Κορέας, χρειάστηκε πάνω από οκτώ μήνες, ενώ η συνολική συμφωνία ΗΠΑ-Μεξικού-Καναδά για το εμπόριο χρειάστηκε περισσότερα από δύο χρόνια.