- Η Γαλλική Κινηματοθήκη ανέστειλε την προβολή της ταινίας "Το Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι" λόγω αντιδράσεων από γυναικείες οργανώσεις και για λόγους ασφαλείας.
- Η απόφαση προήλθε μετά από απειλές που δέχτηκε το προσωπικό, με τον διευθυντή της Κινητοθήκης να δηλώνει ότι δεν μπορούν να διακινδυνεύσουν την ασφάλεια του κοινού.
- Η ταινία έχει θίξει αμφιλεγόμενες συνθήκες γύρω από τα γυρίσματα και έχει προκαλέσει αντιδράσεις, ιδιαίτερα από την ηθοποιό Ζυτίτ Γκοντρές και την οργάνωση "Collectif 50/50", που ζητούν σεβασμό για την ηθοποιό Μαρία Σνάιντερ.
Η Γαλλική Κινηματοθήκη (Cinémathèque Française) στο Παρίσι ακύρωσε την προγραμματισμένη προβολή της ταινίας “Το Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι”, έπειτα από έντονες αντιδράσεις γυναικείων οργανώσεων.
Σύμφωνα με ανακοίνωση, η προβολή που επρόκειτο να γίνει την Κυριακή ακυρώθηκε “για να κατευναστούν οι εντάσεις και για λόγους ασφαλείας”.
“Είμαστε ένας κινηματογράφος, όχι ένα φρούριο. Δεν μπορούμε να διακινδυνεύσουμε την ασφάλεια του προσωπικού και του κοινού μας,” δήλωσε ο διευθυντής της Γαλλικής Κινηματοθήκης, Φρεντερίκ Μπονώ, στο AFP. “Βίαιοι άνθρωποι άρχισαν να στέλνουν απειλές, και η διεξαγωγή της προβολής και της σχετικής συζήτησης δημιουργούσε έναν εντελώς δυσανάλογο κίνδυνο. Έτσι, αναγκαστήκαμε να την ακυρώσουμε”
Η ταινία “Το Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι, που σκηνοθετήθηκε από τον Μπερνάρντο Μπερτολούτσι το 1972, ήταν προγραμματισμένη να προβληθεί στο πλαίσιο αφιερώματος στον Μάρλον Μπράντο. Ωστόσο, η απόφαση αυτή προκάλεσε αντιδράσεις, ιδιαίτερα λόγω των αμφιλεγόμενων συνθηκών των γυρισμάτων.
Η ηθοποιός Ζυτίτ Γκοντρές, κεντρική φιγούρα του κινήματος #MeToo στη Γαλλία, κατηγόρησε τη Γαλλική Κινηματοθήκη για ασέβεια προς τη μνήμη της Μαρίας Σνάιντερ, η οποία πέθανε το 2011.
“Ήρθε η ώρα να ξυπνήσεις, αγαπητή Cinémathèque, και να αποκαταστήσεις την ανθρώπινη αξιοπρέπεια 19χρονων ηθοποιών (η ηλικία της Σνάιντερ κατά τα γυρίσματα) συμπεριφέροντας ανθρώπινα” έγραψε στο Instagram.
Η ταινία εξερευνά τη σχέση μεταξύ ενός χήρου Αμερικανού στο Παρίσι και μιας πολύ νεότερης γυναίκας, που κορυφώνεται με μια αμφιλεγόμενη σκηνή βιασμού. Η Σνάιντερ δεν είχε ενημερωθεί για το τι επρόκειτο να συμβεί από τον Μπράντο και τον Μπερτολούτσι, οι οποίοι αργότερα προτάθηκαν για Όσκαρ. Η Σνάιντερ είχε δηλώσει αργότερα ότι έκλαιγε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, ενώ ο Μπράντο δεν την παρηγόρησε. Οι κατηγορίες της, που έγιναν για πρώτη φορά τη δεκαετία του 1970, αγνοήθηκαν σε μεγάλο βαθμό, όπως αποκαλύφθηκε στο ντοκιμαντέρ “Maria”.
Η οργάνωση “Collectif 50/50”, που προωθεί την ισότητα των φύλων στον κινηματογράφο, είχε επίσης καλέσει τη Γαλλική Κινηματοθήκη να παρέχει έναν “στοχαστικό και με σεβασμό” χώρο για τη μαρτυρία και την εμπειρία της Σνάιντερ παράλληλα με την προβολή της ταινίας. Η Γαλλική Κινηματοθήκη είχε υποσχεθεί την Παρασκευή να πραγματοποιήσει μια “συζήτηση με το κοινό” για να θίξει τα ζητήματα που εγείρει η ταινία.
Ο Μπονώ επεσήμανε ότι η ταινία είχε προβληθεί στο παρελθόν χωρίς αντιδράσεις και συγκεκριμένα το 2017, αλλά η ευαισθητοποίηση που έφερε το κίνημα #MeToo αναζωπύρωσε τη συζήτηση την βία των γυναικών στον κινηματογράφο.
Πηγή: AFP